Lietuvos švietimo sistemos samprata, tikslai, uždaviniai, struktūra. Svarbiausių Lietuvos Švietimo reformos kryptys, tikslai, principai. Profilinis ugdymas. Pedagogika – mokslas ir menas. Svarbiausios sąvokos. Pedagogikos ryšys su kitais mokslais. Mokinių pažinimas. Tyrimo metodai. Duomenų apie mokinį panaudojimas ugdant. Ugdymo tikslas sudėtinės ugdymo dalys. Asmenybės raida ir ugdymas. Vaiko vystymąsi lemiantys veiksniai. Ugdymo daugiamatiškumas. Ugdymo veiksniai ir veikėjai. Ugdymo principai, jų klasifikavimo problema. Pedagogo profesijos esmė, specifika, jo sugebėjimai ir jų ugdymas. Mokymo procesas, jo esmė, etapai (lygmenys). Svarbiausio mokymo sąvokos- žinios, įgūdžiai, mokėjimai. Mokymo proceso modelis. Mokymo tikslų, turinio ir metodo vienovė. Mokymo principai. Diferencijuoto mokymo problema. Mokymo sąmoningumo - aktyvumo, vaizdingumo principai ir jų realizavimas mokymo procese. Mokymo organizavimo formos. Pamoka – svarbiausia mokymo organizavimo forma, jos privalumai ir trūkumai. Geros pamokos bruožai. Reikalavimai pamokai. Stebėtų pamokų mokykloje pedagoginė analizė. Žodiniai – informaciniai mokymo metodai (pasakojimas, aiškinimas, paskaita). Aktyvaus mokymo metodai. Grupinio mokymo formos. Projektinis mokymas. Klausimų-atsakymų mokymo metodas. Klausimų kategorijos. Spausdintų šaltinių ir vadovėlių naudojimo būdai mokymo procese. Mokymasis bendradarbiaujant. Pedagoginio bendradarbiavimo (sąveikos) pagrindai. Ugdymo turinys, jo ypatumai, programos (4), jų tobulinimas. Mokinių rezultatų tikrinimo ir vertinimo funkcijos, principai ir metodai. Ugdymo turinys, jo ypatumai, programos (4), jų tobulinimas. Mokinių nepažangumo socialinės ir psichologinės priežastys. Tautinis mokinių auklėjimas. Papildomas ugdymas, jo uždaviniai, organizavimas. Mokykla - socialinio ugdymo institucija. Mokyklos tikslai ir funkcijos. Mokyklos ugdymo planas. Pamokų ir auklėjimo renginių planavimas. Auklėjimas – vertybių ugdymas. Auklėjimo principai ir jų realizavimas ugdymo procese. Dorinis auklėjimas – ugdymo pagrindas. Dorinių vertybių ugdymo psichologiniai – pedagoginiai pagrindai. Dorinis ugdymas. Narkomanijos prevencija mokyklose. Mokinio saviugda (rūšys, būdai). Savimonė. Pedagoginis vadovavimas saviugdai. Tapatumo ugdymas. Pavyzdys - svarbiausias auklėjimo metodas, jo specifika, šaltiniai. Mokinių elgesio (mandagumo) ugdymas. Elgesio įpročių ugdymo metodai. Auklėjamasis renginys mokykloje, jo tikslai, struktūra, organizavimas. Mokinių skatinimas ir baudimas ugdymo procese. Sąmoninga drausmė ir jos ugdymo pedagoginės sąlygos. Šeima, jos specifika, sėkmingo ugdymo šeimoje pedagoginės sąlygos. Šeimos ir mokyklos bendradarbiavimas. Klasės auklėtojas ir jo svarbiausios veiklos sritys.