Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Tyrimo objekto nustatymo ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Tyrimo objekto nustatymo ypatumai

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įvadas. Tikslas – išanalizuoti tyrimo objekto nustatymo ypatumus studentų rašto darbuose. Uždaviniai. Tyrimo objekto nustatymo ypatumų teorinė analizė. Tyrimo objekto samprata ir formulavimas. Tyrimo objekto nustatymo problemos ir sprendimo galimybės. Tyrimo objekto nustatymo ypatumų empirinis tyrimas. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatų analizė. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas. Dabartiniame Lietuvių kalbos žodyne (1972, p.465) nurodoma, kad objektas (lot. Objektus – daiktas, reiškinys) – reiškinys, paverstas žmogaus praktinės ir pažintinės veiklos dalyku.
Anot K. Kardelio (2002, p. 115) problemos formulavimas reikalauja apibrėžti tyrimo objektą, kuriuo gali būti įvairūs socialinės realybės reiškiniai, žmonių veikla, bei patys žmonės, t.y. visa tai, į ką nukreiptas pažinimo procesas. Arba kitaip tariant, visi problemą sąlygojantys veiksniai. Tačiau šis mokslinio tyrimo elementas, kurio svarba pažymima ir kvalifikacinių laipsnių teikimo normatyviniuose dokumentuose, iki šiol mokslinės bendrijos (visų pirmą sociologų, edukologų) buvo suprantama ne vienareikšmiškai. Tyrimo objektu gali būti socialinis procesas, socialinės realybės sritis arba socialiniai santykiai, kuriuose glūdi tam tikra socialinė problema, prieštaravimas. Objektu gali būti visa tai, kas turi socialinį prieštaravimą ir sukelia probleminę situaciją. Tyrimo objektas – tai, į ką nukreiptas žmogaus pažinimo procesas (T. Tamošiūnas, p.22, 2003).
I. Koffemanienė (2006, p.18) rašo, kad tyrimo objektą apibūdina jo požymiai; svarbiausia požymio savybė ta, kad jis gali būti išmatuotas (Bitinas, 1998, p.37). Mokslinio tyrimo objektas, kaip vienas iš sudedamųjų dalių paprastai lemia tyrimo tipą, taigi ir strategiją, metodologiją.
Tyrimo objekto ir jo dalyko apibrėžimas atskleidžia tai, kas, kokie reiškiniai, santykiai, faktai ar jų ryšiai bus tiriami. Viename tyrime, kaip to tyrimo konceptualus pagrindas, gali būti įvardijamas vienas objektas. Jo vidinė struktūra gali būti daugiamatė, sisteminė, tačiau sąvokinių konstrukcijų dėka jis turi būti sumodeliuotas kaip santykinai autonomiškas ir tyrimo metu nekeičiamas darinys (Merkys, 1999, p.50). I. Kaffemanienė (2006, p.18) pažymi, kad tyrimo objekto diferencijavimo būtinumas argumentuojamas tuo, kad tyrimo objektas paprastai apima platesnę tyrimo sferą, tiriamo reiškinio kontekstą, o tyrėjas siekia gauti mokslinių duomenų apie kai kuriuos tiriamo reiškinio aspektus.

Objektas – objekto nustatymo ypatumai studentų rašto darbuose.
Tikslas – išanalizuoti tyrimo objekto nustatymo ypatumus studentų rašto darbuose.
Uždaviniai:
1. Apibūdinti tyrimo objekto sampratą ir jo nustatymą;
2. Atskleisti tyrimo objekto nustatymo problemas rašant studijų rašto darbus;
3. Ištirti tyrimo objekto nustatymo ypatumų problemų sprendimo galimybes studentų rašto darbuose. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-04-20
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai16 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis53.51 KB
AutoriusLina
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasAsist. R. Kavolius
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Tyrimo objekto nustatymo ypatumai [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Asist. R. Kavolius
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą