Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Ugdymo (-si ) vaikystėje tikslai, uždaviniai, principai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ugdymo (-si ) vaikystėje tikslai, uždaviniai, principai

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvado į vaikystės pedagogikos studijas referatas. Įvadas. Ugdymo tikslo samprata. Bendras ugdymo tikslo supratimas. Ugdymo uždaviniai. Tautinis auklėjimas. Protinis lavinimas. Dorovinis auklėjimas. Fizinis ugdymas. Estetinis auklėjimas ir meninis lavinimas. Asmenybės ugdymas įvairiais amžiaus tarpsniais specifika. Ikimokyklinio ugdymo tikslai. Ugdymo principai.

Ištrauka

Temos aktualumas. Ugdymas atsiranda kartu su žmogumi, o ugdymo raida priklauso nuo visuomenės sampratos, reikalavimų ir požiūrio į žmogų.

TIKSLAS- aprašyti ugdymo vaikystėje tikslus, uždavinius ir principus.

UŽDAVINIAI :
1. Apžvelgti ugdymo tikslo samprata.
2. Paanalizuoti ugdymo vaikystėje tikslus, uždavinius ir principus.

METODAI: mokslinės literatūros analizė.
Ugdymas dažniausiai suprantamas kaip svarbiausios visuomenės patirties perdavimas jaunajai kartai, siekiant pagerinti gyvenimui, t.y išugdyti kuo tobulesnę asmenybę. Tai ypatinga žmonijos veiklos ir žmonių tarpusavio santykių sfera. Visuotinai pabrėžiama, kad ugdymas, atsiradęs kartu su žmogumi, yra tiesiogiai susijęs su visuomenės raida ir daugiausia lemia jos dabartį, raidą ir ateitį. Jis yra ta lemiama sąlyga, tas veiksnys, kuris padeda išsaugoti ir plėtoti gamybinę, moralinę ir kt. visos žmonijos, atskiros tautos patirtį, jos kultūrą. Todėl ugdymo tikslo samprata- viena iš svarbiausių pedagogikos ( ugdymo mokslo ) problemų. Iš tikrųjų mokytojo visa veikla ir jos sėkmė nemažai priklauso nuo to, kaip jis suvokia ugdymo tikslą ir jo nulemtus ugdymo uždavinius. O tai, kokį žmogų ugdyti, turi žinoti visa visuomenė ir, žinoma, tėvai. Todėl ugdymo tikslo supratimas dažniausiai lemia ugdymo rezultatus, ugdytinio asmenybės raidą, kadangi nuo jo priklauso ugdytinio veikla ir pastangos, santykių su ugdytiniais pobūdis.
Tikslas - tai norimas pasiekti dalykas, numatomas veiklos rezultatas, tai, dėl ko kažkas daroma, ko sąmoningai siekiama.
Ugdymo tikslas - "siekiamoji priežastis", "siekiamoji gėrybė" ( S.Šalkauskis ), idealus pedagoginės veiklos vaizdinys, jos galutinis rezultatas, t.y . tobula asmenybė.
Ugdymo tikslo siekiama įgyvendint dalinius tikslus arba uždavinius. Šie uždaviniai suprantami kaip tam tikra tikslo siekimo priemonė, jo įgyvendinimo struktūra, kurią sudaro tikslą konkretinančios veiklos sąlygas (arba daliniai tikslai ).
Ugdymo tikslą lemia objektyvi visuomenės raida. Todėl kintant bei plėtojantis visuomenės kultūrai ( t.y. visam kam, kas žmonių sukurta fiziniu ir protiniu darbu ), neišvengiamai kinta ir ugdymo tikslai bei uždaviniai. Kitaip sakant, kiekviena visuomenė siekia išugdyti kokį žmogų, kokio jai reikia. Visiškai suprantama, kodėl tiek skirtingi visuomeniniai- socialiniai mokslai, tiek atskiros ugdymo institucijos ( šeima, mokykla, bažnyčia ir pan. ) daugiau ar mažiau skirtingai interpretuoja ugdymo tikslą. Tačiau jo esmė ta pati: reikia ugdyti jaunąją kartą laikantis atitinkamos visuomenės reikalavimų, remiantis bendražmogiškosiomis vertybėmis, kurioms tuo laikotarpiu teikiamas prioritetas, kurios geriausiai atitinka susiklosčiusius žmonių santykius. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-06-02
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis22.41 KB
Autoriusjurate
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasNorvilienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word ugdymosi tikslai uzdaviniai ir principai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Norvilienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą