Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Informacinių technologijų taikymo galimybės dailės pamokose 3–4 klasėse
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Informacinių technologijų taikymo galimybės dailės pamokose 3–4 klasėse

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Tyrimo tikslas: išsiaiškinti informacinių technologijų taikymo galimybes dailės pamokose, 3 – 4 klasėse. Informacinių technologijų taikymo galimybės dailės pamokose. Informacinių technologijų samprata. Dailės pamokose 3–4 klasėse informacinių technologijų taikymo tyrimas. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatų aptarimas. Išvados.

Ištrauka

Informacinių technologijų taikymo galimybės dailės pamokose, mažai tirta tema, nors informacinės technologijos mūsų dienų pagrindinis pagalbininkas kasdieniniame gyvenime. Jas naudojame visur: darbe, mokykloje ir netgi laisvalaikio metu. Informacines technologijas labai dažnai naudojamos mokykloje. Įvairiose pamokose, didžiausiu pagalbininku tampa kompiuteris, tačiau dailės pamokose tai nėra įprasta ir netgi labai retas dalykas.
Įvairiais istorijos tarpsniais vyravusios informacijos technologijos paliko savo pėdsakus pačioje mokykloje bei keitė mokyklos vietą kitų socialinių institucijų tarpe. Šie ryšiai yra šiek tiek kitokio pobūdžio nei "konvejerinės" sąmonės plitimas. Tai jau ne tiek to paties technologinio principo masinis taikymas, kiek technologijos sukurtos sąlygos žmonių patirčiai skleisti, komunikacijai intensyvinti, o kartu ir kultūrai plėtotis. Tokių naujų galimybių atžvilgiu kuriamos naujos visuomenės informavimo struktūros, naujos paskirties darbo vietos, masinis švietimas ir jo organizavimo formos. Pati informacijos technologijų esmė lemia glaudžius jų ryšius su švietimu. Švietimas labai priklauso nuo informacijos skleidimo galimybių (kompiuterių naudojimas mokykloje,1997, p. 11). Kaip ir visuose pamokose, dailėje taip pat labai svarbus naudoti IKT.
Lietuvos švietimo sistema šiandien yra iš esmės reformuojama ir grindžiama naująją Europos švietimo kaitos koncepcija. Visuminė kaita daro įtaką ne tik pačiai mokyklai kaip vienai iš svarbiausių švietimo sistemos institucijų, bet ir konkretiems vaiko ugdymo ir ugdimosi modeliams.
Mokytojo požiūris turi atitikti socialinį humanistinį ugdymo turinį ir lygiateisio mokytojo bendravimo ir bendradarbiavimo su vaikais psichologiją (Strazdienė, 2006, p. 13).
Naujos informacinės technologijos sparčiai veržiasi į visas visuomenės gyvenimo sritis. Ugdymo procese, be mokytojo ir mokinio, vis dažniau minimas trečiasis "dalyvis" — kompiuteris — mokymo, bendravimo ir informacijos teikimo priemonė. Kompiuteris, galima drąsiai teigti, lemia mokymo proceso pažangą bei naujų informacinių technologijų atėjimą į mokyklą. Kompiuteriai tapo būtinu daugumos mokytojų ir mokinių darbo įrankiu.
Informacijos ir komunikacijos technologijos intensyviai naudojamos net patiems jauniausiems mokiniams ugdyti. Ankstyvasis informatikos pradmenų mokymas pradinėse klasėse yra sėkmingos integracijos į informacinę visuomenę sąlyga. Informacinių komunikacinių technologijų negalima atsisakyti, nes mokslo pažanga skatina diegti ir plėsti naująsias informacines technologijas mokykloje (Slavinskienė, 2008). Tik reiktų nepamiršti, kad dalis moksleivių vidurinėse mokyklose visai nesimoko anglų kalbos, o dalis mokinių "Informatikos " kursą mokosi ik teoriškai ir su kompiuteriais nedirba, nes kai kuriuose mokyklose jų paprasčiausiai nėra ar yra nepakankamai. Todėl jiems reiktų padėti (Šidlauskas, 2001, p. 3).
Temos aktualumas. Kompiuteris – puikus įrankis, padedantis vaikui tyrinėti pasaulį. Jis ypač tinka siekiant ugdyti kūrybingumą, lavinant mąstymą. Kompiuteris mokymosi reikmėms gali būti pritaikomas labai įvairiai: įgūdžiams formuoti, kaip informacijos šaltinis (kompiuterinės enciklopedijos, internetas), kaip mokymosi priemonė (diagramų braižymas, skaičiavimas skaičiuoklėmis, teksto rengyklė tekstui rašyti ir t. t.). Kompiuteris pamokose pagyvina mokymąsi, stiprina motyvaciją, formuoja informacinius įgūdžius, leidžia įvairiapusiškai ir išsamiai pateikti medžiagą, supažindinti mokinius su keliais informacijos šaltiniais. Kompiuteriai yra sritis, itin aiškiai rodanti, kaip mus aplenkia vaikai. Vaikams kompiuteriai – šio pasaulio neatskiriama dalis, kuri jų negąsdina. Atvirkščiai - vaikai nori viską pažinti, išmėginti, todėl būtina sudaryti sąlygas, kad jie galėtų tobulėti. (Aidukaitė, 2001b, p. 39)
Kaip teigia Šeinauskaitė (2005, p. 144), informacinės technologijos įeina į visas mūsų gyvenimo sferas. Informacija, kuri ateina naujais kanalais, pirmiausia suprantama kaip vartojimo galimybė. Šia galimybe jau gali naudotis ir pradinės mokyklos mokiniai.
Įvairių technologijų susiliejimas turėtų lemti ir pažintinių įgūdžių susijungimą mokinių mąstysenoje. Mokyklų, kaip mokslo propaguotojų ir kompiuterinių informacijos priemonių teikėjų, vaidmuo ateityje taip pat išaugs, tačiau svarbiausia sudaryti sąlygas, kad mokykloje būtų ugdomi ir tobulinami įvairialypiai įgūdžiai. Kad rytdienos mokykloms prieinama technologija turėtų tikrą, o ne tariamą poveikį mokiniams, būtina sukurti glaudesnius santykius su pradinėmis mokyklomis.
(Bandzaitienė, 2008) taip pat pritaria, kad kompiuteris – puikus įrankis, padedantis vaikui tyrinėti pasaulį. Jis ypač tinka siekiant ugdyti kūrybingumą, lavinant mąstymą.
Anot Wilkens (2002, p . 6) tradiciškai menas buvo mokslo priešas, tačiau naujoji skaitmeninė era suartino šias dvi sunkiai sugretinamas sritis. Kompiuterinis menas kuriamas pasitelkiant grynąją matematiką ir skelbia naują kūrybinės laisvės erą. Išreikšdamas savo kūrybą vaikas, kuris kuria kompiuterio pagalba, gali sukurti įdomių, netradiciškų darbų. Kurie vaiką skatins džiaugtis savo darbu.
Tyrimo problema: ar 3 – 4 klasių mokiniai naudoja informacines technologijas dailės pamokose.
Tyrimo tikslas: išsiaiškinti informacinių technologijų taikymo galimybes dailės pamokose, 3 – 4 klasėse.
Tyrimo uždaviniai:
1. Išanalizuoti mokslinėje metodinėje literatūroje informacinių technologijų sampratą ir taikymą dailės pamokose pradinėse klasėse.
2. Atskleisti 3 – 4 klasių mokinių darbą, taikant informacines technologijas dailės pamokose.
Tyrimo objektas: informacinių technologijų taikymo galimybės 3 – 4 klasių dailės pamokose.
Kontingentas: pradinių mokyklų 3 – 4 klasių mokiniai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-02-03
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai23 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis316.32 KB
AutoriusEdita
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasLekt. D. Gertienė
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Informaciniu technologiju taikymo galimybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 21 puslapis 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 4 Klasė/kursas
  • Lekt. D. Gertienė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą