Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Popamokinės veiklos organizavimas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Popamokinės veiklos organizavimas

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445
Aprašymas

Įvadas. Formalaus ir neformalaus švietimo aspektai. Popamokinė veikla už mokyklos ribų. Popamokinės veiklos organizavimo metodika. Popamokinės veiklos ypatumai. Metodų ir formų pasirinktinumas. Pramoginės popamokinės veiklos formų analizė. Reikalavimai pramoginiam renginiui. Pramoginės veiklos organizavimas. Pedagogo vaidmuo popamokinėje veikloje. Klasės vadovo asmenybė. Klasės auklėtojo popamokinės veiklos organizavimas. Tyrimų analizė ir metodika. Išvados. Priedai.

Ištrauka

Papildomas ugdymas – nenutrūkstamo ugdymo dalis, skirta vaikų ir suaugusiųjų intelektinių, meninių, socialinių ir kitų gebėjimų ugdymui. Neformalaus švietimo organizavimas – įdomi veikla po pamokų, atitraukianti moksleivius nuo tuščio, beprasmio laiko leidimo, nuo žalingų įpročių, nusikalstamumo. Taigi, mokinių laisvalaikis yra reikšminga pedagogine problema: kaip padėti jiems apsisaugoti nuo blogos įtakos, tuščio laiko leidimo, kaip suteikti jų laisvalaikiui įdomų, prasmingą turinį, kaip panaudoti jį asmenybės tapsmui.
Papildomo ugdymo įtaka ugdytiniui svarbi ir įvairiapusė. Ji įtakoja asmenybės, jos poreikių ir vertybinių orientacijų formavimąsi. Mokinių įtraukimas į jiems reikšmingą, įdomią veiklą – svarbi laisvalaikio poveikio asmenybės tapsmui sąlyga, nes asmenybę ugdo tik toji veikla, kurios žmogus imasi labai atsakingai, nori ją tobulinti, jai skiria visas savo pastangas ir jėgas. Mokinio asmenybės tapsmui taip pat svarbi savarankiška laisvalaikio veikla, nes ji sudaro sąlygas kūrybinėms galioms, iniciatyvumui plėtotis, kaupti gerovinę patirtį, praktiškai taikyti pamokoje įgytas žinias.
Kadangi mokinių popamokinė veikla yra mokymo proceso tąsa ir papildymas, tai ir nepamokinės veiklos negalima palikti savieigai. Patys mokiniai nesugebės suorganizuoti savo laisvalaikio taip, kad jis būtų naudingas ir prasmingas. Todėl, mokytojas yra atsakingas už kūrybingą, įdomią ir naudingą popamokinę veiklą, kurią jis gali paįvairinti savo darbe naudodamas skirtingus auklėjimo metodus ir jų formas.
Kursinio darbo temą "Popamokinės veiklos organizavimas" pasirinkau todėl, kad ji šiandiena yra labai aktuali, be to mano ateities profesija reikalauja kaupti žinias ne tik apie pamokos vedimo specifiką, bet taip pat domėtis mokinių veiklos organizavimu vykstančiu po pamokų.
Šio kursinio darbo tikslas –apžvelgti formalųjį ir neformalųjį švietimą, išanalizuoti popamokinės veiklos organizavimo specifiką bei išsiaiškinti pedagogo vaidmenį popamokinėje veikloje.
Kursiniame darbe aptariau formalaus ir neformalaus švietimo aspektus, jų svarbą žmogaus gyvenime, paskirtį ir privalumus, atskleidžiau svarbiausius faktorius lemiančius mokinių dalyvavimą papildomo ugdymo įstaigose, šių įstaigų mokymo programas ir vidaus nustatytas taisykles.
Popamokinės veiklos įdomumas priklauso nuo jo pasirinktos metodikos, todėl labai svarbu buvo išsiaiškinti popamokinės veiklos uždavinius ir pagrindinius jos bruožus. Šiame darbe išskyriau auklėjimo metodų grupes (rodomieji, sakytiniai, veikdinamieji ir stimuliaciniai metodai) bei formas, iškeliau jų tikslus ir trumpai apibūdinau.
Analizuodama pramoginio renginio reikalavimus, išskyriau nepamokinės veiklos formas priskiriamas pramogoms, (šventės, žaidimai, viktorinos, konkursai, vakarai ir vakaronės, rytmečiai ir popietės) atskleidžiau jų privalumus, trūkumus, aktualumą bei pateikiau trumpą nepamokinės veiklos formų charakteristiką.
Gana svarbus aspektas buvo išanalizuoti pedagogo veiklą popamokinėje veikloje. Šiame darbe atskleidžiau pagrindines auklėtojo veiklos kryptis (darbas su mokiniais, su tėvais ir su kitų dalykų mokytojais) bei apibūdinau klasės vadovo darbo principus (tęstinumo, perimamumo, įvairumo, teisingumo, asmeniškumo, konfidencialumo). Nepamiršau ir auklėtojo asmenybės savybių tokių kaip: meilė mokiniams, kūrybiškumas, pedagoginis taktas, bendravimo kultūra.
Rašydama kursinį darbą rėmiausi įvairiais literatūros šaltiniais, kurie padėtų man sukaupti kuo daugiau informacijos rašoma tema. Apie popamokinės veiklos organizavimą daug informacijos radau Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme bei V.Daugėlienės knygoje "Socialinis ugdymas: papildomo ugdymo institucija ir perspektyvos". Nemažai informacijos apie popamokinę veiklą už mokyklos ribų radau G. Kvieskienės, D. Mockevičienės knygoje "Socialinis ugdymas". Apie popamokinės veiklos organizavimo metodiką daug sužinojau išanalizavusi L. Jovaišos "Edukologijos pradmenys", S. Dapkienės "Papildomo ugdymo formos" ir kt. Rašydama apie pramoginės popamokinės veiklos formų analizę daugiausia rėmiausi S. Dapkienės "Užklasiniai renginiai mokykloje" ir A. Paulavičiūtės "Renginių organizavimo ABC". Rašydama apie pedagogo vaidmenį popamokinėje veikloje rėmiausi V.Savickytės "Klasės auklėtojo veiklos planavimo gairės", V. Sikorskytės – Voišnienės "Klasės vadovo atmintinė", S.Dapkienės "Klasės auklėtojas ir auklėtinio šeima" ir kt. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-28
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis43 puslapiai 
Literatūros šaltiniai18
Dydis96.41 KB
AutoriusVytas
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasAsta Šileikienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
FakultetasRokiškio filialas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Popamokines veiklos organizavimas [speros.lt].DOC
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 43 puslapiai 
  • Panevėžio kolegija / 4 Klasė/kursas
  • Asta Šileikienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą