Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Suomijos ir Danijos švietimo sistemų lyginamoji analizė
   
   
   
5
naudingas +6 / nenaudingas -1

Suomijos ir Danijos švietimo sistemų lyginamoji analizė

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas: Suomijos ir Danijos švietimo sistemų palyginimas. Suomijos ir Danijos švietimo sistemų lyginamoji analizė. Lentelė: Suomija, Danija: Švietimo sistemos struktūra. Ikimokyklinis ugdymas. Bendrasis lavinimas. Bendrasis aukštesnysis vidurinis lavinimas. Aukštasis mokslas. Suaugusiųjų švietimas ir tęstinis mokymas. Mokytojų rengimo sistema. Švietimo sistemos valdymas. Švietimo sistemos finansavimas. Išvados. Priedai (2).

Ištrauka

Vienas klestinčių valstybių bruožų – tobulai sutvarkyta švietimo sistema. Tačiau ar klestinti valstybė yra tinkamos švietimo sistemos pasekmė, ar atvirkščiai – tinkamai sutvarkytą švietimo sistemą gali sukurti tik klestinti valstybė (Kuprys, 1998). Lietuvai atradus šios problemos sprendimą, daug dalykų galima būtų pakeisti iš esmės.
Kaip teigia P. Kuprys (1998), kiekviena šalis yra kuo nors išskirtinė, todėl kaimyninių valstybių, esančių kitoje Baltijos jūros pusėje, patirties nagrinėjimas ir pažinimas galėtų daug kuo padėti mąstant apie Lietuvos švietimo ateitį. Švietimo kokybės gerinimas yra vienas iš Lietuvos valstybės prioritetų (Sabaliauskienė, 2007).
Siekiant susikurti geriausią savo aplinkai pritaikytą švietimo sistemą būtina analizuoti, palyginti kitų šalių patirtį, todėl šiame darbe bus tarpusavyje lyginamos Suomijos ir Danijos švietimo sistemos.
Švietimo sistema Danijoje turi senas tradicijas, nulėmusias gana stabilią sistemos struktūrą, vaidmenį bei vietą visuomenėje. Švietimo politika ir strategija remiasi idėja, kad Danijos ateities visuomenė turi būti pagrįsta mokymu ir saviugda; švietimas turi būti svarbiausias besikeičiančios visuomenės ugdymo veiksnys. Siekiama, kad visi jauni žmonės įgytų aukštesnįjį vidurinį išsilavinimą – bendrąjį arba profesinį. Asmuo turi būti parengtas ne tik darbui ir ekonominiam gyvenimui, bet ir šeimos, visuomenės gyvenimui ir laisvalaikiui. Švietimas turi būti neutralus, todėl asmenybė turėtų išmokti būti savikritiška, priimdama bendras moralines koncepcijas, formuodama socialinio solidarumo požiūrį (Kuprys, 1998).
Labai rūpinamasi nepaliaujamu žmogaus lavinimusi, jo saviugda, sudarant galimybes pasirinkti formaliojo ir neformaliojo ugdymo struktūras. Švietimo sistema sugeba lanksčiai prisitaikyti prie kintančių žmogaus poreikių.
Švietimo sistema Suomijoje remiasi principu, kad kiekvienas turi teisę į išsilavinimą, nepaisant socialinio statuso, lyties, kilmės ar specialių poreikių [5].
Galima išskirti tokius Suomijos švietimo privalumus: didelė mokyklų ir mokytojų laisvė pasirenkant ugdymo turinį, mokinių pažangos vertinimo ir ugdymo metodus; pedagogų profesionalumas; mokinių motyvacija, pasitikėjimas savo jėgomis ir pomėgis skaityti; vienodos mokymosi galimybės; ugdymo individualizavimas; projektiniai darbai mokykloje ir už jos ribų; mokymuisi palanki aplinka mokykloje ir namie; mokiniai, pripratę atlikti užduotis, reikalaujančias kritiškai mąstyti ir gebėti pritaikyti žinias (Sabaliauskienė, 2007). O vienas didžiausių Suomijos švietimo privalumų yra tai, kad Suomijos bendrojo lavinimo mokyklos beveik tolygios visoje šalyje. Nėra labai gerų, išskirtinių mokyklų, bet nėra ir blogų mokyklų (Dagienė, 2005).

Darbo tikslas: palyginti Suomijos ir Danijos švietimo sistemas.
Uždaviniai:
1. išsiaiškinti Suomijos ir Danijos švietimo sistemų struktūras;
2. išanalizuoti šių šalių bendrojo lavinimo bei bendrojo aukštesniojo vidurinio lavinimo švietimo organizavimą;
3. išnagrinėti profesinio bei aukštojo mokslo galimybes Suomijos ir Danijos švietimo sistemose;
4. nustatyti suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymo misiją bei aptarti mokytojų rengimo sistemą šiose šalyse;
5. atskleisti Suomijos ir Danijos švietimo sistemų valdymo bei finansavimo ypatumus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-04-15
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai8 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis164.11 KB
AutoriusGintarė
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. L. Ušeckienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Suomijos ir Danijos svietimo sistemu lyginamoji analize [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • doc. dr. L. Ušeckienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+6
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą