Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Argumentavimas 6 klasėje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Argumentavimas 6 klasėje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas ir uždaviniai. Šio darbo tikslas – aptarti argumentavimo mokymą VI klasėje. Argumentavimas VI klasėje. Argumentavimo samprata. Argumentavimo vieta VI klasės mokymo programose ir mokymo priemonėse. Argumentavimo mokymas. Užduotys ir analizė. Išvados.

Ištrauka

Darbo aktualumas. Argumentacija yra samprotavimu pagrįsta komunikacijos forma, siekianti paveikti kitų žmonių įsitikinimus, vertybines nuostatas ir/ arba elgesį sakytiniu ir rašytiniu tekstu. Argumentuojame, kai išreiškiame savo nuomonę ir aiškiname priežastis arba pateikiame kitus argumentus, kad įtikintume klausytojus arba skaitytojus savo požiūrio teisingumu. Argumentacija taip pat gali būti apibrėžta kaip tam tikra kompozicija, t.y. kaip teksto tipas, skirtas įtikinti ir paveikti tiek logine argumentų galia, tiek išraiškos emocingumu.
Svarbiausiame Lietuvos švietimo dokumente, Bendrosiose programose ir išsilavinimo standartuose (toliau BP ir IS), pabrėžiami mokinio gebėjimai samprotauti (aiškinti ir argumentuoti) – kelti ir svarstyti problemas, formuluoti pagrindinę mintį, pagrįsti teiginius (argumentuoti), daryti išvadas.
Samprotavimo, kaip kalbos tipo, mokoma/ mokamasi nuo penktos klasės. Bendrojo lavinimo mokyklos IS rašoma, kad baigdamas šešias klases mokinys žodžiu išsako savo nuomonę apie konkrečius, gerai pažįstamus dalykus, vertina, argumentuodamas remiasi savo patirtimi, laikosi elementarios samprotaujamojo teksto struktūros (tezė, argumentai, išvada). Juk ateityje, tų pačių VI klasės moksleivių, laukia žinių patikrinimas: dešimtokų – patikra, abiturientų – privalomas lietuvių kalbos egzaminas. Ir vienur, ir kitur mokinys turės gebėti aiškiai ir įtikinamai samprotauti. Vadinasi, samprotaujamojo teksto kūrimo įgūdžiai turi būti formuojami kuo anksčiau, kad mokiniai gebėtų laisvai, sklandžiai, argumentuota taisyklinga kalba reikšti savo mintis žodžiu ir raštu. Tiesa, rašto darbo abėcėlės mokoma/ mokomasi nuolat (trinarė rašinio struktūra, logiškumas, nuoseklumas, pastraipa). Esminiai struktūros dalykai nesikeičia, tačiau samprotavimo (konkrečiai argumentavimo) mokymui, kaip ir kiekvienam dalykui, reikia metodikos išmanymo. Todėl jau VI klasėje moksleiviai būtinai turi būti supažindinti su samprotavimo teksto kūrimo etapais bei tokio teksto struktūra, o samprotavimo mokymas/ mokymasis kuo darniau integruojamas į kiekvieną pamoką, sutelkiant dėmesį ne tiek į rezultatą, kiek į patį mokymo/ mokymosi procesą
Darbo objektas – argumentavimas ir jo mokymas. Darbo pagrindą sudaro argumentavimo sampratos analizė ir argumentavimo mokymo modelių taikymas VI klasėje.
Darbo tikslas ir uždaviniai. Šio darbo tikslas – aptarti argumentavimo mokymą VI klasėje.
Darbui kelti uždaviniai:
1) išsiaiškinti, kas yra argumentavimas;
2) nustatyti argumentavimo vietą VI klasės mokymo programose ir mokymo priemonėse;
3) pateikti galimų argumentavimo mokymo/ mokymosi modelių pavyzdines užduotis, tinkančias šios klasės moksleiviams.
Darbo medžiaga. Švietimo dokumentai: Bendrosios programos ir išsilavinimo standartai (2003), Z. Nauckūnaitės knyga "Teksto komponavimas: rašymo procesas ir teksto tipai", VI klasės vadovėliai (J., V. ir V. V. Sirtautai, 2000; L. Abraitytė, 2003), pedagoginė ir lingvistinė periodika: "Gimtojo žodžio", "Dialogo" bei "Žmogus ir žodis" straipsniai, mokytojų J. Galinauskienės ir N. Globienės, D. Kubilinskienės, M. Čeponienės parengta metodinė medžiaga (www.pprc.lt).
Darbo metodai. Pedagoginės ir metodinės literatūros analizė ir apibendrinimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-01-28
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai16 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis112.35 KB
AutoriusRaimonda
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasZ. Nauckūnaitė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasLituanistikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Argumentavimas 6 klaseje [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 21 puslapis 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Z. Nauckūnaitė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą