Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Šeimos ir asmenybės adaptacija

Šeimos ir asmenybės adaptacija

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Šeimos įtaka vaiko adaptacijai. Socialinių institutų reikšmė vaiko adaptacijai. Šeimos, kaip socialinio instituto, įtaka vaiko socializacijai. Vaiko adaptacija globos įstaigoje. Vaikų adaptacijos problemos globos įstaigose. Vaikų, esančių globos įstaigose prieraišumo jausmo formavimasis. Šeimos įtaka vaiko adaptacijai. Vaikų adaptacijos globos įstaigoje problemų įveikimo būdai. Išvados. Rekomendacijos socialiniams pedagogams, dirbančiais su globos namuose gyvenančiais vaikais. PowerPoint pristatymas (29).

Ištrauka

Šeima – sudėtingas socialinis reiškinys, atsiradęs žmonijos visuomenės apyaušryje. Kaip teigiama Lietuvos Respublikos Konstitucijoje, šeima yra visuomenės ir valstybės pagrindas (38 straipsnis). Šeimos formų kaitą beatodairiškai sąlygojo visuomenės socialinių santykių raida, visuomenės ekonominio lygio kaita, civilizacijos lygis, religija, papročiai, moralė bei kiti šeimos formoms reikšmingi faktoriai. Pasak Čiočio (2002), būtent šeima yra ta institucija, kuri formuoja pagrindinius žmogaus charakterio bruožus, pažiūrą į darbą, moralines ir kultūrines vertybes.s


Vaikai gana anksti susiduria su adaptacijos būtinybe, jau pradėjus lankyti iki mokyklinę įstaigą reikia priprasti prie naujos dienotvarkės, grupės draugų, naujų veiklos formų. Vaiko organizmas persitvarko, formuojasi nauji jo veiklos, elgesio bruožai, naujas gyvenimo ritmas. Keičiantis vaiko elgesiui ir veiklai, persitvarko atskirų organų bei sistemų veikla, keičiasi protinis darbingumas, vegetacinės funkcijos, atsparumas ligoms. Adaptacijos eiga, trukmė ir ypatumai priklauso nuo daugelio aplinkybių: vaiko fizinio išsivystymo, sveikatos, lyties, nuo dienos rėžimo, veiklos formų. Teigiama, kad vaiko vystymasis nėra tolygus procesas. Kai kuriuose amžiaus tarpsniuose jis vyksta lėtai, tolygiai, o kiti pasižymi vystymosi šuoliais – įvyksta tiek daug pokyčių, kad nei pats vaikas, nei aplinkiniai negali greitai su jais apsiprasti, juos priimti. Šie periodai vadinami vystymosi krizėmis. Kiekvieno amžiaus tarpsnio pabaigoje iškyla naujų poreikių. Jų nepatenkinimas ar net slopinimas sukelia krizę. Kuo didesnis atotrūkis tarp poreikių ir jų patenkinimo galimybių, tuo aštresnė krizė.
Pagal protinį darbingumą ir vegetacinius organizmo poslinkius skiriamos trys fiziologinės adaptacijos fazės:
• ūmi, arba orientacinio prisitaikymo, fazė (trunka apie 4 savaites);
• dalinio prisitaikymo fazė (iki 8–9 savaičių);
• reliatyvaus stabilumo fazė (iki 12–18 savaičių).
E.Girinienė ir kiti autoriai, tyrinėję fiziologinius ir pedagoginius vaiko adaptacijos aspektus, nurodo, kad eiga gali būti lengva, vidutinio sunkumo ir sunki, kuri gali trukti iki 12 savaičių, o kartais ir ilgiau.
Žmogui augant ir bandant tapti visuomenės dalimi, išryškėja socialinių institutų svarba. Pagrindiniai institutai, darantys didžiausią įtaką žmogaus gyvenimui yra:
Šeima.
Mokykla.
Bendraamžiai.
Žiniasklaida.
Ir kt.

Kadangi šeima yra pirmoji socialinė struktūra į kurią patenka vaikas ir mokosi įvairių socialinių įgūdžių ar elgesio modelių, todėl apie ją daugiau ir pakalbėsime. Kaip teigia Juodraitis (2002), šeima yra reikšminga vidinės bei išorinės kontrolės atžvilgiu. Nuo auklėjimo, tėvų bendravimo su vaikais, namų aplinkos priklauso vaiko ateitis, jo nervų sistema, jo įgūdžiai mokykloje, draugų ratas ir t.t. Maflepc (2000) (cit. Juodraitis 2004) teigia, jog vaikai, išaugę be tėvų, nebūtinai tampa delinkventinės asmenybės arba nusikaltėliai (esant rūpestingai motinai dauguma be tėvo likusių vaikų nedaro teisės pažeidimų, bet tokiais atvejais rizika vis tik padidėja).
Šeimoje patirta fizinė prievarta ir smurtas, emocinis atstūmimas, hipogloba arba hipergloba, prieštaringas auklėjimas, paskatinimų trūkumas ir t.t. sukelia vaikams nemalonių emocinių išgyvenimų, kurie formuoja agresyvų elgesį, prastą savikontrolę. Tėvų nemeilė ir prastas auklėjimas sukelia vaikams sunkumų pradėjus eiti į mokyklą, kadangi joje vyrauja vertinamoji aplinka (Valickas,1997). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-09-25
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai13 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis83.85 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasLiuda Radzevičenė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Seimos ir asmenybes adaptacija [speros.lt].doc
Microsoft PowerPoint pristatymas [speros.lt].ppt
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Liuda Radzevičenė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą