Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Šeima socialinio ugdymo sistemoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Šeima socialinio ugdymo sistemoje

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – aptarti šeimos vaidmenį socialinio ugdymo sistemoje, jos vaidmenį pirminei pozityviajai vaiko socializacijai. Šeima. Vaiko socializacija šeimoje. Šeimos rizikos veiksniai. Šeimos politikos vaidmuo sėkmingai žmogaus socializacijai. Šeima žmogaus ugdymo institucija. Šeimos ir socialinio pedagogo bendradarbiavimas. Išvados.

Ištrauka

"Šeima – tai miniatiūrinė visuomenė, nuo kurios vientisumo priklauso visos didelės visuomenės saugumas" (F. Adleris) (Prunskis, 2000). Šeima yra santuoka arba kraujo ryšiais grįsta mažoji grupė, kurios narius sieja bendra buitis, bendra moralinė atsakomybė ir tarpusavio pagalba. Santykius tarp šeimos narių reguliuoja atitinkamų normų, santykių ir elgesio etalonų tarp sutuoktinių, tėvų, vaikų ir giminaičių visuma. Tik gimusio vaiko vystymasis iki metų visiškai priklauso nuo šeimos. Kaip tik šiuo laikotarpiu intensyviai formuojasi sensomotorinės reakcijos bei emocinė sfera. Vaiko socialiniam ir psichiniam brendimui yra svarbūs pirmieji treji metai. Būtent šiame amžiaus tarpsnyje sudaromos prielaidos asmenybei vystytis. Taigi vyksta vaikų, o taip pat ir suaugusiųjų, socializacija. Nuo šeimos priklauso, kaip vyksta fizinis, emocinis ir socialinis žmogaus vystymasis.
Darbo tikslas – aptarti šeimos vaidmenį socialinio ugdymo sistemoje, jos vaidmenį pirminei pozityviajai vaiko socializacijai.
Darbo uždaviniai:
• apžvelgti šeimos sąvoką, jos pagrindinius elementus;
• įvertinti šeimos, kaip socialinės ugdymo institucijos, vaidmenį;
• atskleisti šeimos įtaką žmogaus asmenybės socializacijai.

XX amžiaus pabaigos šeimoje vyksta esminiai pakitimai, liečiantys tėvų, senelių, vyro ir žmonos vaidmenis šeimoje. Santykiai tarp vyresniosios ir jaunesniosios kartų šeimoje darosi vis mažiau artimi, labiau epizodiški, nes dažniausiai tėvai ir suaugę vaikai gyvena atskirai ir matosi tik retkarčiais. Dabartinė šeima nuo ankstesniųjų laikų šeimos skiriasi emocinėmis – psichologinėmis funkcijomis. Visgi šeima išlieka pagrindine institucija vaiko gyvenime. Ji – pirmoji žmogaus ugdymo institucija, teikianti tikrumą, saugumą, globą ir auklėjimą. Šeimoje vaikui išsivysto ilgalaikiai ryšiai su tėvais, broliais, seserimis, kitais šeimos nariais bei draugais. Čia vaikas išmoksta, kokios yra jo šeimos normos ir vertybės, kurios atspindi gimtos vietos, šalies ar gyventojų grupės kultūrą. Šeimoje įgyjama pirmoji grupės patirtis, kurią turi beveik kiekvienas žmogus, tai yra jo patirtis gyvenant šeimoje. Tai pirmoji gyvenimo patirtis ir pati reikšmingiausia, kuri yra labai ryški ir truks labai ilgai. Ji pasireiškia kai žmogus auga, vystosi kaip asmenybė ir mokosi bendrauti su kitais. Patirtis, įgyta šeimoje, lemia tai,kas mes esame ir kaip sąveikaujame su kitais visą savo gyvenimą.
Kas yra šeima? Turbūt kiekviena galėtų atsakyti, kad šeima, tai tėvai, vaikai, giminės. Tačiau iš tiesų tai gana gilus ir ilgo apmąstymo reikalaujantis klausimas. Dar Aristotelis yra pasakęs, kad šeima yra ankstesnė ir būtinesnė negu valstybė. Šiandien yra daug šeimos sąvokos mokslinių, enciklopedinių ir buitinių apibrėžimų, kurie formuojami atsižvelgiant į įvairius aspektus arba į vieną sritį, kuri yra plėtojama (Markovienė, Lazdauskas, 2007). Šeima – daugiau nei teisinis, visuomeninis ar ekonominis vienetas. Tai meilės ir solidarumo bendruomenė, unikaliai suderinta mokyti ir perduoti kultūrines, etines, visuomenines, dvasines bei religines vertybes, kurios yra esminės jos narių ir visuomenės vystymuisi ir gerovei (Miškinis, 2003). Įvairūs autoriai šeimai priskiria svarbų vaidmenį vaiko socializacijoje. D. Nasvytienė šeimą apibūdina kaip svarbiausią vaiko auklėjimo terpę, kur rūpinamasi vaiku ir jis saugomas, mokomas suprasti kitus ir save, formuojamas ir kontroliuojamas jo elgesys. Šeimos vaidmeniui visuomenėje savo galia neprilygsta jokia kita institucija. Šeimos gyvenimo organizavimas priklauso nuo šeimos nuostatų ir vertybių sistemos, santykių su aplinkiniais žmonėmis ir tarpusavio santykių (Markovienė, Lazdauskas, 2007). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-04
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis18.5 KB
AutoriusLaima
Viso autoriaus darbų11 darbų
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasJacikevičienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Seima socialinio ugdymo sistemoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Jacikevičienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą