Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokinių tėvų ir mokyklos bendradarbiavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokinių tėvų ir mokyklos bendradarbiavimas

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Įvadas. Tyrimo tikslas – nustatyti mokinių tėvų bei mokyklos bendradarbiavimo ypatumus bei atskleisti tėvų nuostatas mokyklos atžvilgiu. Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo svarba ugdymo procese. Šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo ypatumai. Klasės auklėtojo darbo su tėvais tikslas ir uždaviniai. Svarbiausios bendradarbiavimo su šeima formos. Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo problemos. Išvados.

Ištrauka

Šeima ir mokykla yra dvi svarbiausios vaiko ugdymo institucijos. Tėvai – pirmieji pradeda auklėti vaikus, sudaro palankias sąlygas brendimui ir vystymuisi. Vaikas kasdien regi aplink save realią tikrovę ir pats joje dalyvauja perimdamas iš tėvų įvairias elgesio, veiklos, charakterio savybes, vertybė, nuostatos, įgūdžiai. Šeima turi didžiausios įtakos vaikui ir yra svarbus jo ugdytojas. Kaip parašyta Lietuvos Respublikos Konstitucijoje: "tėvų teisė ir pareiga - auklėti savo vaikus dorais žmonėmis ir ištikimais piliečiais". Į pradėjusį lankyti mokyklą vaiko pasaulį su aktyvia veikla įsitraukia mokytojai. Ji įsipareigojusi žadinti ir puoselėti kiekvieno mokinio kūrybingumą, atsakomybę, meilę mokslui atsižvelgdama į kiekvieno poreikius. Dabartinė mokyklos ir šeimos sąveika dažniausiai apsiriboja informacijos perdavimu ir materialinės pagalbos organizavimu. Norint sėkmingai lavinti vaiko gebėjimus mokykloje ir už jos ribų, reikia siekti prasmingo dialogo su tėvais ir kurti šiltą klimatą - be įtampos, pagrįstą tarpusavio parama ir pasitikėjimu. Ir tėvai, ir mokykla ruošia vaiką tapti visuomenės nariu, todėl jų tikslai sutampa. Labai svarbu, kad bendradarbiavimas būtų grindžiamas tarpusavio pasitikėjimu, kad tėvai jaustųsi esą mokyklai reikalingi. Mokyklos bei mokinio tėvų ar globėjų bendradarbiavimo svarba akcentuojama daugelyje Lietuvos švietimo sistemos aktuose: Valstybinėje švietimo strategijoje 2003-2012m., Lietuvos respublikos švietimo įstatymo pakeitimo įstatyme, 5 skirsnis išsamiai reglamentuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) teises ir pareigas (2007), Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrosiose programose (2003), Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos nuostatose. Visi Lietuvos švietimo įstatymai vieningai deklaruoja švietimo demokratiškumą, aktyvų tėvų ir vaikų dalyvavimą priimant sprendimus, ugdymo proceso dalyvių lygiavertiškumą.
Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo svarba aktuali buvo ir bus visais laikais. Mokytojas, siekdamas visapusiškai ugdyti asmenybę, turi nuolat glaudžiai bendrauti ir bendradarbiauti su mokiniu, jo šeimos nariais, būti patikimas ir įgaliotasis asmuo, kuris privalo ugdomąjį savo veikimą suderinti su šeimyniniu auklėjimu.
Įtraukti tėvus į mokyklos gyvenimą nėra lengva ir paprasta. Dažnai labai skubantys, laiko neturintys tėvai džiaugiasi tuo, kad vaikų mokslo pasiekimai yra pakankaimai geri ir labai gerai būna jei mokytojai dėl jų vaiko neturi jokių nusiskundimų. Čia turėtų didelį vaidmenį atlikti klasės auklėtojas, kaip pagrindinis asmuo, skatinantis kuo geresnį bendradarbiavimą tarp mokyklos ir šeimos. Mokykla yra pagrindinė socialinė instutucija, kuri turėtų aktyviau įtraukti tėvus bendradarbiavimui su mokytojais. Tik bendradarbiaudama su šeima, mokykla geriau pažįsta vaiką, jo charakterį, polinkius. Šioms dviems institucijoms bendradarbiaujant ugdant iniciatyvią, savarankišką, brandžią, atsakingą ir kūrybingą asmenybę, labai svarbu ieškoti ir atrasti įvairesnių bendradarbiavimo formų (ne tik tėvų susirinkimų, individualių pokalbių), kurios skatintų ugdyti vaiką kaip bendražmogiškųjų vertybių puoselėtoją, šeimos bei tautos tradicijų tęsėją, kaip pilietį, galintį dirbti ir gyventi visavertį gyvenimą nuolat kintančioje, dinamiškoje visuomenėje. Čia svarbu tai, kad tėvai, palaipsniui įsitraukdami į mokyklos gyvenimą, būtų ne mokyklos svečiai, o lygiaverčiai partneriai bei pagalbininkai.
Svarbi šeimos ryšių su mokykla sąlyga – teigiamas tėvų požiuris į mokyklą, pedagogus, ugdymo procesą. Jeigu tėvai vertina mokyklos vaidmenį, šie vertinimai turi įtakos ir vaikų požiūriui į mokymąsi (Jovaiša, 2001). Tėvų požiūris į mokykla, ugdymo procesą bei jo dalyvius grindžiamas jų pačių patirtimi mokykloje. Jei ta patirtis buvo neigiama, tėvai gali mokyklą laikyti institucija, kuri vaikus blogai veikia. Dėl to svarbu, kad bendravimas tarp mokyklos ir tėvų butų efektyvus (D.Hopkins, M.Ainscow, M.West, 1998).
Temos ištirtumas. Šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo aktualumą nagrinėjo įvairūs lietuvių bei užsienio šalių mokslininkai: S.Šalkauskis (1992), L.Jovaiša (2003), V.Černius (1992), V.Krumm (1993), B.Bitinas (1995), V.Savickytė (1998), S.Dapkienė (2002), F.Ivanauskienė (2002), R.Dobranskienė (2004), D.Hopkins, M.Ainsow, M.West (1998), L.Stool, D.Fink (1998), E.Jensen (2001) ir kt. Mokinių tėvų požiūrį ar nuostatas mokyklos atžvilgiu tyrę mokslininkai: S. Dapkienė, R.Grigas, A.Gumuliauskienė, R.Kontautienė ir kt. teigia, tėvai nesijautė esą mokyklos bendruomenės dalimi. 2004 metų tyrimai parodė, kad mokinių tėvų ir mokyklos sąveika tuo laiku nebuvo kokybiška ir iš esmės neturėjo įtakos ugdymo procesui. Tėvai su pedagogais dažniausiai bendravo tik per susirinkimus (V. Grincevičienė, 2004). Kiti mokslininkai teigia, kad tėvai savo iniciatyva mokyklose aplamai nesilanko. Dauguma tėvų pakankamai dažnai kalbasi su vaikais apie mokymosi rezultatus, mano, kad pasiekimų vertinimas yra objektyvus (V.Būdienė, A.Zabulionis, R. Želvys, 2002). Mokinių tėvų požiūrį ar nuostatas mokyklos atžvilgiu tyrę mokslininkai: S. Dapkienė, R.Grigas, A.Gumuliauskienė, R.Kontautienė.
Tyrimo objektas – mokyklos ir tėvų bendradarbiavimas.
Tyrimo tikslas – nustatyti mokinių tėvų bei mokyklos bendradarbiavimo ypatumus bei atskleisti tėvų nuostatas mokyklos atžvilgiu.



Tyrimo klausimai:
Ar bendradarbiavimo formos, tėvų nuomone, taikomos šiuo metu mokyklose yra efektyvios? Ar tėvai turi pasiūlymų dėl bendradarbiavimo tarp tėvų ir mokyklos gerinimo? Ar tėvų ir padagogų bendradarbiavimas lemia tėvų požiūrį į mokyklą bei ugdymo procesą? ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-12-11
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai26 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis40.56 KB
Autoriusindija1
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasOdeta Norkutė
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniu tevu ir mokyklos bendradarbiavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 22 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Odeta Norkutė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą