Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Netradicinis vaiko ugdymo metodas. Valdorfo pedagogika
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Netradicinis vaiko ugdymo metodas. Valdorfo pedagogika

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Vaikas mūsų visuomenėje. Valdorfo pedagogikos ištakos. Kas yra valdorfo mokykla. Valdorfo mokyklos metodikos bei turinio reikalavimai. Valdorfo pedagogikos privalumai ir trūkumai. Valdorfo pedagogikos idėjos Lietuvoje. Išvados.

Ištrauka

Vaikas ir vaikystė – savaiminės vertybės. Pirmiausia – teisės būti vaiku pripažinimas. Sudarytos sąlygos išgyventi vaikystę kaip džiugų, vienintelį ir nepakartojamą gyvenimo laikotarpį nuo gimimo iki paauglystės. Pripažindami vaiko teisę būti tokiam, koks jis yra, tėvai patenkina visus A. Maslou (Maslow) paminėtus mažo žmogaus poreikius: fiziologinius, saugumo, meilės ir priklausymo, pagarbos ir pripažinimo, pažinimo, saviraiškos ir kūrybos, estetinius. Spręsdami vaiko aprangos, maitinimo, judrumo ir ramybės ritmo problemas, priimdami sprendimus, tėvai pirmiausia atsižvelgia į vaiko poreikius. Žodžiais, prisilietimu, veido išraiška, elgesiu perteikiame savo meilę mažyliui. Sukuria jam pažinimo, saviraiškos, estetinius poreikius tenkinančią aplinką. Suteikia laiką, erdvę, priemones įvairiai saviraiškai – jo energijai, augančios asmenybės ištekliams skleistis ir plėtotis. Pripažindami specifinę mažylio elgseną, judesius, "įsivaizdavimus", paistalus, mėgdžiones, paišenimus, – įgyvendina svarbiausią mažylio poreikį – poreikį žaisti. Vaiko saviraiška kūnu, garsais, žodžiais, dailės vaizdais laikoma savaimine vertybe. Tėvai dėmesingi savarankiškai jo iniciatyvai, nes mano, kad vaikas ugdo save pats. Mažylis neatsiejamas nuo suaugusiųjų ir kartu nuo savo individualybės. Jo raidą lemia aplinka ir suaugusieji, tačiau vertingiausia yra tai, ką vaikas įgyja pats savo jėgomis. Taigi suaugusieji, pripažįsta įvairias vaiko kultūrinės saviraiškos formas. Ir tai yra vaiko kultūra.
Tėvai yra geranoriški, pakantūs priimdami vaiko iniciatyvą, atidūs klausydamiesi jo ir išgirsdami, jį stebėdami. Tėvai - vaiko bičiuliai, pasirengę bendradarbiauti. Su mažyliu dalijasi gera nuotaika, yra patenkinti savimi, vaiku, kitais. Moka grožėtis garsais, vaizdais, reginiais.Tėvai yra kūrybiški, teigiamai nusiteikę, pasirengę dialogui.
Maždaug toks yra gero ugdytojo – mamos, tėčio, auklėtojos – paveikslas. Suprantama, ne visi tokie yra ir ne iškart panorėję gali tokie būti. Suaugęs skiriasi nuo vaiko tuo, kad gali suvokti situaciją – kritiškai mąstyti, vertinti, daryti išvadas, keistis pats ir keisti aplinką. Patys vaikai pagerinti savo padėties negali. Jie yra priklausomi nuo suaugusiųjų.
Turime suvokti, kad būtina dabar investuoti į vaikus, nes nuo to priklausys mūsų ir valstybės ateitis. Tėvams verta pasitikrinti, ar jie nebesivadovauja tradicine patirtimi, kad vaikas yra baltas lapas, į kurį rašo tai, kas, jų nuomone, tinkamiausia. Kad ir norėdami vaikui vien tik gero...
Nenuoseklūs ir nesąžiningi yra teigiantys, kad vaikas "dar nesuvokia", "dar nesugeba", kad "jam sunku prisiminti", "sunku susikaupti", "jis nesiklauso", kaprizingas, bijo... Tokie pasakymai byloja, kad iš vaiko laukiama besąlygiško paklusnumo arba to, ką gali tik vyresnio amžiaus vaikas. Gana dažnai suaugusieji, nesigilindami į visuminę amžiaus tarpsnio sampratą ir individualius mažylio ypatumus, klaidingai įsivaizduoja, kas yra geras vaikas. Nesidžiaugia kartu su vaiku tuo, kas iš tiesų būdinga trejų–ketverių metų amžiaus vaikui, – skubina jo tapsmą vyresniu, piktnaudžiauja stipresniojo teise. Ypač skubina intelektinį lavinimą primiršdami jausmų, kultūros, valios ugdymą. Vaikas instinktyviai ginasi nuo nurodymų, reikalavimų, tačiau priešinasi ne suaugusiųjų veiksmų turiniui, bet formai – taisyklėms, aiškinimams, kuriuos suvokia tik vyresnio amžiaus vaikai. Tokiais atvejais galima įvairi vaiko reakcija: pasyvumas, veiklumo stoka, išsisukinėjimas, atsikalbinėjimas, melas. Anot E. M. Grunelius, per anksti išsiskleidusio intelekto pasekmė gali būti kitų kritikavimas, priekaištai, nuolatiniai reikalavimai suaugusiems, demonstratyvumas. O tai savo ruožtu nuskurdina vaiko kultūrą.
Dažnas drausminimas, griežtos taisyklės, pataisymai, pamokymai, priekaištai, bausmės, piktumas, niūrumas yra sėkmingos natūralios vaiko raidos stabdys ir kartu skurdo bei mirties kultūros požymis. Ne tik paauglių, bet ypač mažų vaikų ugdytojai turėtų paanalizuoti savo elgesį su vaiku. Ar netinkamas suaugusiųjų elgesys vaikystėje neparuošia dirvos būsimiems žiauriems nusikaltimams?
S. Froidas (Freud) 1920 m. išskyrė mirties instinktus. Vieni nukreipti į asmens vidų. Jie verčia organizmą save naikinti ir todėl nuolat konfrontuoti su meilės (libido) instinktu. Kiti į išorę nukreipti mirties instinktai reiškiasi kaip agresija ir destrukcija, t. y. siekiama ką nors fiziškai sužaloti ar psichiškai paveikti. Psichologų teigimu, jei suaugusieji vaikui per griežti, pradeda formuotis į išorę nukreiptas agresyvumas. Pasak J. Pikūno ir A. Palujanskienės, per didelė suaugusiųjų meilė, lepinimas skatina vidinį vaiko agresyvumą. Tokio elgesio vaikas išmoksta šeimoje, kurią veikia žiniasklaida, subkultūra.
Norintys atsikratyti netinkamų ugdymo įgūdžių tėvai ir pedagogai pirmiausia turėtų išmokti stebėti savo elgesį su vaiku, gilintis į vaiko pasaulį, pasimokyti pagarbos vaikui iš netradicinio ugdymo sistemų. pvz. tokių kaip Valdorfo pedagogika, kuri sergsti vaikystę nuo per skubaus intelektinio lavinimo, draudžia per anksti brandinti vaiko protą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-13
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis24.18 KB
AutoriusAusra Zibudaite
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Netradicinis vaiko ugdymo metodas. Valdorfo pedagogika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą