Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Suaugusiųjų švietimo ypatumai
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Suaugusiųjų švietimo ypatumai

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Suaugusiųjų švietimo ypatumai pagrindinėse mokymosi teorijose. Bihevioristinė mokymosi teorija. Kognityvinė mokymosi teorija. Humanistinė mokymosi teorija. Konstruktyvistinė mokymosi teorija. Mokymosi teorijų bendra sąveika. Išvados.

Ištrauka

Suaugusiųjų švietimas mokymosi teorijose daro įtaką besimokančiojo krypčiai. Kiekviena teorija turi savo trūkumų ir privalumų, kuriuos išryškindama arba užslėpdama stengiasi pagerinti mokymosi procesą. Šiame darbe aprašoma pagrindinių mokymosi teorijų (biheviorizmo, kognityvizmo, humanizmo, konstruktyvizmo) principai,ypatybės ir sąveika su kitomis teorijomis. Mano tikslas iš arčiau pažvelgti į kiekvienos teorijos atspirties tašką, kuria grindžiami visi teorijos ypatumai. Kiekviena teorija interpretuoja sąveikas tarp andragogo, besimokančiojo ir informacijos skirtingai: bihevioristai – kiekybinę, Kognityvistai – kokybinę, Humanistai – akcentuoja vertybes, kognityvistai – efektyvų mokymosi procesą. Perpratus mokymosi teorijas galime siekti veiksmingiausio tikslo pasirinkdami geriausią alternatyvą.

Mokymosi esmės paieškos prasidėjo XX a.- XX a. antroje pusėje. Šie visi procesai susiję su pedagogikos, sociologijos,neurologijos atradimais ir pletra. Tyrimai, skirti mokymosi esmei pažinti, pirmiausia surado bihevioristinėje ir kognityvinėje teorijose ir sudarė prielaidas atsirasti kitoms mokymosi teorijoms ir požiūriams. Per praėjusį šimtmetį buvo sukurta daugybė mokymosi teorijų, tačiau iki šiol nesusitarta dėl kurios nors pripažinimo vyraujančia.
Šiame darbe analizuojamos pagrindinės mokymosi teorijas, kurių dėmesio centre – individas bei procesas, apibūdinantis individualią kaitą. Stengiamasi apžvelgti kaip mokydamasis individas, švietimą organizuojanti visuomenė gali plėtoti socialinę tvarką ir kokias gali kurti filosofines perspektyvas.
Pasaulis pasikeitė ir visą laiką sparčiai kinta. Mūsų trečiojo tūkstantmečio visuomenėse įvyko esminės ir negrįžtamos permainos. Mokykloms svarbiausias pokytis buvo staiga nepaprastai padidėjęs informacijos kiekis. Prieš trisdešimt metų mokyklų funkcija ir pareiga buvo skleisti informaciją. Anuomet išsimokslinęs pilietis turėjo daug žinių ir galėjo atsakyti į įvairiausius klausimus. Namuose knygų lentynas puošusios enciklopedijos kėlė saugumo jausmą, nes atrodė, kad informacija jam pavaldi. Daug išmanančius žmones paprastai ir darbe lydėdavo sėkmė. Šiandien padėtis kitokia. Niekas negali žinoti visko, o sėkmę nebūtinai lemia išmanymas ir žinios. Nūnai mokyklų uždavinys sunkesnis nei kada nors yra buvęs, kadangi reikia nuspręsti, turint omenyje piliečio ateitį, kurios žinios yra svarbios ir ką reikia išmokti, sužinoti. Vienas žmogus neįstengia įsisavinti ir suvaldyti greitai plintančios informacijos. Mums reikia įvairių įgūdžių, kad galėtume įgyti informaciją, ja naudotis. Reikia žinoti, kur ieškoti informacijos, kaip ją susieti ir pritaikyti. Dar svarbesnis yra poreikis žinoti, kuo remiasi informacija, gebėti įvertinti jos pagrįstumą. Išsilavinęs žmogus turi gebėti kritiškai mąstyti ir išmokti spręsti problemas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-01-22
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis16.24 KB
AutoriusVita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas11
Mokytojas/DėstytojasAstrauskienė
Švietimo institucijaKlaipėdos r. Šiūparių pagrindinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Suaugusiuju svietimo ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Klaipėdos r. Šiūparių pagrindinė mokykla / 11 Klasė/kursas
  • Astrauskienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą