Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymo proceso etapai
   
   
   
-2
naudingas 0 / nenaudingas -2

Mokymo proceso etapai

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Mokymo proceso etapai. Moksleivių parengimas naujai temai mokytis. Žinių perteikimas, jų įvaldymas. Abstraktaus mąstymo grandys. Naujų žinių įtvirtinimas. Moksleivių savarankiškas darbas namie. Moksleivių žinių, mokėjimų, įgūdžių tikrinimas ir vertinimas. Tikrinimas. Vertinimas. Išvada.

Ištrauka

Mokymo procese siekiama įvairių tikslų. Tačiau pagrindinis jo tikslas – teikti mokiniams žinių, mokėjimų ir įgūdžių. Lygiagrečiai plėtojamos mokinių pažintinės galios, jie auklėjami, taigi mokymas – jaunosios kartos ugdymo pagrindas mokykloje. Todėl jaunosios kartos ugdymas tik tada gali būti siekmingas ir perspektyvus, kai jis grindžiamas tvirtomis mokslo pagrindų žiniomis, kai mokoma jomis vadovautis gyvenime.
Kaip mokyti, kad jaunoji karta įgytų žinių sistemą, gebėtų mokslo žinias taikyti praktykoje ir pati mokomoji veikla būtų prieinama, net patraukli? Reikia pradėti moksleiviams įveikti objektyvius pažinimo veiklos sunkumus. Tai bus įmanoma, jei pedagogas giliai supras mokymo proceso dėsningumus, įvaldys žinių perteikimo metodus, efektyvias mokymo formas, gebės skatinti moksleivius sistemingai dirbti. Ypač svarbus tinkamas pačių gabiausių moksleivių mokymas ir lavinimas.

Viduramžiais mokymo proceso struktūra turėjo tokius etapus:
Suvokimas mokytojui dėstant arba skaitant knygą
Įtvirtinimas daugkartiniu kartojimu
Tikrinimas
J. A. Komenskio didaktikoje ryškėja tokie etapai:
Suvokimas stebint
Suvoktos medžiagos įvaldymas
Supratimas ir išreiškimas
Įtvirtinimas kartojant ir pratybomis
Tikrinimas
J. Herbartas mokymą laikė svarbiausia ir pagrindinė ugdymo priemonė.
V. Reinas mokymo etapus įvardijo kitaip:
Parengimas
Pateikimas
Susiejimas (palyginimas, sujungimas)
Apibendrinimas
Pritaikymas
L. Jovaišos nuomone, mokymo procesą galima skaidyti į tokius mokymo veiksnius:
Parengimas
Naujos medžiagos pateikimas
Naujo siejimas su ankstesne patirtimi
Išplėtimas ir pagilinimas
Mokslinės, praktinės, asmeninės reikšmės atskleidimas
Apibendrinimas (išvados, taisyklių, dėsnių išvedimas, reziumavimas)
Įtvirtinimas
Mokėjimų, įgūdžių ir įpročių formavimas
Teorijos ir praktikos ryšio stiprinimas
Kūrybingumo mokymas
Kontrolė

Tikslingiausia jį dalyti į penkis glaudžiai susijusius etapus:
1. Moksleivių parengimas naujai temai mokytis
2. Žinių perteikimas, jų išmokimas
3. Naujos medžiagos įtvirtinimas
4. Moksleivių savarankiškas darbas
5. Moksleivių žinių, mokėjimų, įgūdžių tikrinimas ir vertinimas ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-03-16
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis24.26 KB
AutoriusJekaterina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasDoc. Dr. A. Lukoševičius
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymo proceso etapai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2016-10-22 IP: 78.58.113.65
    Diana sako

    kazkiek panaudosiu atsakyti i klausima

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Doc. Dr. A. Lukoševičius
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą