Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Atpasakojimai, jų rūšys ir mokymo metodika
   
   
   
-2
naudingas +1 / nenaudingas -3

Atpasakojimai, jų rūšys ir mokymo metodika

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Atpasakojimas, jo rūšys. Mokymo metodika. Atpasakojimas ir kūrybiškumo ugdymas. Išvados.

Ištrauka

Intelektualus vaikas – tai kūrybiškas vaikas. Visų pirma jis turi mokėti laisvai ir sklandžiai reikšti mintis raštu ir žodžiu. Tai intelektualumo ir asmenybės kūrybiškumo pagrindas.
Atpasakojimai padeda lavinti šį gebėjimą, todėl yra svarbūs.
Mano darbo tikslas ir uždaviniai yra tokie:
Apibrėžti, kas tai yra atpasakojimas,
Kokios jo rūšys,
Kaip dirbti su atpasakojimu.
Darbe vadovavausi savo pačios patirtimi, panaudojau ir Dž.Rodario minčių.

Atpasakojimas – tai toks mokymo metodas, kuomet vaikai raštu atpasakoja jau girdėtas mintis.
Dažniausiai pasitaikantis atpasakojimo rūšis: mokytojo perskaityto teksto atpasakojimas.

Tokį atpasakojimą galima suskirstyti į keletą porūšių:
1. Atpasakojimas, kai vaikai perpasakoja visą turinį.
2. Atpasakojimas, kai vaikams patiems reikia sugalvoti pabaigą.
3. Atpasakojimas, kai keičiamas pasakojimo siužetas įvedus naują veikėją ar naują siužetinę liniją.

Atpasakoti galima ne tik mokytojo perskaitytą tekstą, bet ir tai, ką mokiniai girdėjo ekskursijos metu, ką matė kine, spektaklyje, per televiziją.

Atpasakojimą taip pat galima suskirstyti ir pagal dalyką. Dažniausiai jis naudojamas per kalbų ir literatūros pamokas, tačiau jis tinka ir per istorijos, gamtos pažinimo pamokas.


Kad atpasakojimas kaip mokymo metodas būtų veiksmingas, jį reikėtų naudoti ne dažniau kaip kartą per 3 savaites (lygiai taip pat dažnai negalima naudoti diktanto).
Kai mokytojas skaito tekstą, o vaiką jį raštu atpasakoja, reikia laikytis tokių taisyklių:

1. Tekstą perskaityti 3 kartus.
2. Su mokiniais trumpai aptarti atpasakojamo teksto pagrindinę temą ir mintį.
3. Laiką planuoti taip, kad atpasakojimui parašyti laiko likti ne mažiau kaip pusvalandis.
4. Jei keičiamas atpasakojimo siužetas, reikia duoti pavyzdžių, kaip būtent mokiniai tai galėtų padaryti.

Kai atpasakojama ekskursija, filmas, spektaklis ar panašiai, reikia prieš rašant taip pat aptarti pagrindinę mintį, temą, paryškinti tai, kas buvo svarbiausia, iškelti tikslus, kurių rašydami mokiniai turėtų siekti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-12-07
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai1
Dydis8.69 KB
AutoriusEdita Vandenė
Viso autoriaus darbų53 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Atpasakojimai ju rusys ir mokymo metodika [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2006-04-03 IP: 193.219.168.126
    eva sako

    geras darbas

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-3
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą