Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Ankstyvojo amžiaus laikotarpio ypatumai
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Ankstyvojo amžiaus laikotarpio ypatumai

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Vaikų nuo gimimo iki trejų metų svarbiausi poreikiai ir jų tenkinimas. Vaikų poreikius atitinkanti, fiziškai ir emociškai saugi aplinka. Antrieji vaiko gyvenimo metai. Tretieji vaiko gyvenimo metai. Aplinkos pažinimas. Meninė veikla. Muzikinis ugdymas. Ankstyvojo amžiaus vaikų žaidimai. Išvados.

Ištrauka

Ankstyvasis amžius – tai labai svarbus ugdymo(si) laikotarpis. Pirmieji tretieji gyvenimo metai daugelio vaikystės ir asmenybės raidos tyrinėtojų laikomi svarbiausiais, nes šiuo laikotarpiu formuojasi pasitikėjimo savimi ir kitais, prieraišumo, savarankiškumo, kūrybiškumo ir daugelio kitų savybių pamatai. XX amžiaus psichologas Abraham Maslow teigė, kad vaikas negali ugdytis nepatenkinęs pagrindinių poreikių: emocinių, pažinimo, žaidimo ir judėjimo.


XX amžiaus psichologas Abraham Maslow teigė, kad žmogus negali ugdytis nepatenkinęs pagrindinių poreikių. Vadovaujantis jo paiūlyta teorija esti 5 poreikių lygmenys, lemiantys žmonių elgseną:
• Savęs aktualizavimo (saviraiškos) poreikis: išreikšti save siekiant nuolatos tobulėti;
• Poreikis būti gerbiamam ir pripažintam: savo vertės, aplinkinių pagarbos ir pripažinimo;
• Socialiniai poreikiai: priklausomybės kokiai nors grupei, draugystės, paramos;
• Saugumo poreikiai: apsaugos nuo pavojų ir grėsmės;
• Fiziologiniai poreikiai: maisto, vandens, miego, pastogės.
Anot jo, tik patenkinęs žemesnius poreikius (fiziologinius, saugumo), žmogus gali visapusiškai tenkinti ir aukštesniuosius. Todėl šitie poreikiai sudaro hierarchinę sistemą. Per pirmus septynerius gyvenimo metus ši poreikių piramidė reiškiasi ypač hierarchiškai. T. Y. Nepatenkinęs žemiausio lygmens poreikių( fizinių, saugumo ir meilės), vaikas negali atsiverti aukštesniųjų – savęs aktualizavimo, pagarbos ir pripažinimo – poreikių tenkinimui.
T. Berry Brazelton ir Stanley Greenspan apibrėžia išskirtinius mažų vaikų poreikius:
1. Nuolatinis emocinis ryšys - vaikas turi bent vieną jam svarbų prieraišumo objektą, t.y. žmogų, su kuriuo jis jaučiasi saugiai, kuriuo pasitiki.
2. Fizinis saugumas ir priežiūra - vaiko aplinka ir veikla atitinka vaiko poreikius ir jo amžių, aplinkoje nėra pavojingų vaikui daiktų ar jie nepasiekiami, pvz. mažyliui iki 9 mėnesių sudaromos sąlygos siekti daiktų, šliaužti, ropoti, nes tik taip tokio amžiaus vaikas gali pažinti savo artimiausią aplinką.
3. Įvairi patirtis, veikla, atitinkanti vaiko raidą - vaiko dienotvarkė tenkina individualius vaiko poreikius, t.y. jei metų vaikas tam tikru laikotarpiu labai entuziastingai nori piešti, nereikia jo versti statyti namus iš kaladėlių. Kaip sako Šalva Amonašvilis, kiekvienas vaiko veiksmas turi tikslą, kuris yra labai svarbus. Reikia mokėti tuos tikslus "perskaityti".
4. Ribos, pažįstama aplinka, aplinkinių pripažinimas - vaikams svarbus priklausomybės tam tikrai bendruomenei jausmas ir tam tikros ribos bei taisyklės jų pažįstamoje aplinkoje. Svarbu prisiminti, kad taisyklės ir ribos turi būti kuriamos dėl vaikų saugumo, o ne dėl tėvų patogumo. Pvz. neleisti mažyliui žaisti su akmenukais nėra teisinga: jam labai svarbu žaisti su akmenukais dėl pirštelių miklinimo, tačiau dėl galimo pavojaus reikia žaisti kartu, prižiūrėti, kad akmenukas nepatektų į burnytę. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-01-12
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis23.37 KB
AutoriusSaulius
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2010 m
Klasė/kursas12
Mokytojas/DėstytojasTribulienė
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ankstyvojo amziaus laikotarpio ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Vilniaus kolegija / 12 Klasė/kursas
  • Tribulienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą