Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Konfliktų valdymas (14)
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Konfliktų valdymas (14)

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. Tikslas - atskleisi konfliktų valdymo ypatumus. Konfliktų sąvokos ypatumai. Konflikto samprata. Konfliktų tipai. Vidinių asmenybės konfliktų tipai. Socialinių konfliktų samprata. Konflikto struktūra ir dinamika. Konfliktų priežastys. Konfliktų valdymo strategijos. Konfliktų sprendimo būdai. Išvados.

Ištrauka

Problemos aktualumas. Koks būtų pasaulis, jei žmonės nebendrautų? Taip, jis būtų kupinas vienatvės ir liūdesio. Laimė, mes žmonės, bendraujame vieni su kitais įvairiausiais būdais. Mes reiškiame savo mintis ir jausmus kūno kalba, rašydami, kalbėdami, šaukdami, mostaguodami rankomis, rausdami ir t.t.
Veiksmingas bendravimas yra svarbiausias dalykas norint valdyti konfliktus. Tačiau atsidūrus konfliktinėje situacijoje bendrauti tampa kėblu, nemalonu, tai ima varginti. Mums gali būti sunku reikšti savo tikrąsias emocijas arba mus net gali apimti neviltis dėl to, kad kiti nesupranta, ką jaučiame.
Konfliktas – tai išreikšta kova tarp mažiausiai dviejų tarpusavyje susijusių pusių, kurios skirtingai supranta tikslus, jaučia tam tikrų išteklių stoką ir priešiškos pusės trukdymą siekti tikslų (Ivancevich, 1990, p. 303).
Laikantis išankstinės nuostatos apie kitus žmones, mūsų supratimas ir bendravimas su jais darosi dar mažiau efektyvus. Antai būdami iš anksto nusiteikę prieš kokią nors žmonių grupę, mes greičiausiai juos diskriminuosime. Savo išankstines nuostatas mes sustipriname skaitydami ir klausydami tik tos informacijos, kuri jas remia. Užuot pasidalinę mintimis ir jausmais, mes dar labiau sustipriname savo išankstinį nusistatymą. Tai galiausiai sutrikdo bendravimą. Užburtas konflikto ratas darosi vis destruktyvesnis.
Konflikto problemų ir jų sprendimo būdų tyrimams reikia fundamentalių įvairių specialybių mokslinių pastangų. Pažymėtina, kad konfliktų fenomenas yra susilaukęs mokslininkų dėmesio. Konfliktus šeimoje, tarpusavio santykiuose, organizacijoje analizavo V. Aramavičiūtė (1978), Z. Bajoriūnas (1997), M. Glöckler (2003), K. Miškinis (2003), V. Targamadzė (2001), A. Sakalas (2001), A. Valantinas (1997).
TIKSLAS – atskleisti konfliktų valdymo ypatumus.
UŽDAVINIAI:
1. Išryškinti konflikto sąvokos ypatumus.
2. Apibūdinti konflikto priežastis.
3. Apibrėžti konfliktų valdymą ir strategijas.
4. Atskleisti konfliktų sprendimo būdus.

METODAI: mokslinės literatūros analizė, dokumentų analizė.

Žodis konfliktas kilęs iš lotynų kalbos configere, conflixi, confliktum (Glöckler, 2003, p. 173). R. Želvys (1995) konfliktą apibrėžia kaip "priešingų, nesuderinamų požiūrių susidūrimą, sukeliantį stiprius, nemalonius išgyvenimus. V. Aramavičiūtė pateikia tokį konflikto apibrėžimą: "Konfliktas – priešingų interesų, pažiūrų, siekimų susidūrimas, kivirčas, ginčas, nesutarimas, galintis susikomplikuoti (Aramavičiūtė, 1978, p. 17).
Tarptautinių žodžių žodyne (1985, p. 259) konfliktas apibūdinamas taip:
Konfliktas (lot. confliktus – susidūrimas): priešingų interesų, pažiūrų, siekių susidūrimas, kivirčas, ginčas.
Konfliktais labiausiai domisi trys mokslo kryptys: psichologija, politologija ir sociologija, nors daugiau ar mažiau šias problemas liečia ir filosofija, pedagogika, istorija, sociologija.
"Pedagogikos terminuose" konfliktas – 1. emocinė – kognityvinė prieštaravimų būsena, kylanti dėl nesugebėjimo pasirinkti priimtino sprendimo skirtingų arba net kelių skirtingų tendencijų, norų, alternatyvų konfrontacijos situacijoje (vidinis konfliktas); 2. laikinai neišsprendžiami prieštaravimai tarp asmenų ar grupės žmonių (išorinis, socialinis konfliktas) (Jovaiša, 1993, p. 172).
Pasak Z. Bajoriūno (1997), konfliktas – tai tėvų, tėvų ir vaikų priešingų interesų, pažiūrų, siekimų susidūrimas, kivirčas, ginčas, nesutarimas, galinantis susikomplikuoti.
"Konfliktas – tai bet kokių asmeninių interesų išsiskyrimas tarp individų ar grupių" (Appleby, R.C., 1994, p. 167).
Konfliktas – tai individų ar grupių tikslų, žinių ar emocijų nesuderinimas, priešiškos sąveikos (Ivancevich D.G., 1990). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-01-29
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai18 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis35.42 KB
Autoriusausra
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2009 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasŽukauskienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konfliktu valdymas (14) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 19 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Žukauskienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą