Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaikų emociniai ir elgesio sutrikimai
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Vaikų emociniai ir elgesio sutrikimai

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Įvadas. Elgesio ir emocinės problemos. Elgesio arba eksternalios problemos. Emocinės arba internalios problemos. Veiksniai, įtakojantys elgesio ir emocinių problemų atsiradimą. Tėvų psichikos sutrikimai. Alkoholio ir narkotikų vartojimas šeimoje. Emocinių ryšių tarp tėvų ir vaikų nepastovumas bei emocinė deprivacija. Prievarta ir smurtas šeimoje. Visuomenės informavimo priemonių įtaka. Traumuojantys įvykiai. Nepalanki kaimynystė. Individualūs vaiko veiksniai. Emocinių ir elgesio problemų identifikacija. Pagalba vaikams turintiems elgesio ir emocinių problemų. Dienos centrai – vienas iš pagalbos vaikui būdų. Dar viena Lietuvos nevyriausybinė organizacija – "Saugaus vaiko centras".

Ištrauka

Emociniai ir elgesio sutrikimai yra dažniausios vaikų ir paauglių problemos. Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos duomenimis bendrojo lavinimo mokyklų moksleivių sveikatos rodikliai respublikoje kasmet blogėja. Tyrimai rodo, kad nemaža dalis ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikų kenčia dėl psichikos sveikatos sunkumų, tame tarpe, elgesio ir emocinių problemų, ir kad šių sunkumų identifikacija nėra optimali net ir tuomet, kai ji atliekama profesionalių specialistų. Lietuvoje psichikos sveikatos specialistų skaičius smarkiai atsilieka nuo reikiamo užtikrinti pakankamą vaikų psichikos sveikatos priežiūrą. Štai 2003-2004 mokslo metais bendrojo lavinimo mokyklose dirbo 186 psichologų. Realiai tik 26 iš 60 savivaldybių yra susikūrusios savivaldybių lygmens pedagoginės psichologinės tarnybos, kurios yra nepajėgios susitvarkyti su tenkančiais dideliais darbo krūviais. Į pedagoginių psichologinių tarnybų akiratį patenka tik nedidelė dalis vaikų, kuriems reikalinga pagalba, be to dažnai pagalba suteikiama pavėluotai, kai vaiko problemos yra giliai įsišaknijusios. Taigi ankstyvajai elgesio ir emocinių sunkumų diagnostikai sąlygos Lietuvoje nėra užtikrinamos. Svarbu pabrėžti, kad elgesio ir emocinės problemos veda prie vis didesnių sunkumų vyresniame amžiuje, tad kuo ilgiau į jas nekreipiamas pakankamas dėmesys, tuo sunkesnių pasekmių galime tikėtis. Tyrimų duomenys rodo, kad ankstyvoji intervencija yra gana efektyvi, todėl rizikos grupės vaikų ankstyvoji problemų identifikacija yra labai svarbi. Viena iš elgesio ir emocinių problemų turinčių vaikų rizikos grupių yra probleminėse šeimose augantys vaikai. Vaikų teisių apsaugos tarnybų duomenimis, probleminių šeimų nuolat gausėja. 2000 metais jose augo 40276 vaikai, 2001 metais – 42820 vaikų. Vienas iš galimos pagalbos būdų tokių šeimų vaikams yra dienos centrai, teikiantys šiems vaikams socialines paslaugas ir galintys būti tinkama vieta ankstyvajai vaikų elgesio bei emocinių problemų diagnostikai ir intervencijai.


Mokykliniame amžiuje pasitaiko įvairių vaiko raidos sunkumų: valgymo, kalbos, dėmesio, mokymosi problemos, taip pat emocijų sutrikimai, tokie kaip nerimas, depresija, įvairios baimės, asocialus elgesys. Veikla mokykloje gali būti nerimo, gėdos, frustracijos ar liūdesio priežastimi daugeliui 7– 11 metų vaikų. Tėvai dažniausiai skundžiasi neadaptyviu, situacijai neadekvačiu bendravimu su tėvais, pedagogais ir bendraamžiais, agresyviu, delinkventiniu elgesiu, emociniais.
sutrikimais – nerimastingumu, slogia nuotaika, baime ir t.t.
Vaiko sunkumai daugelio specialistų yra skirstomi į dvi plačias grupes: emocines ir elgesio problemas. Pirmosios, emocinės arba "internalios" problemos –yra psichologinės problemos nukreiptos į vidų, pasireiškiančios daugiau per vidinius išgyvenimus, o ne per išoriškai matomą elgesį ir kurių simptomai yra susiję su per daug kontroliuojamu elgesiu. Internalių problemų grupė apima nerimastingumą, depresiškumą, uždarumą, nusišalinimą. Prie internalių problemų taip pat priskiriamos ir psichosomatinės problemos – tai somatinės ligos, kurios daugiausiai atsiranda dėl psichologinių veiksnių. Šiame darbe sąvokos "internalios problemos" bei "emocinės problemos" bus vartojamos kaip sinonimai.
Antrąją problemų grupę sudaro elgesio arba "eksternalios" problemos – tai problemos nukreiptos daugiau į išorę, pasireiškiančios per išoriškai pastebimą neadaptyvų elgesį, susijusios su nepakankama kontrole. Šiai grupei priskiriamas agresyvumas ir delinkventinis elgesys. Sąvokos "eksternalios problemos" bei "elgesio problemos" bus taip pat vartojamos kaip sinonimai. Į šį darbą taip pat įtrauktos ir dėmesio bei socialinės problemos, kurios nepriskiriamos anksčiau minėtoms problemų grupėms. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-06-02
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai9
Dydis32.67 KB
Autoriusmuchachita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasPetravičienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku emociniai ir elgesio sutrikimai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 19 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Petravičienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą