Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Suaugusiųjų mokymosi svarba šiuolaikinėje visuomenėje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Suaugusiųjų mokymosi svarba šiuolaikinėje visuomenėje

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – išsiaiškinti suaugusiųjų mokymosi svarbą šiuolaikinėje visuomenėje. Mokymasis visą gyvenimą: nuolatinis švietimas ir nuolatinis mokymasis. Suaugusiųjų švietimo idėjų ištakos Lietuvoje. Sėkmingo suaugusiųjų mokymosi prielaidos. Suaugusiųjų švietimo patirtis Europoje ir pasaulyje. Suaugusiųjų švietimas Lietuvoje. Išvados.

Ištrauka

Šiandien mokymasis visą gyvenimą jau nėra tik vienas iš švietimo ir mokymo aspektų; jis nuo-sekliai tampa svarbiausiu principu. Per šį dešimtmetį tokia vizija privalo būti įgyvendinta. Anot R. Ali-šauskienės (2003), mokymosi visą gyvenimą motyvai turi stiprėti, nes turime mokytis gyventi sparčiai besikeičiančioje realybėje, o ne tik gėrėtis stabiliais, per amžius nekintančiais gamtos dėsniais, mate-matikos teoremomis arba anglų kalbos gramatika. Vis dėlto dabar sukaupti statistiniai duomenys byloja, kad suaugusiųjų tęstinis mokymasis Lietuvoje, palyginti su ES vidurkiu, nėra pakankamai išplėtotas. Šį teiginį pastaraisiais metais pagrindžia daug faktų ir tendencijų: nemažos dalies gyventojų turima kvalifikacija neatitinka darbo rinkos reikalavimų arba stokojama formalios kvalifikacijos,
nepakankamai kryptingai išplėtota profesinio rengimo sistema, palyginti su ES išsivysčiusiomis valsty-bėmis, nedaug suaugusiųjų dalyvauja tęstinio mokymosi programose, be to, įsitvirtinimą darbo rinkoje sunkina neformalaus ir savaiminio mokymosi pripažinimo stoka ir kt. Tai rodo, jog suaugusiųjų tęstinio mokymosi galimybių plėtojimas neabejotinai yra svarbi valstybės, organizacijų ir pavienių individų pažangos sąlyga. Tam, kad būtų užtikrinta kryptinga suaugusiųjų tęstinio mokymosi plėtra, pirmiausia reikalingi empirinių tyrimų duomenys. Lietuvoje suaugusiųjų mokymasis taip pat tirtas. Daugiausia tokio pobūdžio darbų atsirado po Nepriklausomybės atkūrimo, nors realiai suaugusiųjų mokymo (-si) idėja pradėta įgyvendinti gerokai anksčiau. Juose aptariamas fenomenas nusakomas kaip nuolatinis mokymasis ir apibūdinamas įvairiais aspektais. Jo svarbą pabrėžia Bitinas (2000); Jovaiša (2001); Rajeckas (1999) ir kt.

Darbo problema - piliečių, turinčių galimybes įgyti kokybišką išsilavinimą ir jų neturinčių, profesinis mokymas nespėja tinkamai reaguoti į sparčius technologijos, ekonomikos ir visuomenės po-kyčius. Pastebimas didelis ne tik mokymo (-si) sistemos, bet ir visuomenės bei jos piliečių inertiškumas, nenoras diegti naujoves, keisti darbo metodus.
Riboti finansiniai ištekliai trukdo mokymo sistemai sparčiai reaguoti į visuomenės ir technologijų pažangą.

Darbo tikslas – išsiaiškinti suaugusiųjų mokymosi svarbą šiuolaikinėje visuomenėje.
Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti nuolatinio švietimo ir nuolatinio mokymosi idėjas;
2. Išsiaiškinti suaugusiojo raidą ir mokymąsį;
3. Apžvelgti suaugusiųjų švietimą Lietuvoje.


Nuolatinio švietimo ir nuolatinio mokymosi idėjos, deklaruotos įvairiose konferencijose, dokumentuose ir ataskaitose, turi gilias filosofines šaknis, tačiau jų vaidmuo yra labai svarbus dabartinei įvairių šalių švietimo politikai ir politinių, ekonominių ir socialinių pokyčių kupinai visuomenei. Iš esmės nuolatinio švietimo ir nuolatinio mokymosi idėjos išreiškia skirtingus visuomenės lūkesčius, kuriuos ji puoselėja švietimo ir kiekvieno žmogaus potencialo vystymo atžvilgiu. Mokymasis visą gyvenimą buvo apibūdinamas dviem sąvokomis: nuolatiniu švietimu ir nuolatiniu mokymosi. Iš esmės jos yra vartojamos kaip pirmoji yra prielaida antrajai įgyvendinti. Nuolatinis švietimas akcentuoja sistemos teikiamas galimybes mokytis, o nuolatinis mokymasis labiau akcentuoja individo potencialo vystymąsi, jo atsakomybę už savo mokymąsi. Tuo aspektu šios sąvokos buvo vartojamos ir Lietuvoje (Beresnevičienė, 1995; Žemaitaitytė, 2001).
Pastaruoju metu pastebimas bendrinės sąvokos mokymasis visą gyvenimą vartojimas. Mokymasi visą gyvenimą memorandume (2001) mokymasis visą gyvenimą pateikiamas tarsi skėtis, po kuriuo turi vienytis įvairios mokymo ir mokymosi rūšys. Teigiama, kad "norint įgyvendinti mokymąsi visą gyvenimą reikia, kad visi dirbtų drauge ir veiksmingai – tiek kaip individai, tiek kaip organizacijos". Integralus požiūris, nors ir nevartojant termino "mokymasis visą gyvenimą", yra išreikštas ir Lietuvos mokslo ir technologijų baltojoje knygoje (2000). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-05-25
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis18.54 KB
Autoriusnadezda
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2010 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasŠileikienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
FakultetasRokiškio filialas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Suaugusiuju mokymosi svarba siuolaikineje visuomeneje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Panevėžio kolegija / 3 Klasė/kursas
  • Šileikienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą