Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Montessori metodika matematikos pamokose
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Montessori metodika matematikos pamokose

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324
Aprašymas

Darbo tikslas. Išsiaiškinti, kaip mokykloje per matematikos pamokas taikoma Montessori metodika. Teorinės darbo prielaidos. Marija Montessori - didžioji pedagogikos reformatorė. M. Montessori pedagogikos esmė. Ugdymo tikslas, uždaviniai ir principai. Mokymas skaičiuoti pagal M. Montessori . Montessori mokomosios priemonės. Tyrimo organizavimas ir metodika. Tyrimo rezultatai ir jų aptarimas. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas. Nė viena kita pedagoginė sistema nėra taip paplitusi kaip Marijos Montessori. Vien Vokietijos Federacinėje Respublikoje yra daugiau kaip 300 vaikų darželių, daugiau kaip 150 pradinių mokyklų ir apie 40 mokyklų, kuriose pagal šią sistemą dirbama aukštesnėse klasėse. Pagal Montessori sistemą dirba ir daug specialiųjų mokyklų bei klasių. Ji šiuo metu yra paplitusi po visą pasaulį.
M. Montessori idėjos Lietuvoje žinomos dar iki kaizerinės okupacijos. 1914m "Jaunojoj Lietuvoj" aptartas jos metodas. Pastaraisiais metais Montessori pedagogika pasiekė sa-vo kulminaciją. Kuriamos naujos pagal Montessori sistemą dirbančios įstaigos, per pastaruosius penkerius metus pagausėjo publikacijų, organizuojama daugybė pedagogų rengimo kursų, nes padidėjo paklausa. Pagaliau ir tradicinės įstaigos vis dažniau savo kasdieniame darbe naudoja įvairius Montessori sistemos elementus. Antai šiuo metu pradinėse mokyklose vis plačiau naudo-jamas vadinamasis laisvasis darbas.
M. Montessori pedagoginė sistema pagrįsta vaikui keliamu būtinu reikalavimu "mokytis veikiant". Ši mintis ugdymo istorijoje žinoma nuo seno. Tik įvairiose epochose ryškiau arba ne taip ryškiai pabrėžiama. Tai priklausė nuo požiūrio į mokytojo ir mokinio veiklos santykį ugdymo procese. Mūsų švietimo sistema orientuota į rezultatą, o ne į procesą. Nežiūrima į vaiką, ką jis jaučia kai nesuspėja, nesupranta. Didžiulė problema pedagogams pamokų metu padėti vaikui. Mokyklose vaikai verčiami klausyti mokytojų aiškinimo, rašyti kontrolinius darbus, atsakinėti, o savarankiškai mokytis gali tik namie, būdami vieni.
Montessori metodu dirbančios mokytojos paruošia aplinką kurioje vaikas pats savarankiškai veikia, pasiringdamas veiklą. Jie tai daro praktiškai, o ne mokomi, liepiant gražiai elgtis. Pradinėse klasėse reikia taip pat sudaryti kiek įmanoma daugiau galimybių vaikams mokytis savarankiškai. Nepamiršti pagrindinio M. Montessori principo "ne mokyti reikia, bet padėti mokytis". Tai ką vaikas pats atranda, pats išmoksta, tai žymiai tvirčiau išlieka , kelia pasitikėjimą savo jėgomis, norą toliau siekti žinių.
Darbo objektas: 2 klasės mokiniai.
Darbo tikslas. Išsiaiškinti, kaip mokykloje per matematikos pamokas taikoma Montessori metodika.
Uždaviniai:
1. Nustatyti Montessori pedagogikos esmę ugdymo procese.
2. Ištirti kokias matematikos Montessori priemones mokykla turi.
3. Išanalizuoti matematikos pamoką.

1. Teorinės prielaidos
1.1 Marija Montessori - didžioji pedagogikos reformatorė
Marija Montessori gimė 1870 m. rugpjūčio 31 dieną Italijoje, Kiaravalėje (netoli Ankonos). 1875 metais šeima persikėlė gyventi į Romą. Ten Marija šešerius metus lankė pagrindinę mokyklą, paskui perėjo mokytis į gamtos mokslų ir techninę mokyklą. 1890 metais ją sėkmingai baigė, gaudama brandos atestatą. Nuo 1890 iki 1892 metų studijavo gamtos mokslus Romos universitete. Baigdama studijas, pajuto vis stiprėjantį norą studijuoti mediciną ir tapti gydytoja. Tuo metu Italijoje moterims tai buvo draudžiama. Bet Marija Montessori įveikė visas kliūtis ir pasipriešinimą. 1890 metais ji pradėjo studijuoti mediciną Romos universitete. 1896 metais išlaikė valstybinį egzaminą ir tapo gydytoja. M. Montessori buvo pirmoji Italijoj moteris gydytoja. Tais pačiais metais ji pradėjo dirbti Romos universiteto psichiatrijos klinikoje gydytoja asistente. Papildomai vertėsi privačia praktika. Atlikdama tyrimus universiteto psichiatrijos klinikoje, Montessori pirmą kartą susidūrė su pedagoginiais klausymais. 1904 m. pradėjo pedagoginį darbą.
Būdama dar visai jauna ji sulaužė tradicinius supratimus apie vyro ir moters, mokytojo ir mokinio vaidmenis. Ji valdė savo gyvenimą taip, kaip galėjo ir siekė jį išnaudoti maksimaliai. Marijos Montessori pedagoginė sistema anuo metu reiškė revoliuciją. Bet ji nebuvo vienintelė, atsižvelgianti į vaiko vidinį pasaulį ir kovojanti už jo teises. Pedagogė priklausė vadinamajam pedagogikos reformavimo judėjimui, kuriame aktyviai dalyvavo pedagogai Rudolphas Steineris, Peteris Petersenas, Johnas Dewey ir Celestinas Freinet (Frenė). Šis tarp tautinis judėjimas XX a. pradžioje norėjo iš pagrindų pakeisti auklėjimą. Šie pedagogai pasisakė prieš:
• vaiko gyvenimo ribojimą taisyklėmis;
• mokytojų autoritariškumą;
• mokykloje dėstomos medžiagos mokymąsi atmintinai, negalvojant.
Jie pabrėžė, kad reikia:
• suprasti vaiko ypatumus ir savitumą;
• mokytojams ir auklėtojams būti vaikui patarėjais;
• sudaryti galimybę vaikui turėti savo nuomonę;
• mokykloje puoselėti bendruomeniškumą.
Tiesioginė įtaka šiam naujam požiūriui į vaiką ir jo auklėjimą išplaukia iš besiformuojančios vaikų psichologijos srities. Pirmą kartą vaikas pripažįstamas kaip aktyvi būtybė, turinti savo sielą ir norus, todėl atitinkamai turi keistis ir pedagogikos samprata. Pagal šį požiūrį kai kurie pedagogai sukūrė savas pedagogikos koncepcijas, akcentuojančias skirtingus esminius dalykus, ir savus metodus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-27
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai8
Dydis289.38 KB
Autoriusneringa
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Montessori metodika matematikos pamokose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 23 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą