Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymosi motyvacija ir ją lemiantys veiksniai
   
   
   
naudingas +1 / nenaudingas -1

Mokymosi motyvacija ir ją lemiantys veiksniai

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Mokymosi aplinka (ir motyvacija). Pagrindiniai principai būdingi mokymosi aplinkai. Keturi klasės aplinkos aspektai. Klasės aplinkos poveikis. Mokytojo elgesio įtaka mokiniui ir jų tarpusavio santykiai. Klasės įtaka mokiniui. Mokinių motyvacija (ir ją lemiantys veiksniai). Priklausymo motyvacija. Mokinio laimėjimo motyvacija. Bausmės sąvoka. Baimė. Išvados.

Ištrauka

Tradicinę žodžio "mokyti" samprata siejama su tam tikro žinojimo įdiegimu. "Mokymas" pasak apibrėžimo yra pastangos paveikti elgesį ir mokymąsi. Motyvacija – rezultatų iš žmonių gavimas. Mokytojai dažniausiai puikuojasi privertę mokinius daug išmokti, įsiminti, panaudoti. Tačiau kaip panaudoti? Niekas net neabejoja, kad panaudoti žinias taip, kaip jos yra perimtos arba taip kaip jos yra pateiktos. Mokytojas – yra viskas ko reikia t.y. jo pateikimo būdas gali būti lemiamas faktorius - mokymosi motyvacijai ir veiksniams. Taigi, mokydami mes pirmiausia galvojame apie būsimą ar esamą reproduktyvumą.
Visos mokyklų programos koncentruojamos remiantis žinių kiekiu. Mokyklos iš esmės atspindi vakarietišką racionalumo dominantę. Tai hėgeliško tipo mokyklos, pamiršusios žmogų kaip subjektą, kaip aktyvų kasdieninio gyvenimo kūrėją. Problema ta, jog mokymas vyksta tada, kai mokinys yra susietas su mokomąją medžiaga. Norėčiau, kad kas nors sutapatintų racionalizmą su protų išmintimi: Išmintis ar protingumas implikuoja kūrybingumą. Kūrybinį priėmimą visada lydi vidinis išgyvenimas, iš jo kylančios abejonės, vaizduotė.
Mokykla netgi neturi balų, vertinančių mokinio kūrybingumą. Savo struktūroje ji turi informacijos kiekio vertinimo sistemą. Pamirštama, kad kiekvienas ateina į pasaulį turėdamas Dievo dovaną būti savimi, būti kūrėju: negalvojama, jog būtent mokytojai, o ne kas kitas užmušė žmoguje (mokinyje) dieviškumo pradus. Taip patys ugdome vidutinybes – žmones, bijančius vertinti savo nuožiūra, ugdome nepasitikėjimą savimi. Juk žinių gausybė nepadarė žmogaus žmogiškesnio.
Taigi, mokymas, grūdantis gatavas tiesas apie viską – ima reikštis veikiau negatyviai. Toks mokymas primena politiką, kurioje dėmesys skiriamas tik materialiniam žmonių gyvenimui. Mokytojai kartais lengvai pamiršta, kad bet kokio mokymosi ir išmokimo pagrindas yra pagrindiniai įgūdžiai. Juk, bet kurioje srityje tik pažinus mechaniką, galima imtis magijos.
Sistemingai sumanytas mokymas gali paveikti kiekvieno žmogaus raidą. Kai kurie autoriai … pažymi, jog būtų geriausia, jei mokant būtų siekiama tik sudaryti ugdančią aplinką, kurioje jaunimui būtų leidžiama augti ir bręsti, kaip jiems išeina, neturint jokio plano, kaip kreipti jų mokymąsi.
Dabar jau visi pripažįsta, kad besimokančiam bendrojo lavinimo mokykloje vaikui, turi būti teikiama psichologinė bei pedagoginė pagalba, adekvati jo išsivystymui, suteikianti galimybę mokytis.

Kai apie individą kalbama abstrakčiai, visi pripažįsta, kad kiekvienas mokinys gali ir turi turėti vienodas galimybes ugdytis, tenkinti savo poreikius. Teoriškai pripažįstame, kad ateities mokykloje turi rasti vietą ir neįgalūs vaikai, juk mokykla – tai mūsų visuomenė, mūsų gyvenimo dalis ir atspindys.
Problemų atsiranda tada, kai reikia imtis konkrečių darbų, kai tenka rinktis, kas geriau: kad ateitų ar neateitų į mano klasę vaikas, turintis specialių poreikių. Kai reikia rinktis ir motyvuoti sau bei kitiems savo pasirinkimą dažniausiai randama tokių argumentų: "toks vaikas trugdo klasėje", "nemoku su tokiais dirbti". O tai reiškia "aš bijau pokyčių, kurių atsiras klasėje atėjus šiam vaikui".
Tai žmoniškesnio ir visavertiškesnio gyvenimo, kurį mes mokomės gyventi, dalis, reiškianti mūsų visų sugebėjimą būti, dirbti ir gyventi kartu, nesiekiant keisti kito žmogaus pagal savąjį modelį.
Taigi ugdomoji aplinka, lemia ugdytinių asmenybės saviraidą, kuriame sąveikaujant ugdytojams ir ugdytiniams. Šios sąveikos turinį sudaro ugdomosios informacijos srautai, sukuriantys ugdomąją aplinką. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-07
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis18.46 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2001 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasDr. Daiva Selmistraitienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymosi motyvacija ir ja lemiantys veiksniai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Dr. Daiva Selmistraitienė
  • 2001 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą