Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vyresnių moksleivių požiūris į aktyvų laisvalaikį
   
   
   
naudingas +1 / nenaudingas -1

Vyresnių moksleivių požiūris į aktyvų laisvalaikį

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – išsiaiškinti vyresnių moksleivių vertybines orientacijas ir laisvalaikio vertybių prioritetus. Aktyvaus laisvalaikio kultūros teorinis aspektas. Vyresniųjų moksleivių socializacijos ypatumai laisvalaikiu. Neužimtumas – opi pedagoginė problema. Organizuoto laisvalaikio kultūra ir jos įtaka paauglio socializacijai. Neformalaus ugdymo sistema ir kryptys. Užimtumas būrelių veikloje. Vyresniųjų moksleivių požiūrio į aktyvų laisvalaikį tyrimas. Tyrimo metodai ir organizavimas. Tyrimo rezultatų analizė. Išvados.

Ištrauka

Nuo seniausių laikų, t.y. nuo pat civilizacijos atsirado, laisvalaikis laikomas aukščiausio luomo privilegija. Turėti laisvalaikį, nesirūpinti vien tik fiziologinių poreikių patenkinimu, jau yra žmonijos pasiekimas.
Laisvalaikio praleidimas turi labai svarbią reikšmę kiekvieno žmogaus gyvenime. Jau senovės Graikijoje efektyviam laisvalaikio praleidimui buvo skiriama daug dėmesio. Laisvas laikas buvo skiriamas filosofijai, retoriniam, politiniam, atletiniam, muzikiniam ir estetiniam savęs tobulinimui [2,p.161].
Laisvės jausmas žmogui yra įgimtas. Tačiau apsisprendimo, savo egzistavimo, savo laimės atradimo būdai įgyjami ir jų reikia mokyti ir mokytis. Vienas iš realiausių ir matomiausių žmogaus pasirinkimo momentų yra jo laisvalaikis. Laisvalaikis, jo praleidimas atspindi žmogaus vidinį pasaulį, jo vertybių sistemą, idealus, valią, ryžtą, motyvus ir kt., t.y. čia ryškėja žmogaus intelektualinės, dorovinės, dvasinės nuostatos ir galimybės [4,p.57]
Spartėjant gyvenimo tempui, didėjant informacijos srautams, darbo ir studijų procesui tampant vis sudėtingesniam, didėja žmogaus fizinė ir dvasinė įtampa. Tam , kad bent trumpam žmogus galėtų atsipalaiduoti nuo šios įtampos, jis turi gerai pailsėti, atgauti jėgas, sukaupti jų naujiems darbams ir užmojams. Todėl labai svarbu, ką žmogus veikia laisvalaikiu, kokias veiklos rūšis jis pasirenka ir kaip tas pasirinkimas veikia tiek patį žmogų, tiek jo santykį su aplinka.
Laisvalaikis – didžiulis žmonijos turtas, nes tai vienas iš svarbiausių kūrybinio atsiskleidimo ir kultūrinio tobulėjimo veiksnių. Neturint laisvo laiko, negalima tenkinti kultūros poreikių. Kitaip tariant laisvalaikis – tai viena iš svarbiausių kultūrinio asmenybės tobulėjimo prielaidų.
Laisvalaikis kaip vienas reikšmingiausių asmenybės tobulėjimo veiksnių gali būti panaudotas kūryboje, o kūryba laisvalaikiu yra kiekvieno indėlis į visuomenės kultūrą, patenkinanti dvasinį žmogaus pasaulį.

Darbo objektas – vyresnių mokinių požiūris į aktyvų laisvalaikį.
Darbo tikslas – išsiaiškinti vyresnių moksleivių vertybines orientacijas ir laisvalaikio vertybių prioritetus.
Darbo uždaviniai:
 Nustatyti vyresnių mokinių vertybines nuostatas ir interesus, bei labiausiai vertinamas žmogaus vertybes.
 Išnagrinėti kaip organiziuojamas neformalus ugdymas bendrojo lavinimo mokyklose ir kitose neformalaus ugdymo institucijose.
 Sudaryti laisvalikio užsiėmimų ranginę skalę pagal jų prestižiškumą.
Darbo problema – ar popamokinis organizuotas mokinių laisvalaikis bendrojo lavinimo mokyklose bei kitose neformalaus ugdymo institucijose atitinka mokinių poreikius, norus ir šiandieninių technikos bei gyvenimo būdo reikalavimus? Ar ugdytiniui nepatraukli veikla skatina neužimtumą?
Šią problemą yra nagrinėję šie tyrėjai: G. Kvieskienė (2000), I. Leliūgienė (2003), R. Makarskaitė (2002) ir kt.
Darbo metodai: literatūros nagrinėjama tema analizė, anketinė apklausa. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-06-02
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai14 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis71.3 KB
Autoriusmartyna
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasD. Andrašūnienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
FakultetasMedicinos ir socialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vyresniu moksleiviu poziuris i aktyvu laisvalaiki [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 18 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 3 Klasė/kursas
  • D. Andrašūnienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą