Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaiko elgsena ir priežiūros kultūra ugdymo institucijoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaiko elgsena ir priežiūros kultūra ugdymo institucijoje

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Tyrimo tikslas – išanalizuoti jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaiko elgseną ir priežiūros kultūrą ugdymo institucijoje. Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaiko elgsenos ypatumai ugdymo institucijoje, jas lemiančios priežastys ir sprendimo būdai, Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaiko priežiūra ugdymo institucijoje. Išvados.

Ištrauka

Mokykla – ugdymo institucija, kurioje visi vaikai, nepaisant jų socialinio statuso, materialinės padėties ar kitų veiksnių yra vertingi, nusipelnę pagarbos, turintys teisę mokytis, teisę į orumą ir neliečiamybę. Mokykla turi užtikrinti visų mokinių ugdymo ir socialines galimybes bei jų priežiūrą, tačiau ji nėra tobula. Mokykloje egzistuoja nemažai veiksnių, vienaip ar kitaip lemiančių vaikų emocijų ir elgesio problemų raišką.
Ši tema aktuali ugdymo teorijai ir praktikai, nes kiekvienoje ugdymo institucijoje svarbu atkreipti dėmesį į vaiko elgesį. Svarbu išsiaiškinti priežastis, kurios nulemia vaiko nepageidaujamą elgesį ir kokie metodai taikomi norint tokį elgesį pašalinti.
Tyrimo objektas – jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaiko elgsena ir priežiūra ugdymo institucijoje.
Tyrimo tikslas – išanalizuoti jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaiko elgseną ir priežiūros kultūrą ugdymo institucijoje.
Tyrimo uždaviniai:
1. Išnagrinėti jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaiko elgesio problemas ugdymo institucijoje, jas lemiančios priežastis ir sprendimo būdus.
2. Išsiaiškinti jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaiko priežiūrą ugdymo institucijoje.
Metodai:
- Mokslinės literatūros analizė.

Pagal E. Eriksoną jaunesniojo mokyklinio amžiaus metai (7-12) – tai laikotarpis, kai vaikai susiduria su darbštumo ir menkavertiškumo krize. Šiame laikotarpyje vaikas daug mokosi, dirba, tačiau kokiam nors darbui nepasisekus jis pradeda jaustis menku. Menkavertiškumo jausmą pasireiškimą dar labiau gali įtakoti neigiamas mokytojo vertinimas (žodinis vertinimas, nesėkmės demonstravimas, nuolatinis jos priminimas ir kita).
Pasak R. Šadrakovos ir V. Pruskaus dalis mokytojų vis dar nesugeba atsisakyti stereotipinių mokinių vertinimo, neobjektyvumo, kuris skatina vaiką blogai elgtis ir taip pat atkreipti kitų dėmesį į save. Vaikas, kuris siekia nugalėti menkavertiškumo jausmą, nori aplenkti kitus, manydamas, kad galų gale jis taps tokiu pat "ypatingu" kaip ir kiti ir susilygins su jais. Neadekvatus mokinio vertinimas kuria sąlygas atsirasti mokinio baimei ir savigarbos mažėjimui.
Šiandien ugdymo institucijose pasitaiko labai įvairus mokinių elgesys. Vieni vaikai yra priešiški, lengvai įsižeidžiantys, problemiški, pernelyg kritiški mokyklos atžvilgiu. Jie ima nepripažinti mokymosi reikšmės, atmeta socialines vertybes ir tampa pavojingi visuomenei. Toks elgesys kyla dėl vaikų ir mokytojų (mokyklos) susvetimėjimo. Mokytojas savo požiūriu tiesiogiai veikia mokinio pažangumą, jo elgesį mokykloje. Kita dalis jaunesniojo amžiaus vaikų ugdymo institucijoje yra vienaip ar kitaip bendraamžių skriaudžiami. Todėl P. Dereškevičius,V.Rimkevičienė, V. Targamadzė, V. akcentuoja, kad vienas iš veiksnių, skatinančių mokinius bėgti iš mokyklos, yra santykiai su bendraamžiais, kurie apibūdinami kaip bendraamžių šantažas, smurtas, prasivardžiavimas, įžeidinėjimai, nesantarvė su bendraklasiais ir kt. Nustatyta, kad vaikai, turintys vienokių ar kitokių mokymosi sutrikimų, jaučiasi labiau vieniši nei jų vidutiniškai besimokantys bendraamžiai, nes tokius vaikus vidutiniškai ir gerai besimokantys vaikai atstumia. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-11-30
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai8
Dydis17.25 KB
Autoriusjurgitox
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasRobertas Kavolius
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiko elgsena ir prieziuros kultura ugdymo institucijoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Robertas Kavolius
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą