Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pradinių klasių mokinių dėmesingumo skatinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pradinių klasių mokinių dėmesingumo skatinimas

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Pradinių klasių mokinių dėmesio ypatumai, veiksniai turintys įtakos mokinių dėmesingumui: aplinka, mokytojas, mokymo proceso planavimas ir organizavimas, mokinių dėmesingumo skatinimo būdai: sudominimas, pamoka, pabaiga.

Ištrauka

Vaikų mokymasis yra įvairiapusiškas ir labai svarbus procesas. Augant keičiasi vaiko psichika ir visas organizmas. Kinta pažinimas ir motyvacinės struktūros, elgesys darosi kryptingesnis ir prasmingesnis[2, p.131].
Labai svarbią vietą mokymosi procese užima dėmesys. Jis kaip organizuojantis pradas, sujungia visus psichinius reiškinius vienai veiklai, lemia į kuriuos informacijos šaltinius bus atsižvelgta, t.y., kaip sėkmingai bus priimama ir įsimenama informacija.
Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikams būdingas nepastovus, nevalingas dėmesys. Tokį dėmesį sukelia ir palaiko interesai arba kažkuo reikšmingi, ryškiai išsiskiriantys, intensyvesni, naujesni, keistesni daiktai ir reiškiniai.
Štai čia ir iškyla problema, nes mokymosi procese būtina įsidėmėti ir išmokti tai, kas tuo momentu vaiko visiškai nedomina. Netgi turint geriausių ketinimų ir mokymo įgūdžių, mokymo procesas gali neduoti norimų rezultatų. Nesusidomėję mokiniai bus neramūs, nerodys noro mokytis, mokytojui reiks daug pastangų valdyti jų elgesį.
Dėmesys – kryptingo budrumo būsena, sąlygojanti moksleivių psichinių procesų ir praktinės veiklos parengtį, sąmoningumą ir aktyvumą, priklauso nuo mokymosi motyvacijos.
Silpna mokymosi motyvacija ir didėjantis nenoras mokytis – aktualios šių dienų problemos. L. Rupšienė, tyrinėdama pradinukų mokymosi motyvaciją, nustatė, jog jau pirmoje klasėje, po pirmo pusmečio, net 12 procentų mokinių nenori mokytis ar eiti į mokyklą, taigi praranda mokymosi motyvaciją, trečioje – 27 procentai, o ketvirtoje – 32[8].
Svarbu, kad šių dienų mokytojas suvoktų mokymosi motyvacijos svarbą visam mokymosi procesui, mokėtų kurti dėmesio skatinimo būdus ir juos naudotų mokydamas.
Darbo tikslas: pradinių klasių mokinių dėmesingumo skatinimo būdų tyrimas.
Darbo uždaviniai:
1) išsiaiškinti pradinių klasių mokinių dėmesingumo ypatumus, veiksnius, turinčius įtakos mokinių dėmesingumui,
2) nustatyti mokinių dėmesingumo skatinimo būdus,
3) parengti anketą ir apklausti pradinių klasių mokytojus apie pradinių klasių mokinių dėmesingumą,
4) apibendrinti tyrimo rezultatus ir parengti išvadas.
Tyrimo objektas: pradinių klasių mokinių dėmesingumo skatinimo būdai.
Tyrimo metodai:
1) psichologinės ir pedagoginės literatūros analizė,
2) anketinė apklausa. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-03-03
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis23.99 KB
AutoriusAusra
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pradiniu klasiu mokiniu demesingumo skatinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2005-05-08 IP: 84.32.40.54
    val'ka sako

    visai neblogas darbas :)

  • 2005-03-31 IP: 193.219.46.74
    ugne sako

    darbas labai geras. man jis labai tinka, taciau yra vienas laaabai didelis trukumas - nera literaturos saraso!!!kaip butu galima ji suzinoti?

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą