Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Empatijos ugdymas šeimoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Empatijos ugdymas šeimoje

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Šeimos pedagogikos pagrindų kursinis darbas. Įžanga. Empatija. Empatijos sąvoka. empatijos pamatai. Aktyvaus ir empatiško klausymosi reikšmė. Empatijos plėtojimas šeimoje. Emocinio nederėjimo žala. Empatija etikos požiūriu. Bendravimas šeimoje. Kodėl jis manęs nesupranta ir kaltina? Neverbalinio bendravimo svarba. Išvados.

Ištrauka

Kai surasi žmogų, kuris ramiai tave išklauso, kuris priima širdim, ką tu jam sakai, kuris tau neužduoda dviejų klausimų iš karto, bet klauso įdėmiai, ką tu jam atsakai, kuris negręžia nuo tavęs akių, ir tavo žvilgsnio nevengia, žinok, jog radai retą lobį lauke – brangų perlą"(2).
Lavateras
Šie prasmingi Lavatero žodžiai, iš tiesų parodo mano darbo temos "Empatijos ugdymas šeimoje" naujumą ir aktualumą. Empatija – tai gebėjimas įsijausti į kito žmogaus jausmų ir minčių pasaulį (6). Gali iškilti klausimas, kodėl tai svarbu ir verta mūsų dėmesio? Mano manymu, empatiniai gebėjimai ne tik padeda užmegzti ir palaikyti santykius su šeimos nariais, draugais, ar kitais žmonėmis, bet gali praversti mokantis ar dirbant – būdami dėmesingi, supratingi kitiems atrodome patrauklesni, mėgiami žmonių, su jais lengviau bendrauti.
Rašydama darbą išsikėliau tikslą – išsiaiškinti empatijos vaidmenį šeimoje. Taigi darbo objektas – empatija šeimoje. Siekiant įgyvendinti tikslą, užsibrėžiau tokius uždavinius:
Surinkti literatūros medžiagą apie empatiją;
Išsiaiškinti, empatijos sąvoką, sužinoti, kaip ji pasireiškia;
Pristatyti įvairių autorių nuomones tema "Empatijos ugdymas šeimoje";
Apibendriti ir padaryti išvadas.

Rašydama darbą naudojau tokias savokas kaip emocinis derėjimas, aktyvus ir empatiškas klausymasis, bet mintyje turėjau "empatijos" kategoriją.
Pirmą šio darbo skyriuje – Empatija - apibrėžiama empatijos sąvoka (pateikiama keleto autorių apibrėžimai). Poskyryje "Empatijos pamatai" kalbama apie empatijos reikšmę žmogaus gyvenime, kad šis įgūdis gali būti naudingas daugelyje gyveimo sričių – nuo prekybos, vadybos, politikos iki meilės, tėvystės, atjautos. Trečiajame šio skyriaus poskyryje "Aktyvaus ir empatiško klausymosi reikšmė" pateiktos aktyvaus ir empatiško klausymosi sąvokos, taip pat rašoma apie tokių klausymosi stilių reikšmę bendravime.
Antrajame skyrije "Empatijos plėtojimas šeimoje" rašoma apie tėvų vaidmes svarbą, diegiant empatinius jaumus vaikuose, taip pat apie tai, jog empatijos jausmo nebuvimas šeimoje, gali sukelti neigiamas pasekmes ateityje, ir apie bendravimą šeimoje, bei pagrindines nesusikalbėjimo priežastys šeimoje.
Trečiajame skyriuje "Neverbalinio bendravimo svarba" rašoma apie tai, jog negalima visko suprasti vienareikšiškai, kas pasakoma žodžiais, reikia atsižvelgti ir neverbaliką (kūno kalbą). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-06-09
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai9 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis25.97 KB
AutoriusVitalija
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2003 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasK. Miškinis
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Empatijos ugdymas seimoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 14 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • K. Miškinis
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą