Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Auklėjamieji šeimos uždaviniai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Auklėjamieji šeimos uždaviniai

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Šeimyninės darnos ugdymas aspektai. Vaiko ugdymo uždaviniai šeimoje. Auklėjimo metodai. Išvados ir pasiūlymai. Priedas.

Ištrauka

Šeima yra prigimtinė bendruomenė, kurioje vyro ir moters santuoka sudaro pagrindą bendravimui su vaikais. Vaikų gimdymas, auginimas ir auklėjimas yra šeimai tik vienas iš uždavinių, bet ne vienintelis, tiesa, labai svarbus.
Nebūdama įsteigta vien tik ugdymo uždaviniams, bet būdama platesnės prasmės prigimtinė apraiška, šeima yra pašauktasis ugdymo veiksnys ne iš paskirties, bet iš prigimties, t.y. šeimai tenka rūpintis naujosios kartos ugdymu ne todėl, kad ji tyčia yra tam įsteigta, bet todėl, kad pati jos prigimtis, be kita ko verčia ją rūpintis ir ugdymo reikalais. Prigimtis, kuri lemia šeimai rūpintis vaikų auginimu ir auklėjimu, sykiu sudaro čia ir geriausias sąlygas šitam ugdymui vykdyti.
Jaunosios kartos ugdymas – ypač sudėtingas procesas. Mokyklos pastangos gali duoti norimą rezultatą tik tada, kai jos veiklą remia bei pratęsia visa jauną žmogų supanti aplinka – pirmiausia šeima.
Šeimos tikslas – formuoti įvairiapusę asmenybę, ugdyti dorovinis, estetines vaiko savybes, protinius, fizinius jo sugebėjimus, kūrybingumą, diegti jam darbo įgūdžius, supažindinti su visuomeninio gyvenimo normomis. Pedagogikos ir psichologijos žinios padeda tėvams suprasti vaiko fizines ir psichines savybes, atsižvelgti į auklėjamo vaiko amžiui būdingus ypatumus ir individualias jo savybes. Didelę įtaką vaikui daro tėvų pavyzdys, jų moralinės savybės.
Tikslas – išanalizuoti auklėjamuosius šeimos uždavimius, kurie teigiamai veikia vaiko asmenybės raidą.
Uždaviniai:
1. Išsiaiškinti šeimos darnos ugdymo principus.
2. Nustatyti vaiko ugdymo uždavinius.
3. Pateikti auklėjimo metodus.

J. Murka (1889-1945) Būtini darnūs šeimos (tėvų) ir mokyklos (mokytojų) santykiai, vienodi reikalavimai. Jis smerkia tėvus, tariamai padedančius vaikams - atliekančius už juos namų darbus, šitaip tėvai atima vaikui galimybę protauti ir savarankiškai dirbti. Ypač kritikuoja tėvus, kurie, nesilaikydami jokių didaktikos nurodymų, liepia vaikams mokytis taip, kaip patys pataria arba įsako. Nedrįsdamas priešintis nei tėvui, nei mokytojui, vaikas namie mokosi vienaip, mokykloje - kitaip. Išvada tokia: vaikams iš pradžių autoritetas ir tėvas, ir mokytojas, o vėliau - nei vienas, nei kitas. Dėl to vaikas nustoja mokytis, negali atlikti užduočių nei klasėje, nei namie. Pedagogo supratimu, mokytojo ir tėvų keliami reikalavimai vaikui turi būti suderinti kaip muzikos instrumento stygos. Tėvams jis aiškina, kad mokykla toliau tęsia šeimos darbą - auklėja ir moko vaikus, o tėvai privalo žinoti, kaip ji tai atlieka. Pritardamas patarlei "Lenk medį, kol jaunas", šis pedagogas reikalauja, kad tėvai ir mokytojai nuo pat ankstyvos vaikystės skiepytų vaikams geras savybes. Per pokalbius su tėvais jis dažnai kartoja priežodžius: "Motinos meilė vis nauja", "Į ką jaunas įprasi, tą senas terasi", "Daryk gerai kitam, tai bus ir pačiam gerai" ir kt. (Miškinis K., Kaunas, 2006, p. 461)
I. Šeimos higiena turi užtikrinti sveikas fizinės ir psichinės veiklos sąlygas. Švara, ventiliacija, šiluma, pakankama šviesa, asmeninės higienos reikmenys, patogūs baldai ir tinkamas jų išdėstymas, moderni apranga - šiuolaikinės buities atributai, atitinkantys žmogaus poreikius. Jų trūkumai būna šeimyninės darnos ardytojais. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-12-09
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai1
Dydis26 KB
AutoriusRenata
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasD. Klokmanienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
FakultetasMedicinos ir socialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Auklejamieji seimos uzdaviniai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 1 Klasė/kursas
  • D. Klokmanienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą