Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Paauglių probleminio elgesio ir nedalyvavimo neformaliojo ugdymo veikloje sąsajos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Paauglių probleminio elgesio ir nedalyvavimo neformaliojo ugdymo veikloje sąsajos

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142
Aprašymas

Įvadas. Tikslas – ištirti paauglių probleminio elgesio ir nedalyvavimo neformaliojo ugdymo veikloje sąsajas. Paauglių probleminio elgesio ir nedalyvavimo neformaliojo ugdymo veikloje sąsajų teorinis aspektas. Paauglių probleminį elgesį lemiantys veiksniai. Paauglių būrimasis į asocialias bendraamžių grupes priežastys. Neformalusis ugdymas kaip paauglių sėkmingos socializacijos veiksnys. Paauglių neužimtumas ir žalingi įpročiai. Paauglių narkomanija. Paauglių alkoholizmas. Paaugliai ir tabakas. Paauglių probleminio elgesio ir nedalyvavimo neformaliojo ugdymo veikloje sąsajų tyrimas. Tyrimo metodai ir organizavimas. Tyrimo rezultatų analizė. Apibendrinus svarbiausius tyrimo duomenis, išryškėjo svarbiausios tendencijos. Išvados. Priedai (Anketa).

Ištrauka

"Žmogus nėra nei angelas, nei gyvulys, ir būtų nelaimė, jei kas panorėtų iš žmogaus padaryti angelą, nes tuomet dažniausiai išeina gyvulys" (B. Paskalis, 1939). Žmogus, apdovanotas didžiuliu pranašumu, vaikšto aukštai iškėlęs galvą, plačiai dairosi, tik dažniausiai mato klaidingai ir lyg per rūką, dažnai užmiršęs kaip reikia žengti, klupdamas prisimena, ant kokio siauručio pamato jo sąvokos ir sprendimai. O vis dėlto proto kilnumu jis lieka - Dievo sūnus ir žemės karalius.
Žmogus pirmasis paleistas į laisvę, jis stovi tiesus. Jame veikia gėrio ir blogio, tiesos ir melo svarstyklės, jis tyrinėja, renkasi. Jei gamta jam davė dvi rankas ir dvi plačiai reginčias akis, skirtas vadovauti jo eigasčiai, tai jis gali ne tik dėlioti svarsčius ant svarstyklių, bet ir pats būti svoris ant tų pačių svarstyklių. Apgaulingiausią klaidą jis gali paversti tariamu laisvu noru tapdamas apgautuoju, laikui bėgant jis gali pamilti grandines uždėtas jam prieš jo prigimtį ir net papuošti žiedais. "Kaip atsitiko su apgautu protu, taip pat gali atsitikti ir su pažabota bei įkalinta laisve; laisvė dažniausiai būna jėgų ir aistrų pusiausvyra siekiant ramybės ir įprastumo. (Furst M. Jurgėnas T., 1995, p.258). Retai žmogus iškyla virš laisvės, o jei dar jį pavergusios žmoniškosios aistros ir jis pasidavęs blogiems įpročiams, tai jis tampa dar blogesnis. Tačiau žmogus ir klysdamas, ir klupdamas, būdamas teisus ar ne išlieka žmogumi, nors ir silpnu, bet laisvu, nors neprotingu, bet galinčiu būti protingesniu, nors nepasiekusiu žmogiškumo, bet siekiančiu.
"Tingumas ir bailumas – priežastys, dėl kurių didelė dalis žmonių mieliau visą gyvenimą lieka nesavarankiški, nors seniai gamta išvadavo nuo kitų vadovavimo, o kiti visai nesunkiai tampa jų globėjais" (Furst M. Jurgėnas T., 1995, p.128), nors ta globa ir veda link nusikaltimų, žalingų įpročių. Juk taip patogu būti nesavarankiškam." Menko išsilavinimo žmonės greitai yra linkę visokius nuodus vartoti, būtent alkoholį, tabaką ir kitus, ir žūva arba vienaip ar kitaip menkėja (Vydūnas).
Paaugliai, kaip ir suaugę žmonės, nori jaustis svarbūs ir reikšmingi sau ir savo aplinkai. Ir visai nesvarbu ar tai pavyksta, ar ne, visi stengiasi užimti tam tikrą socialinę padėtį, būti pripažinti kaip sėkmingi visuomenės nariai, priklausyti tam tikrai socialiniai grupei – draugų būriui ir būti jiems svarbūs. Kadangi asmenybės vystymasis tęsiasi visą žmogaus gyvenimą, todėl labai aktualu paaugliui sudaryti sąlygas kūrybiškumui, per kurį jis suvoktų save kaip asmenybę, išvystytų interesus. Laisvalaikio veikla – nenutrūkstamas procesas, kurio metu pritaikome žinias formuojančias asmenybines savybes, elgesio normas.
Paauglių kokybiškas laisvalaikio organizavimas ir motyvuotas dalyvavimas – aktuali pedagoginė problema visų šalių pedagogams. Nepakankamas laisvalaikio užimtumas lemia paauglių nusikalstamumo, žalingų įpročių bei kitų devintinių reiškinių plitimą paauglių tarpe. Laisvalaikio praleidimo ir užimtumo kokybė reikšmingos sritys ugdymo institucijoms, švietimo plėtrai bei jaunuolių pilietiniai brandai. Užsiimdami laisvalaikiu prasminga, teigiama veikla paaugliai neįsitrauks į negatyvių neformalių draugiją veiklą. Teigiama veikla skatina paauglių savivertę, tobulėjimą, padeda įgyti pasitikėjimo bei įprasmina buvimą grupėje. Tuo tarpu neužimti paaugliai padaro daugiau teisės pažeidimų, nusikalsta, įsitraukia į žalingus įpročius, dažniau patenka į teisėtvarkos institucijų akiratį – neužimti paaugliai – padidintos rizikos veiksnys.
Žalingų įpročių vartojimui gali turėti reikšmės charakterio ypatumai. Tam tikro charakterio tipo atstovai, palyginti su kitų charakterio tipų atstovais, labiau linkę pažeisti moralines, teisines normas ir tai dažniausiai padaroma apsvaigus nuo psichotropinių medžiagų. Todėl galima tikėtis, kad paaugliai, pasižymintis tam tikromis charakterio akcentuacijomis pažeis vienokias ar kitokias elgesio normas. Apie tai liudija A. Vdavičenko, F. Desiatnikovo, E. Zaikos, V. Justickio atlikti tyrimai (Valickas G., 1997).

Darbo objektas: paauglių laisvalaikis
Tikslas – ištirti paauglių probleminio elgesio ir nedalyvavimo neformaliojo ugdymo veikloje sąsajas.
Uždaviniai: 1. Išnagrinėti paauglių probleminį elgesį lemiančius veiksnius;
2. Išsiaiškinti paauglių nedalyvavimo neformaliojo ugdymo veikloje priežastis;
3. Nustatyti ryšį tarp paauglių socialinio statuso ir jų aktyvaus dalyvavimo neformaliojo ugdymo veikloje.
Tyrimo metodai:
mokslinės literatūros analizė;
anketinė apklausa;
tyrimo rezultatų statistinė analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-03-30
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis40 puslapių 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis97.24 KB
AutoriusMarina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2010 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojaslekt. D. Andrašūnienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
FakultetasMedicinos ir socialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Paaugliu probleminio elgesio ir nedalyvavimo [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 40 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 3 Klasė/kursas
  • lekt. D. Andrašūnienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą