Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Socialinis pedagoginis darbas ugdant moksleivių toleranciją pagrindinėje mokykloje
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Socialinis pedagoginis darbas ugdant moksleivių toleranciją pagrindinėje mokykloje

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas: išanalizuoti socialinio pedagoginio darbo ypatumus ugdant moksleivių toleranciją. Tolerancija. Tolerancijos samprata. Tolerancija mokykloje. Tolerancijos ugdymas. Socialinis darbas. Socialinis pedagogas mokykloje. Socialinis pedagoginis darbas ugdant moksleivių toleranciją. Išvados.

Ištrauka

Tolerancijos ugdymas – viena aktualiausių problemų pasaulyje. Daugelis XXI amžiaus tėvų šią užduotį palieka mokyklai, patys nebepajėgdami skirti pakankamai laiko teikiant emocinį auklėjimą, paramą, perteikiant vertybes. Anot Tamošiūno (cit. Rajeckas, 1999) gyvenant daugiakultūrėje visuomenėje ir plintant tarp jaunimo merkantaliniam mentalitetui, kai į pirmą vietą keliamas komercinių interesų tenkinimas, tokie imperatyvai, kaip "socialinė atsakomybė" arba "žmonių teisės", vis labiau praranda savo reikšmę. Todėl būtina tuo susirūpinti, kol dar ne vėlu.
Analizuodami dorinio ugdymo problemas, iškiliausi Lietuvos pedagogai ne sykį reitingavo vertybių sistemos komponentus. Mokslininkų nuomone, svarbu ugdyti atsakingą požiūrį į savo pareigas, ištikimybę savo tautai, dorą. Iš įvairių vertybių rūšių išskirtinė vieta tenka dvasinėms vertybėms. Kaip teigė B. Bitinas (1996), vertybių sistemos hierarchinėje viršūnėje yra tolerancija, pagarbos ir pakantumo vertybės. Pagarba reiškia, kad pripažįstame kieno nors ar ko nors vertingumą, pakantumas – kai pripažįstame kito teisę skirtis nuo mūsų. Dorovė apima visą žmogų, jo santykį su kitu žmogumi, rūpinimąsi savo ir kitų gerove, gebėjimą skirti gėrį nuo blogio, pareigos ir atsakomybės jausmus. Svarbu, kad mokinys išmoktų kitame žmoguje matyti gerąsias savybes, dvasingumą, gerumą, draugiškumą – tik taip žmogus taptų svarbiausia jo vertybe.
Tolerancijos idėja šiandien gana populiari. Kiekvienas iš mūsų ne kartą esame naudoję šį terminą įvairiose gyvenimiškose situacijose. Tačiau toleranciją įgyvendinti nėra taip paprasta. Tolerancijos problema kviečia mus visus kūrybinėms paieškoms ir pokyčiams, nuolat aiškintis tolerancijos turinį, ribas ir įgyvendinimo galimybes. Šiandien tolerancijos problemą tyrinėja vis daugiau autorių – R. Plečkaitis, V. Žemaitis, J. Balčius, K. Stočkus, V. Bagdonavičius, G. Miniotaitė, R. Žibaitis, M. Pilkienė, A. Vaišvila, J. Morkūnienė ir kiti (Sprindžiūnas, 1998). Taip pat toleranciją nagrinėjo Vydūnas, Volteras, Dž. Lokas ir kiti.
Nors visi žmonės apie tai daug kalba, tačiau daugiausia dėmesio tam skiria ugdymo institucijos – mokyklos, pasiremdamos mokslininkų idėjomis ir pasiūlymais, taip pat nuorodų, kurios vertybės turi būti skiepijamos mokiniams, randama "Bendrosiose programose ir išsilavinimo standartuose", kur pabrėžiama, jog aktualu ugdytinius supažindinti su svarbiausiomis žmogaus ir krikščioniškosios moralės normomis, siekiant elgesio įpročių, įgūdžių, emocinių išgyvenimų ir intelektualiųjų veiksnių dermės. Moksleiviams ugdytis padeda ne tik mokytojai, bet laisvu nuo pamokų laiku su jais dirba ir socialinis pedagogas, bei psichologas. Žinoma, klasės auklėtojas taip pat turi įtakos moksleivių ugdyme.
Socialinis pedagogas šiais laikais labai reikalingas moksleivių gyvenime. Pagrindinis socialinio pedagogo profesinės veiklos tikslas – vaiko gerbūvio siekis, ankstyvoji prevencija, socialinių įgūdžių ugdymas, vaikui reikalingų socialinių paslaugų suteikimas, sudarant prielaidas sėkmingai augančio žmogaus socializacijai ir pilietinei brandai (Leliūgienė, 2003). Tam, kad socialinis pedagogas gelėtų tinkamai atlikti savo funkcijas, jis turi bendradarbiauti su kitais specialistais, klasės auklėtoju bei pasižymėti tam tikromis charakterio ypatybėmis, bei būti turtingas dvasinėmis vertybėmis. Socialinis pedagogas, kaip ir bet kuris kitas žmogus, negali išugdyti kitam savybes, kurių pats neturi. Tad galėtume pabrėžti, kad tik tolerantiškas socialinis pedagogas gali išugdyti tolerantišką moksleivį. Todėl ypač svarbu asmeniškai, sąmoningai ir atsakingai pasirinkti vertybes, kuriomis vadovaujamės gyvenime kiekvieną dieną.
Šio darbo objektu pasirinktas socialinis pedagoginis darbas ugdant moksleivių toleranciją.
Darbo tikslas: išanalizuoti socialinio pedagoginio darbo ypatumus ugdant moksleivių toleranciją.
Darbo uždaviniai:
1) išsiaiškinti tolerancijos sampratą ir jos buvimą mokykloje;
2) išanalizuoti socialinio darbo sampratą ugdymo atžvilgiu;
3) išsiaiškinti socialinio pedagogo atliekamas funkcijas mokykloje;
4) atskleisti tolerancijos ugdymo formas, priemones, turinį.
Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė ir interpretavimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-03-18
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai21 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis42.69 KB
Autoriussunshines
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasŠmitienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word socialinis pedagoginis darbas ugdant moksleiviu tolerancija(pagrindineje mokykloje) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2015-12-19 IP: 188.69.198.215
    zagorskiene.angele sako

    Darbas geras.Kai kokios mintys mano darbui tiko.

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 18 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Šmitienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą