Įvadas. Mokytojo kompetencijos. Pedagogo meistriškumas. Pedagogo kūrybingumas, dvasingumas. Pedagogo bendravimas ir bendradarbiavimas su ugdytiniais ir jų aplinka. Bendravimo kultūra. Pedagogo sėkmingo darbo sąlygos. Mokytojo teisės ir pareigos. Mokinio teisės ir pareigos. Mokymo sutartis. Kaip elgtis, kai mokinio teisės pažeidžiamos. Mokytojų ir mokinių tarpusavio santykiai bei jų įtaka ugdymui(si). Problemos, kurios iškyla mokiniams ir mokytojams bendraujant ir bendradarbiaujant. Pažymio problemos. Bendravimo problemos. Elgesio problemos. Mokymosi problemos. Moksleivių kriziniai etapai. Mokinių ir pedagogų tarpusavio konfliktai ir jų įtaka ugdymui(si). Mokytojų ir mokinių tėvų tarpusavio santykiai ir jų įtaka mokymosi rezultatams. Ką tėvai turėtų daryti, kai pastebi, kad pedagogas su mokiniais elgiasi netinkamai. Aplinkos įtaka mokinių ir pedagogų santykiams bei įtaka ugdymui(si). Mokykla kaip ugdymo ir ugdymosi aplinka. Išorinė, vidinė ir fizinė mokyklinė aplinka. Apklausos rezultatų analizė. Išvados. Santrauka užsienio kalba.