Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Lietuvos švietimo sistema
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Lietuvos švietimo sistema

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Švietimo prielaidos ir funkcijos. Švietimo sistemos struktūra. Švietimo ir mokymo sistemos modernizavimas. Išvados. Pasiūlymai.

Ištrauka

Temos aktualumas. Švietimas – pamatinis visuomenės raidos veiksnys, visų socialinių reformų pagrindas. Istorinis tautos raidos posūkis reikalauja visuomenės mentaliteto kaitos: pamatinių demokratijos vertybių įsisąmoninimo, naujo politinio ir ekonominio raštingumo, dorinės kultūros brandos. Šie visuomeninio gyvenimo pokyčiai įmanomi tik radikaliai reformuojant Lietuvos švietimą, keliant jam esmiškai naujas užduotis. Kita vertus, švietimas įstengs deramai atlikti savo vaidmenį tik tuomet, kai jo raida lenks bendrąją visuomenės raidą. Taigi būtina, kad švietimas taptų prioritetiškai Lietuvos valstybės remiama sociokultūrinės veiklos sritimi. Lietuvos švietimas turi būti grįstinas glaudžiu šeimos, mokyklos ir visuomenės bendradarbiavimu. Mokykla turi būti kuriama kaip šeimai ir visuomenei atviras kultūros židinys.
Švietimo svarbą, galima sakyti, supranta ar pradeda suprasti visi visuomenės nariai - ar tai būtų žmonės, su švietimu susiję per savo vaikus ar vaikaičius, ar profesionalai, ar politikai. Panašia linkme, kaip ir Lietuvoje, reformos vykdomos visose pokomunistinėse šalyse. Švietimo reformos vyksta, galima sakyti, visame pasaulyje. Šiuo metu pasaulis sprendžia švietimo kokybės garantavimo, prieinamumo, lygių galimybių klausimus. Todėl Lietuvoje, kaip ir kitur, labai svarbu siekti politinio susitarimo švietimo klausimais.

Darbo tikslas. Aprašyti švietimo apimtis Lietuvoje.

Uždaviniai. Išanalizuoti literatūrą susijusią su švietimo sistema ir jos aprėptis Lietuvoje.


Švietimas – procesas, kurio metu švietimo įstaigose ir ne tik formaliai arba neformaliai asmenims perteikiamos žinios ir formuojami gebėjimai (Želvys, 2009, p.24).
Palankus ir svarbus Lietuvos švietimui buvo XX a. paskutinis dešimtmetis: Nepriklausomos Lietuvos valstybės atkūrimas 1990 metų kovo 11 dieną, Lietuvos grįžimas i pasaulio žemėlapį, į JTO narių tarpą sukūrė būtinybę imtis sisteminės, visas švietimo sritis aprėpiančios pertvarkos. Sisteminės pertvarkos požiūriu XX a. paskutiniojo dešimtmečio Lietuvos švietimo situaciją problemiška būtų lyginti su Vakarų Europos ar pasaulio valstybėmis, visą XX amžių ir ilgiau gyvenusiomis nuoseklią valstybių švietimo raidą. Lietuvos švietimui per vieną dešimtmeti teko modeliuoti ir kurti naują švietimo tikslų, uždavinių sampratą, struktūras, ugdymo turinį, metodus, strategijas, ką Vakaru Europos valstybes kūrė dešimtmečiais, nuolatos keisdamos, tobulindamos, reformuodamos (Nacionalinis švietimo plėtotės raportas, 2009, p.1).
Gyventojų teritorinis pasiskirstymas ir gyventojų tankumas yra svarbus veiksnys planuojant švietimo įstaigų tinklą. Paveiksle 1 vaizduojamas moksleivių tankumas Lietuvos savivaldybėse. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-08-01
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis84.62 KB
AutoriusNorberta
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasSmitienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos svietimo sistema [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Smitienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą