Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Inkliuzinis ugdymas
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Inkliuzinis ugdymas

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Inkliuzinio ugdymo samprata. Inkliuzinio ugdymo galimybės ir kliūtys Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose. Inkliuzinio ugdymo realizavimo planas. Išvados.

Ištrauka

Lietuvoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos valstybės narėse, kasmet vis didesnę visuomenės dalį sudaro specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai. Tarp visų problemų, su kuriomis šiandien tenka susidurti specialiųjų ugdymosi poreikių vaikui viena svarbiausių yra bendruomenės ar visos visuomenės atstūmimas, kuris neremia, netoleruoja inkliuzinio ugdymo. Tačiau modernioje demokratiškoje visuomenėje inkliuzinis ugdymas turėtų įtraukti visus visuomenės narius bendradabiavimui ir šiltiems bei atviriems santykiams su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais.

Kaip pažymi Bulotaitė ir Kepalaitė (1996) mokyklai tenka svarbus vaidmuo ugdymo, asmenybės ugdymo ir socializacijos procesuose. Mokykla – tai vieta, kur moksleiviai praleidžia didžiąją savo gyvenimo dalį, todėl bendra jo savijauta, psichinė sveikata priklauso nuo to, kokia atmosfera yra mokyklos bendruomenėje.
"Mokykla visiems" – tai vizija tobulos valstybinės mokyklos, kurioje kiekvienam moksleiviui priklausomai nuo individualių poreikių būtų teikiama pakankamai dėmesio ir paslaugų. Ši vizija pagrįsta Salamankos deklaracija (1994). Salamankos deklaracijoje pabrėžiamos svarbiausios nuostatos:
• Visi vaikai, įskaitant ir turinčius laikinų ar nuolatinių specialiųjų ugdymosi poreikių, turi teisę lankyti mokyklą.
• Visi vaikai turi teisę lankyti bendrojo ugdymo klasę bendrojo lavinimo mokykloje, esančioje arčiausiai jų gyvenamosios vietos.
• Visi vaikai turi teisę dalyvauti ugdyme, kuris pritaikytas jų individualiesiems poreikiams.
• Inkliuzinis ugdymas praturtina visus vaikus.

• Tikimasi, kad inkliuzinis ugdymas padės kurti atvirą visuomenę ir bus efektvvus ekonomine prasme.
Mokyklose, savo veikloje besiremiančiomis "mokyklos visiems" samprata, turėtų būti atsižvelgiama į kiekvieno mokinio poreikius, polinkius, gebėjimus, jo gyvenimo socialines aplinkybes ir skirtybes. Kiekvienas mokinys skatinamas aktyviai dalyvauti ugdymo procese ir bendruomenės santykių kūrime. Tam tikros mokymo priemonės gali padėti mokytojams siekti šių tikslų, tačiau mokyklos, taikančios mokymo metodus, pritaikytus specialiųjų poreikių vaikams yra ypač svarbi mokiniams, kuriems reikia specialiosios pagalbos (Mokytojų rengimo ugdyti specialiųjų poreikių turinčius vaikus bendrojo ugdymo klasėje gairės, 2003, p.7). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-10-22
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai11 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis20.57 KB
AutoriusGreta
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasMiltenienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Inkliuzinis ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Miltenienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą