Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Bendrieji auklėjimo metodai, formos ir priemonės
   
   
   
naudingas +1 / nenaudingas -1

Bendrieji auklėjimo metodai, formos ir priemonės

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930
Aprašymas

Auklėjimo sąvoka. Bendrieji auklėjimo metodai. Rodomieji auklėjimo metodai. Teigiamų pavyzdžių demonstravimas. Pavyzdžio metodika. Sakytiniai auklėjimo metodai. Monologo metodika. Anticipacija. Auklėjamoji konsultacija. Tikinimo metodas. Dialogo metodika. Veikdinimo metodika. Auklėtinių veiklos ir santykių organizavimas. Stimuliaciniai metodai. Renginio metodika. Reikalavimo metodas. Auklėjimo formos. Rodomosios auklėjimo formos. Sakytinės auklėjimo formos. Nesusirinkiminio arba negrupinio pobūdžio sakytinės auklėjimo formos. Veikdinamosios auklėjimo formos. Auklėjimo priemonės. Išvados.

Ištrauka

Auklėjimas - tai žmogaus socializacijos vyksmas, kurio metu žmogų veikia kryptinga, tikslinga ugdytojų ir chaotiška fizinės bei socialinės aplinkos įtaka. Todėl " auklėjimas yra būtinas ir tą būtinumą nulemia sudėtinga žmogaus prigimtis"(Jovaiša L.,2001).
Darbo tikslas:
-išsianalizuoti bendruosius auklėjimo metodus, formas ir priemones.
Uždaviniai:
-aptarti auklėjimo sąvoką;
-aptarti bendruosius auklėjimo metodus;
-aptarti auklėjimo formas;
-aptarti auklėjimo priemones.

Siekdama įgyvendinti savo tikslą ir uždavinius remsiuosi šiais autoriais:Jovaiša L.,Adamonienė R.,Dumčiene a. ir Tilindiene I.,Žiliene A. bei Bitinu B.

Dažniausiai auklėjimas yra suprantamas kaip bendravimas, bendradarbiavimas bei sąveika.
Pasak Jovaišos L.(2001),auklėjimas yra pagalba ir vadovavimas žmogui santykių su aplinka metu, remiantis vertingiausiais kriterijais arba gyventi remiantis aukščiausiomis vertybėmis, t.y. auklėjimas – žmogaus santykių su aplinka, su jo paties veikla ir su savimi ugdymas. Todėl galima teigti, kad " auklėjimas nėra kažkas skirtinga nuo žmogaus ugdymo, apskritai – jis integruojamas į visą ugdymo vyksmą"(Jovaiša L.,1995).
Bitino B.(2004) teigimu, auklėjimas yra tikslinga ir sisteminga ugdomoji veikla, kuria siekiama valdyti asmenybės pozicijos kaip vertybinių orientacijų sistemos vystymąsi.
Platesne prasme, auklėjimas yra vertybinių ir adekvačių santykių su savimi ir esamybe ugdymo vyksmas.
Auklėjimo tikslas – sudaryti sąlygas darniai asmenybei bręsti, jai padėti vertingai gyventi ir vadovauti jos adekvačiai savivokai ir saviraiškai. Kitaip tariant, auklėjimo tikslas – išugdyti asmenybę. Kaip teigia Bitinas B.(2004), auklėjimo tikslas yra auklėtojo susidarytas tobulo auklėtinio vaizdinys, lemiantis jo organizuojamą auklėjamąją veiklą, t.y. tikslas išreiškiamas vaizdinį konkretinančia derama asmenybės pozicija.
Auklėjimo esmė –" žmogaus dorinimas"(Jovaiša L.,1995). "Nuolatinė žmogaus sąveika su aplinka lemia žmogaus galimybes pasirenkant vertybes"(Žilienė A.,2003).
Auklėjimo erdvė – "visuma parametrų(auklėtojas, auklėtinis, auklėjimo tikslai), nusakančių auklėjimo funkcionavimą visuomenėje(Bitinas B., 2004).
Auklėjimo vyksmas turi dvi puses, t.y. išorinę ir vidinę. Išorinė auklėjimo pusė matoma auklėjimo veikloje(pagalbos, vadovavimo, bendravimo veiksmai, auklėtinių aktyvumas ir saviaukla). Vidinė, priešingai nei išorinė, auklėjimo pusė nėra matoma, kadangi ją sudaro psichiniai ir dvasiniai auklėtinių procesai, savybės ir būsenos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-06-03
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis27 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis37.48 KB
Autoriusieva
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasElona Berniūnienė
Švietimo institucijaUtenos kolegija
FakultetasSveikatos priežiūros ir socialinės rūpybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bendrieji auklejimo metodai formos ir priemones [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2014-11-30 IP: 188.69.193.136
    zagorskiene.angele sako

    daug kas tinka...ačiū

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 27 puslapiai 
  • Utenos kolegija / 3 Klasė/kursas
  • Elona Berniūnienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą