Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Bendrieji ir didaktikos principai
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Bendrieji ir didaktikos principai

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Bendrieji principai pagal T. Stulpiną ir jų analizė stebėtos pamokos pagrindu. Humanizavimo principas. Demokratizavimo principas. Tautiškumo principas. Diferencijavimo principas. Integravimo principas. Kompleksiškumo principas. Veiklos principas. Teigiamo emocinio fono principas. Didaktikos principai pagal T. Stulpiną ir jų analizė stebėtos pamokos pagrindu. Mokymo moksliškumo principas. Sistemingumo ir nuoseklumo principas. Sąmoningumo ir aktyvumo principas. Mokymo vaizdumo principas. Teorijos ir praktikos ryšio principas. Žinių tvirtumo principas. Mokymo prieinamumo principas. Mokymo metodai.

Ištrauka

Bendrųjų principų grupei priklauso humanizavimo ir demokratizavimo , tautiškumo, diferencijavimo ir integravimo, komplesiškumo, veiklos, teigiamo emocinio fono ir kt. principai.

Humanizavimo principas
Humanizavimo principo esmė yra aukščiausias pedagogo veiklos tikslas ir prasmė – tai mokinys ir jo asmenybės ugdymas (-is).
Stebėtoje pamokoje užčiuopti humanizavimo principai:
1. Džiaugiamasi mokinių pažanga, pasiekimais ir laimėimais ("Aukščiausias pažymys 8, kurį gavo Vytautas.").
2. Siekiama humaniškų ugdytojo ir ugdytinių santykių, skatinamos teigiamos emocijos (iš dviejų gautų pažmiųrašomas tik vienas – vidurkis arba geresnis mokinio naudai.)
3. Vadovaujamasi optimistiniu požiūriu į ugdytinio ugdymąsi ir saviugdą ("Kas gavote prastesnį pažymį nenusiminkite, kitąkart labiau pasistengsit ir gausit geresnį.").
4. Pastebi ir gerbia kiekvieną mokinį, jo vidinį pasaulį – geranoriškai žiūri į kiekvieną atsakymą, kad ir nevisad buvo atsakyta teisingai.
5. Skiriamas vienodas dėmesys visai klasei – mokytoja klausdama klausimų neįvardina, kas turėtų juos atsakyti.
6. Skatinama turėti ir išreikšti savo nuomonę ("Kas dar įtakoja?; Kas dar atrandama svarbaus?; Ir kodėl taip galvojate?").
7. Kuriama saugi psichologinė atmosfera – ramus kalbėjimo tembras, tolerancija į ne visai teisingus atsakymus, klausimo perklausimas.
Demokratizavimo principas
Demokratizavimo principo esmė yra sudaryti palankiausias sąlygas žmogaus ugdymuisi, remiantis pagrindiniais demokratiškumo požymiais: teisių gerbimu, nuomonių įvairove, mokymu mąstyti ir mokymu vadovauti.
Stebėtoje pamokoje pastebėti demokratizavimo principai:
1. Bandoma išmokyti mokinį būti atsakingu už savo poelgius (10 min. pavelavusi mokinė yra subtiliai sugėdinama dėl neatsakingo požiūrio į pamoką.)
2. Mokiniams suteikiama galimybė pasirinkti mokymosi tempą – kontūrinių žemėlapių užduoties atlikimui skiriamos buvo trys savaitės+turėtoji pamoka užbaiginėti užduotis.
3. Atskleisti mokinio gabumus ir juos tobulinti ("<...>jiems parekomendavau keliatą istorinių knygelių, praversiančių ateityje, <...> Vytautai, ž inau, kad tu domiesi istorija.")
4. Pasirenkamos tokios mokymo formos, kurių dėka mokinys galėtų save realizuoti, tobulinti (kontūriniai žemėapiai – praktinė užduotis su šaltiniais, darbas klasėje žodžiu, ruošama istorinė viktorina.).
5. Išklausoma visų mokinių, kas tik nori pasisakyti (jeigu yra atsakyta į mokytojos klausimą neteisingai, mokytoja netingi perklausti arba pasitikslinti: "Tikrai?").
Tautiškumo principas
Šio principo esmė – tautinės savimonės ugdymas. Ugdyti tautinę savimonę – tai ugdyti asmenybę, save suvokiančią kaip tautos atstovą, kurį su tautiečiais sieja bendra kalba, papročiai, tradicijos, gyvenimo supratimas, bendra istorinė praeitis, dabartis ir ateitis; ugdyti asmenybę, mylinčią savo Tėvynę ir pasiruošusią dirbti jos labui.
Stebėtoje pamokoje, kadangi tai buvo istorijos pamoka, daug kalbama buvo iškelta tema – pramonės perversmas, jo pirmtakė, taigi Lietuvos įterpti nebuvo nei kaip nei kur, tačiau tautiškumo principas reiškia atvirumą ir kitoms kultūroms, be to aptarinėjant svarbius pamokos aspektus, buvo primenama, apie greitu laiku įvyksiančią istorinę viktoriną A. Stulginskio garbei. Tai ryškus tautiškumo principas šioje pamokoje, juk Aleksandras Stulginskis sunkiais mūsų šaliai laikais buvo Lietuvos prezidentas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-05-11
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis31.96 KB
AutoriusSandra
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasAugienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word 2007 Bendrieji ir didaktikos principai [speros.lt].docx
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Augienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą