Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kūrybiniai mokymo metodai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kūrybiniai mokymo metodai

  
 
 
123456789
Aprašymas

Kūrybiniai metodai. Kūrybinių mokymo metodų ypatumai. Probleminiai metodai. Euristiniai mokymo metodai. Tiriamieji mokymo metodai. Išvados.

Ištrauka

Mokinių mokymo, jų auklėjimo ir lavinimo sėkmė mokymo procese visų pirma priklauso nuo mokymo turinio: kaip jis atitinka mokslo technikos, ekonomikos, kultūros išsivystymo lygį, o ypač kaip siejasi su gyvenimu, su asmenine mokinių patirtimi. Rajeckas teigia, kad ne mažiau svarbus ir mokymo proceso organizavimas, mokinių veiklos pobūdis, mokytojo ir mokinių sąveika šiame procese. Reikia ,,padėti mokiniams pažinti save, įgyti bendravimo įgūdžių, plėtoti savo kūrybiškumą, priimti ir įtvirtinti save kaip unikalią ir originalią asmenybę"( Rajeckas, 1999).
Šito siekiant reikia sudaryti kuo geresnes sąlygas mokiniams mokytis, mokymo procese kuo aktyviau veikti. O tai iš esmės lemia mokymo metodai bei metodiniai būdai, t.y. kaip mokoma.
Žodis ,,metodas" (graikiškai methodas – tyrinėjimas) reiškia veikimo ir reiškinių tyrimo būdą, veiksmą. Todėl metodas yra privaloma bet kokios žmogaus veiklos sąlyga, kuri įeina į veiklos turinį. Jį pasirenkant ir taikant reikia sąmoningai apsispręsti tai priklauso ir nuo veiklos tikslo, ir nuo veiklos tikslo, ir nuo turimos patirties. Todėl metodas – veiklos priemonė jo pasirinkimas ir taikymo pobūdis sąlygoja veiklos rezultatus. Tai pasikartojančių mokytojo veiksmų modelis, kuris gali būti taikomas dėstant įvairius dalykus, būdingas daugiau negu vienam mokytojui ir svarbus išmokimui ( Gage,1994).
Dėl mokymo metodų daug diskutuojama, bet nėra nusistovėjusiu, visuotinai priimtų vienodų mokymo metodų terminų. Mokymo metodai yra labai įvairūs, kiekvienas jų turi savitą struktūrą, kurią lemia besikeičiantys metodiniai būdai.
Viena iš siūlomų metodų grupė yra kūrybiniai metodai, kurie skirstomi į euristinius, probleminius ir tiriamuosius.


Tikslas: kūrybiniai mokymo metodai.
Uždaviniai:
1) kūrybinių metodų bendra charakteristika.
2) Aptarti euristinius mokymo metodus.
3) Aptarti probleminius mokymo metodus.
4) Aptarti tiriamuosius mokymo metodus.
Tyrimo objektas: mokymo metodai.
Metodas: literatūros analizė.


1. Kūrybiniai metodai


Kūrybiniai metodai – tokie mokymo metodai, kai mokiniai, remdamiesi turimomis žiniomis ir naudodamiesi kai kuriais šaltiniais, savarankiškai atlieka kūrybines užduotis. Taikant kūrybinių darbų metodus, mokiniai savarankiškai ieškodami sprendžia naujas problemas. Būtent, naujas, - mokymo procese laikoma nauja visa tai, ką mokinys pats savarankiškai atranda. Esmingiausias kūrybinių darbų bruožas – visiškas mokinių savarankiškumas, intensyvi paieškų veikla. V.Rajecko teigimu, kūryba, kaip kažko nauja siekimas, - būdingas tik žmogui. Kita vertus, tai aukščiausia žmogaus savarankiškumo ir sąmoningumo raiška. Todėl kūrybinis darbas turi būti visiška mokinio saviveikla – jis pats privalo sukurti ką nors nauja. Mokinys arba pats ką nors sugalvoja, arba įsisąmonina mokytojo pateiktą kūrybinę mintį, ją realizuoja pasitelkęs savo vaizduotę ir aktyvų mąstymą.
Kūrybinių darbų metodai padeda plėtoti mokinių proto galias, jų gebėjimus, pratina teoriją sieti su praktika, skatina domėtis dėstomu dalyku, mokslu, jo naujovėmis. Šiuolaikinėmis sąlygomis mokinių kūrybinė veikla – ypač reikšminga mokymo proceso dalis, kuo plačiausiai taikytina įvairiose klasėse ir mokant visų dalykų. Todėl organizuodama mokymo procesą mokykla vis labiau pereina nuo reproduktyvaus (atgaminamojo) prie šio pobūdžio mokymo, įgalinančio kuo daugiau ieškoti, stebėti, bandyti, atrasti, t.y. prie veiklos skatinančios kūrybinį mąstymą, kūrybingumo ugdymą.
Rajecko teigimu atlikdamas kūrybinę užduotį, mokinys gali parodyti įvairių savarankiškumo ir kūrybiškumo laipsnį. Todėl kūrybiniams darbams jį turi rengti visa ankstesnė veikla, o mokytojo uždavinys-skatinti ir mokyti kūrybiškai ir intensyviai dirbti.
Ieškojimai, sugebėjimai kurti nauja ir apskritai, kūryba nesutampa su žinojimu.Net atvirkščiai, kartais išsamios ir sistemingos žinios, gerai įsiminti būdai, įprastinis standartinis mąstymas pagal programą trugdo kūrybinius ieškojimus. Kūrybos pradžia atsiranda ten, kur kyla prieštaravimai, kai žmogui nepakanka turimų žinių ir mokėjimų. Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja ne vien žinojimo, bet ir mokėjimo veikti naujomis, nuolat kintančiomis sąlygomis.(Jovaiša, 1989). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-10
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis12.21 KB
AutoriusEgle
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kurybiniai mokymo metodai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą