Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Tikrinimo ir vertinimo principai bei rūšys
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Tikrinimo ir vertinimo principai bei rūšys

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Tikrinimo ir vertinimo principai. Sistemingumo principas. Tikrinimo objektyvumas. Individualizacijos principas. Visapusiškumo principas. Tikrinimas ir jo rūšys. Parengiamasis tikrinimas. Sisteminis tikrinimas. Suvestinis tikrinimas. Išvados.

Ištrauka

Mokymosi rezultatų tikrinimas yra tarytum baigiamoji mokymo proceso grandis. Mokytojas gali sėkmingai organizuoti tolesnį mokymą, kai žino, kaip mokiniai suprato ir išmoko anksčiau nagrinėtą medžiagą. Toks grįžtamasis ryšys seniai žinomas didaktikoje, tačiau ne visada lengva jį įgyvendinti.
Mokymo rezultatų tikrinimas – daugiapusis reiškinys, labai įvairios paskirties. Akivaizdžiausias yra mokymo rezultatų kontrolės aspektas. Kaip ir kiekviena kontrolė, gerai organizuotas tikrinimas ir vertinimas padeda tinkamai organizuoti mokinių veiklą, pratina juos sistemingai dirbti, kritiškai vertinti savo laimėjimus. Galima tvirtinti, jog tikrinimas yra atskiras ir labai reikšmingas mokinių žinių, jų protinių galių ugdymo veiksnys.
Žinias, mokėjimus ir įgūdžius mokiniai sėkmingai įvaldo tada, kai jie tam rengiami remiantis jau turimomis žiniomis ir mokėjimu, kai nauja medžiaga siejama su asmenine mokinių patirtimi, kai organizuojama jų praktinė veikla. Tikrinimas yra vienas iš vadovavimo mokinių darbui ir jo koregavimo būdų.
Vertinimas ir įvertinimas yra mokytojų atliekamos funkcijos renkant informaciją. Mokytojų sprendimai turi didelės įtakos mokinių gyvenimui ir todėl šie sprendimai turi būti grindžiami kiek galima svarbesne ir tikslesne informacija.
Įvertinimas – vertinimas daugiausia koncentruojasi į informacijos rinkimą ir apibendrinimą, tuo tarpu kaip įvertinimo terminas paprastai nusako patį sprendimų darymą, skiriamą vertę arba sprendimą apie vertingumą (R. I. Arends, 1998).
L. Jovaiša teigia, jog vertinimas – tai konkretus ir vienareikšmis pedagogų ar moksleivių veiklos ir elgesio kokybės laipsnio nustatymas pagal ugdymo tikslus, uždavinius mokymosi ir darbo normas.
Informaciją apie mokinius galima surinkti neformaliais būdais, pavyzdžiui stebint arba kalbantis. Ją taip pat galima gauti ir formaliais būdais, tokiais kaip namų darbai, testai, atsiliepimai raštu. Vertinimo dalis taip pat gali būti informacija apie klasės ir mokytojo mokymą. Čia informacija gali būti gaunama neformaliu keliu, tai yra – iš mokinių gaunamo grįžtamo ryšio apie tam tikrą pamoką, iki formalesnių kurso vertinimų ir standartizuotų testų rezultatų.

Principas – pagrindas, reikšminga idėja, veiklos taisyklė, reikalavimas. Mokinių mokymosi rezultatų tikrinimo ir vertinimo principai – tai pagrindiniai reikalavimai, kuriais remiantis organizuojama mokymosi rezultatų apskaita ir nustatomas šių rezultatų lygis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-18
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis13.98 KB
Autoriusprincese
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas11
Švietimo institucijaKlaipėdos Simono Dacho vidurinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Tikrinimo ir vertinimo principai bei rusys [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2006-10-30 IP: 85.206.148.201
    tomas sako

    PUIKUS DARBAS MAN JIS LABAI PAGELBEJO

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Klaipėdos Simono Dacho vidurinė mokykla / 11 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą