Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Žaidimas kaip imitavimo, intelektinės ir kalbos pratybos
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Žaidimas kaip imitavimo, intelektinės ir kalbos pratybos

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Žaidimo kilmė ir esmė. Žaidimo samprata. Žaidimas – poilsis ir malonumas. Žaidimas ir kultūra. Žaidimas – mokymasis iš patirties. Žaidimas – intelektinių fragmentų rinkimas. Žaidimas – spontaniška veikla. Žaidimas – vaikų ugdymo priemonė. Žaidimų skirstymas. Žaidimai lietuvoje. Išvados. Refleksija.

Ištrauka

Žaidimas yra viena archajiškiausių bendravimo formų, išsaugojusių savo svarbą iki mūsų dienų. Žaidimai buvo žinomi jau senųjų civilizacijų šalyse: Mesopotamijoje, Egipte, Šumere (Duoblienė, 2006). Jau senovės romėnai, iškėlę iki šių dienų išlikusį šūkį "Duonos ir žaidimų!", suprato ypatingą žaidimo svarbą žmogaus gyvenimę. Žaidimų elementų gausu senovės kulto apeigose, kalendorinėse šventėse, persirengėlių eisenose, karnavaluose, vestuvių ir krikštynų apeigose ir panašiai (Grigaitienė, 2009). Žaidimo koncepcija neatsiejama nuo filosofijos, meatematikos, kultūrologijos, muzikos, dailės, kino, literatūros.
Žaidimas, kaip laisvalaikio leidimo būdas, o sykiu ir auklėjimo priemonė, labiau akcentuota antikos laikais. Taipogi vertintas kaip tam tikra imitavimo veikla. Poilsis ir malonumas derinta su kūno bei sielos lavinimu. Vaikų laisvalaikio organizavimas buvo siejamas su prasmingu ir moraliu laiko leidimu. Aristotelis teigė, jog žaidžiant patiriamas malonumas, įgyjami tinkami įpročiai ir žinios, siekama harmonijos. Žaidimas nėra vien tik mokymasis, tai ir pramoga. Šiuolaikinei žaidimo sampratai suteikiama daugiau laisvės, atsisakoma griežtos kontrolės, priskiriama daugiau estetinės pajautos (Duoblienė, 2006).
Žaidimai domina įvairių mokslo sričių specialistus daugeliu aspektų. Biologai nagrinėja žmonių ir gyvūnų žaidimų panašumą, menotyrininkai stengiasi žaidime įžvelgti meno užuomazgas, sociologai – žmonių darbo ištakas, antropologus ir etnografus žaidimai traukia kaip kultūros reiškinys ir liaudies kūrybos produktas. Filosofų tyrimo objektas – žaidimas kaip ypatingas materialinio žmonių bendravimo pasireiškimas. Tačiau daugiausia dėmesio žaidimams skiria pedagogai ir psichologai, laikydami juos reikšminga vaiko saviraiškos ir ugdymo priemone (Glebuvienė, 1990).
Žaidimas – tai yra veikla arba aktyvumo forma. Tai nėra pagrindinė, dominuojanti forma ir matyt dėl tos priežasties yra mažiau pažinta negu kitos veiklos rūšys. Žaidimas buvo žinomas ir pripažintas, bet mažai tyrinėjamas, nes turi svarbią išskirtį – žaidžiant nesukuriamas joks produktas (http://www.mokslas.net/pedagogika/didaktiniai-zaidimai-struktura-rusys-ir-reiksme/). Lietuvoje žaidimo samprata apskritai menkai tyrinėta. Tiesa, filosofinius jos aspektus "Meno filosofijoje" yra aptaręs A. Andrijauskas (1990). Atsiradus labai įžvalgių stebėtojų – F. Schillerio, H. Spencerio, I. Kanto, J. Ortegay Gasseto požiūrių fragmentus pateikė K. Maniokas (1993). Hermeneutikos atstovo H. G. Gadamerio estetinio žaismo sampratą yra nagrinėjusi K. Sabaliauskaitė (1998) (Pruskus, 2007).
Metai iš metų žaidimų reikšmė, prasmė auga ir keičiasi. Tačiau žaidimas šiandien tebėra gana paslaptinga veikla, nes teoretikai nėra pateikę vieningo žaidimo apibrėžimo, taipogi Lietuvoje susistemintos literatūros žaidimo filosofijos tema nedaug. Taipogi dauguma knygų yra ne lietuvių autorių.

Tikslas: Apžvelgti vieną iš ugdymo metodų – žaidimą, filosofiniu požiūriu.
Uždaviniai:
1. Išanalizuoti žaidimo sampratą, jo reikšmę mokslinėje pedagoginėje, psichologinėje ir filosofinėje literatūroje.
2. Apžvelgti žaidimo kilmę visuomenės istorijoje, remiantis moksline literatūra.
3. Atskleisti žaidimą, kaip ugdymo metodo taikymą Lietuvoje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-09-08
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai14 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis32.95 KB
AutoriusJustina
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/Dėstytojashabil. dr. A. Juodaitytė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zaidimas kaip imitavimo intelektines ir kalbos pratybos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 5 Klasė/kursas
  • habil. dr. A. Juodaitytė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą