Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Hodegetika. Auklėjimo vertybės
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Hodegetika. Auklėjimo vertybės

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Hodegetikos sąvoka. Auklėjimo priemonės. Vertybių samprata. Vertybių sistemos. Vertybės Lietuvos mokyklos ugdymo turinyje. Išvados.

Ištrauka

Šiame darbe rengiuosi trumpai apžvelgti vertybes, kaip auklėjimo priemonę, taip pat vertybės Lietuvos mokyklos ugdymo turinyje. Apžvelgus knygas darbe bus pateikta hodegetikos sąvoka, vertybių samprata ir sistemos.
Auklėjimas- 1) tai santykių su aplinka, veikla ir savimi – charakterio elgesio formavimas.
2) kertinė ugdymo funkcija, nuo kurios įgyvendinimo lygmens ir pobūdžio labai priklauso ugdytinio asmenybės branda ir vertė. 3) šeimos ir mokyklos veikla, teikianti materialines ir dvasines-sąlygas augančiajai kartai bręsti.
Vertybė- objektas, reikšmingai tenkinantis asmens ar visuomenės poreikius; asmenybės veiklos ir elgesio motyvas, susijęs su objektais, labiausiai atitinkančiais materialinius, kultūrinius ar dvasinius asmenybės poreikius. Taigi skiriamos objektyviosios ir subjektyviosios vertybės. Kultūros, mokslo, meno, technikos, technologijos vertybės sudaro mokymo ir auklėjimo turinį, atitinkantį konkrečios visuomenės poreikius. Subjektyviosios vertybės – tai, ko žmogus ieško kaip prasmingiausio dalyko moksle, kultūroje, gyvenime, veikloje, santykiuose su kitais žmonėmis.
Prieš 250 metų Prancūzijos Dižono aka¬demija paskelbė konkursą parašyti traktatą te¬ma "Ar mokslų ir menų pažanga padėjo ge¬rinti papročius, ar juos pablogino?"; premija buvo paskirta ne per seniausiai atvykusiam į Prancūziją šveicarui Ž.Ž.Ruso, pateikusiam neigiamą atsakymą į iškeltą klausi-mą. Tačiau diskusija šiuo klausimu tęsiasi iki šiol. Viena vertus, Europos šalys, išgyvenusios žmonių kankinimų, revoliucijų ir pasaulinių ka¬rų baisenybes, šiandien rodo humaniškumo, taikaus sugyvenimo ir net jungimosi j vienin¬gą šeimą tendencijas. Kita vertus, dažnėja nu¬sikaltimai prieš kitą asmenį, plinta tokie žalin¬gi įpročiai kaip narkomanija, "stiklinės van¬dens" statusą įgiję nevedybiniai seksualiniai santykiai ir pan. Tai rodo, kad akivaizdi socia¬linio fono, visuomeninės ideologijos pažanga neranda adekvataus atgarsio pavienio visuo¬menės nario asmenybės lygmeniu. Negalima manyti, kad visuomenę vairuo¬jantys asmenys nepastebi šios tendencijos. Ta¬čiau demokratinės visuomenės politikai suvo¬kia, kad laikas, skirtas socialinėms proble¬moms spręsti, yra ribotas, ir todėl neretai susižavi savo aktyvios veiklos šioje srityje de¬monstravimu. Viena iš tokio demonstravimo prielaidų - visuomenės informavimo priemo¬nių vaidmens pervertinimas: manoma, kad pa¬kanka viešai paskelbti socialines idėjas, jas in-tensyviai propaguoti, ir šios idėjos įsitvirtins vi¬suomenėje. Taip užmirštama elementari tie¬sa, kad idėjos įsitvirtina visuomenėje tik po to, kai jas iš pradžių perima konkretūs visuo¬menės nariai. Tokį kryptingai reguliuojamą so¬cialinių idėjų individualaus pasisavinimo (įsi¬savinimo) procesą vadiname auklėjimu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-27
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai4 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis25.2 KB
AutoriusLina
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasS. Saulėnienė
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasJ. Vienožinskio menų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Hodegetika. Auklejimo vertybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 13 puslapių 
  • Kauno kolegija / 2 Klasė/kursas
  • S. Saulėnienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą