Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Moksleivių pažangos ir pasiekimų vertinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Moksleivių pažangos ir pasiekimų vertinimas

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Moksleivių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata. Moksleivių pažangos ir pasiekimų vertinimo tikslai. Vertinimo nuostatos. Moksleivių mokymosi rezultatų tikrinimo ir vertinimo funkcijos. Vertinimo rūšys. Vertinimo būdai. Vertinimo sistema. Mokytojo vaidmuo. Išvados.

Ištrauka

Pedagogiškai taisyklingai organizuotas moksleivių pažangos ir pasiekimų vertinimas - viena iš svarbiausių sąlygų, leidžiančių užkirsti kelią mokinių atsilikimui, įsisavinant žinias ir jį įveikiant. Kad būtų pasiektas mokinių pažangumas, priklauso nuo to, ar taisyklingai organizuotas visas mokymo procesas, ar įgyvendinami didaktiniai principai. Atidžiai stebėdamas ir pažindamas mokinius mokymo metu, mokytojas sugeba laiku numatyti, jog atskiri mokiniai gali atsilikti, ir imtis priemonių užkirsti kelią šiam atsilikimui. Mokytojas privalo išsiaiškinti tas priežastis, dėl kurių atsiliekama ir, žinoma, pirmiausia pasirūpinti, kad mokinių atsilikimo, jų nepatenkinamų žinių priežastis nebūtų jo paties darbo trūkumai.

Veikiant globalizacijai ir kuriantis informacinei visuomenei, švietimas visame pasaulyje išgyvena esmines permainas. Keičiasi ugdymo tikslai, mokymo ir mokymosi būdai.
Pagrindinės šios kaitos kryptys yra:
nuo programų, pagrįstų tik dalykine sistema,- integralaus, į mokinio poreikius orientuoto ugdymo turinio link;
nuo dalykinių žinių perteikimo - mokinio kompetencijos, kaip žinių, gebėjimų ir nuostatų visumos, sudarančios galimybes veikti ir mokytis visą gyvenimą, ugdymo link;
nuo mokymosi tik iš tam tikro dalyko vadovėlių - aktyvaus mokymosi, pasitelkiant reikiamą informaciją iš įvairių šaltinių, link;
nuo mokymosi tam, kad būtum įvertintas - vertinimo, padedančio sėkmingai mokytis, link.
Vertinimas yra informacijos rinkimas, interpretavimas ir apibendrinimas, kad būtų galima padaryti sprendimą. Mokymosi rezultatų vertinimas - viena aktualiausių visų laikų pedagogikos problemų.
Mūsų šalies mokyklose taikoma vertinimo sistema yra pernelyg orientuota į galutinius sprendimus apie mokinio žinias bei jų fiksavimą pažymiu. Ji nedera su keliamais ugdymo tikslais ir numatomais rezultatais, šiuolaikiniais mokymo ir mokymosi metodais.
Prielaidas mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimui tobulinti sukuria individualios pažangos vertinimo įgyvendinimas pradiniame ugdyme, mokytojų bandymai taikyti naujus vertinimo informacijos kaupimo ir fiksavimo būdus pagrindiniame ir viduriniame ugdyme, patvirtinti išsilavinimo standartai, nauja egzaminų sistema. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-12
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis26.06 KB
Autoriuslyberta
Viso autoriaus darbų28 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Moksleiviu pazangos ir pasiekimu vertinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Marijampolės kolegija
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą