Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Buitinių gebėjimų ir kalbos ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Buitinių gebėjimų ir kalbos ugdymas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Didelių ugdymosi poreikių turinčių vaikų buitinių gebėjimų ugdymas. Didelių ugdymosi poreikių turinčių mokinių kalbos ypatumai ir ugdymas. Didelių ugdymosi poreikių turinčių mokinių kalbos ypatumai. Didelių ugdymosi poreikių turinčių mokinių kalbos ugdymas. Išvados.

Ištrauka

Šiame referate kalbama apie didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų buitinių gebėjimų ir kalbos ugdymą. Didelių ugdymosi poreikių vaikai, tai vaikai, turintys vidutinį ar žymų intelekto sutrikimą. Šie vaikai dažnai prastai orientuojasi net ir savo artimiausioje aplinkoje, neturi pakankamų buitinių įgūdžių savarankiškam gyvenimui, todėl dažnai jiems reikalinga pagalba ir priežiūra, tačiau pernelyg didelė globa tik dar labiau mažina vaikų aktyvumą bei motyvaciją veikti, ir ko nors išmokti. Dažnai ne ką geresnė būna ir šių mokinių kalba, kurią skirtingai yra įvaldę vaikai, vieni jų pramoksta kalbėti ir kalba bendrauti, kiti taip ir neišmoksta pasinaudoti kalbinėmis priemonėmis ir bendrauja vartodami įvairius gestus ir garsažodžius. Net ir didelių ugdymosi poreikių turintis žmogus jaučia, koks yra kitų žmonių požiūris į jį, ir jei jam sunku suvokti žodinę kalbą, tai nežodinę kalbą suvokia netgi labai protiškai atsilikę asmenys. Tai balsas, kuris gali būti įsitempęs, švelnus, griežtas, teisingas, apgaudinėjantis. Tai rankų ir pirštų kalba, kai žmogus liečiamas, glostomas ar apkabinamas.
Nepaisant šių vaikų ribotų gebėjimų, reikia ugyti jų reikalingiausius buitinius įgūžius, padedančius kiek įmanoma savarankiškiau veikti jų artimiausioje aplinkoje, todėl lavinant turėtų vykti daug pratybų, mokymosi kartoti veiklą pagal jos nuoseklumą. Šių vaikų mokymasis turėtų vykti kuo natūralesnėje aplinkoje, naudojant tikrus daiktus ir priemones. Taip pat reikia ugdyti ir šių mokinių kalbą, atsižvelgiant į atskiro vaiko individualius gebėjimus. Dažnai šie vaikai net neturi poreikio bendrauti, kalbėti, tačiau reikia juos sudominti, skatinti tai daryti, padėti suvokti, kaip svarbu yra gebėti bendrauti, leisti patirti sėkmės pojūtį kalbant.

Mokiniai, turintys vidutinį ir žymų intelekto sutrikimą, dažnai prastai orientuojasi juos supančioje aplinkoje, mažai joje veikia, ar nori ko nors išmokti. Dažnai taip yra ne tik dėl nepakankamos šių vaikų motyvacijos, bet ir dėl to, jog dažnai stengiamasi juos pavaduoti, atlikti už juos viską, ęsa jie patys negalį ar nėra laiko juos pamokyti. Bet vis dėlto didelių ugdymosi poreikių turinčius vaikus reikia mokyti orientuotis bent jau artimiausioje aplinkoje, išugdyti tam tikrus jų buitinius įgūdžius reikalingus savarankiškumui.
Buitinių gebėjimų ugdymas itin svarbus vidutinę ir žymią proto negalę turintiems vaikams formuojant jų gyvenimui būtinas žinias ir mokėjimus.
Anot Vitkauskienės (1997), jau pradinėse klasėse į vaikų, turinčių didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo programą yra įtrauktas gyvenimiškų gebėjimų ugdymas, tokių kaip: asmens higiena (valyti dantis, ausis, praustis), mityba (sumuštinių gaminimas, arbatos plikymas), avalynės ir rūbų priežiūra, kas tęsiama ir aukštesnėse klasėse, kadangi šie vaikai savaime patys visko neišmoksta, viso to juos reikia mokyti. Taip pat šie vaikai mokomi ir tokių buitinių įgūdžių, kaip naudojimasis elektros prietaisais ir priemonėmis, apsirengimas ir nusirengimas, gėrimas ir valgymas, valymas ir tvarkymas, skalbimas, pasirengimas maistui gaminti ir jo gaminimas. Viso to vaikus reikia mokyti ir tai nėra lengvas darbas. Tai veikla, reikalaujanti daug pastangų ir kantrybės.
Pradedant ugdyti šių vaikų buitinius įgūdžius visų pirma reikėtų nuspręsti, ko būtų tikslinga mokyti kiekvieną mokinį, atsižvelgiant į jo individualius gebėjimus ir poreikius, ko jis išmoks ir kur tai galės pritaikyti. Taip pat įvertinti, kokiais vaiko turimais įgūdžiais jau galima pasinaudoti formuojant naują gebėjimą, o tai galima išsiaiškinti kurį laiką tiesiog stebint vaiką ir fiksuojant, ką jis jau geba daryti ir numatyti, ką jis toliau būtų pajėgus mokytis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-11-12
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6
Dydis21 KB
AutoriusDeimante
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojasprof. J. Ambrukaitis
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Buitiniu gebejimu ir kalbos ugdymas [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • prof. J. Ambrukaitis
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą