Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Gamtinės medžiagos panaudojimas ikimokykliniame ugdyme
   
   
   
1
naudingas +2 / nenaudingas -1

Gamtinės medžiagos panaudojimas ikimokykliniame ugdyme

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Gamtos poveikis vaiko asmenybės ugdymui. Gamtos poveikis vaiko estetiniam auklėjimui. Gamtos poveikis doroviniam ugdymui. Tautiškumo ugdymas gamta. Gamtos įtaka vaiko sveikatai, pažinimui. Išvados.

Ištrauka

Regimoji gamta yra materialus pasaulis, žmogus yra tos materijos dalys su savo forma ir medžiaga. Gamtoje vyksta ir judėjimas, tas judėjimas yra gyvybė.
Gamtos jausmą labiausiai skatina rūpinimasis gyvosiomis būtybėmis, nes savo natūraliu augimu jos duoda mums daugiau, negu mes joms duodame, ir savo įvairumu bei gražumu parodo kažką nepasibaigiama.
Be abejo, žmogus savo socialiniame gyvenime yra susikūręs daug malonumų, bet vis dėlto jis priklauso gamtai, ir, būdamas dar vaikas, negali be jos apsieiti ir labai yra jos reikalingas, kad gautų būtinų jėgų kūnui ir dvasiai. Mes turime intymių santykių su gamta, kuri net medžiagiškai veikia mūsų organizmą.
Prietaisai yra tarytum raidynas, ir reikia mokėti juo naudotis, kad galėtume skaityti gamos knygas. Bet kaip knygoms, kuriose surašytos pačios didžiausios rašytojo mintys, taip ir gamta per eksperimentus atskleidžia daugybę savo paslapčių.

Žmogus yra gamtos dalis. " Visa tai, kas yra mūsų aplinkoje ir kas savaime aplink mus
yra- žemė, vanduo, augalai, gyvūnai ir dangaus kūnai, vadinama gamta"(14, p.5). Ji daro didelį poveikį žmogui. Klimatas, oras, žemės turtingumas, gamtos grožis ir pan., visa tai turi įtakos žmogaus asmenybės ugdymui, charakterio bruožams, fiziniam išsivystymui. Pirmiausiai mes grožimės gamta, antra, gamta yra mūsų gyvenimo šaltinis. Vaiko gyvenime gamta turi ypatingai didelės reikšmės. Bendraujant su gamta vaikas pradeda pažinti pasaulį. Tai yra svarbu ir galima pasakyti veiksmingiausias ir turtingiausias pažinimo šaltinis. Gamtos pagalba ugdomas vaiko pastabumas, kurio lavinimas susietas su loginio mąstymu formavimusi. Skatina vaiko susidomėjimą kurį reikia tinkamai panaudoti ugdyme. Gamta žadina vaiko teigiamas emocijas, jausmus, lavina estetinį skonį, auklėja dorovę, mąstymą, ugdo tautiškumo jausmą, sveikatą ir t.t. Bendrauti su gamta vaikas pradeda nuo pirmųjų savo gyvenimo dienų. Jau kūdikis reaguoja į gamtos reiškinius, jam didelį poveikį daro dienos ir nakties pasikeitimas. Vėliau pradeda stebėti ir tyrinėti. Vaikui atrodo, jog jis yra atradėjas, didysis tyrinėtojas, tai jis pirmas sužinojo, kad žolelėje gyvena skruzdės, kad tai tik jam čiulba paukšteliai. Vaikai jaučia gamtą, jie nori ją tyrinėti, nes gamtoje tiek įdomaus, tiek visko reikia atrasi, pažinti. Vaikams labai patinka stebėti gyvūnėlį, paukščiuką, ypač didelį norą pačiupinėti sukelia katės ir šuniukai. Tai yra vaikų ir draugai ir žaislai. Kaip berniukai taip ir mergaitės mėgsta žaisti su jais. Vaikas sėdi prie jo, kai jis valgo, miega ant jo priegalviu, ir vaikas jam teikia daug reikšmės. Gyvulėlis leidžia vaikui su savimi daryti tai, ko niekada neleistu suaugusiam žmogui. Vaiko meilę gyvūnams, augalams, susidomėjimą gamta būtinai reikia išnaudoti vaiko ugdyme. Ugdymo gamta reikšmę pastebėjo dar Antikos filosofai Aristotelis, Kvintilijonas ir kiti. Gamtos stebėjimai ir tyrinėjimai buvo naudojami astronomijos, geografijos, matematikos mokant. J.A. Komenskis teigė, jog gamta turi įtakos žmogaus sveikatos, kūno stiprinimui, auklėjimui. Jis patarė vaikų mokyme, auklėjime vadovautis gamtos dėsniais. Pati gamta rodo, kaip reikia organizuoti mokymo procesą. Gamta parenka tinkamą laiką mokymui; parengia sau medžiagą, paskui duoda jai formą; nemaišo savo darbų, juos vykdo po vieną atskirai; kiekvieną savo darbą pradeda iš vidaus; kiekvieną savo darbą gamta pradeda nuo bendriausių dalykų ir baigia pačiai atskirtaisiais; gamta eina nuo lengvesnių dalykų prie sunkesnių; gamta viską ugdo iš šaknies ir iš nieko kito ir t.t. " Iš to išvada tokia: žmonės reikia mokyti kiek galima daugiau imti išmintį ne iš knygų, bet iš dangaus ir žemės, iš ąžuolų ir skroblų – reikia mokyti pažinti ir tyrinėti pačius daiktus, o ne svetimas pastabas ir nuomones apie juos"
( 5, p.199). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-12-29
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis24.11 KB
Autoriusrenata
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasVerbickienė
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Gamtines medziagos panaudojimas ikimokykliniame ugdyme [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Vilniaus kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Verbickienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą