Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Probleminis mokymas (2)
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Probleminis mokymas (2)

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Ugdymo metodų samprata. Mokymo metodų taikymas ir pasirinkimas ugdyme. Mokymo metodų pasirinkimo kriterijai. Mokymo metodų klasifikavimo problema. Probleminis mokymas per pamoką. Probleminio ugdymo būdų pamokoje. Derėtų išsiaiškinti, kuo skiriasi tradicinis ir probleminis pasaulio pažinimo mokymo būdai. Kuo pranašesnis probleminis mokymas. Probleminių situacijų sudarymas. Probleminio pobūdžio pamokai būdingi tokie bendriniai struktūriniai elementai. Dialoginio pobūdžio metodikos. Išvados.

Ištrauka

Pastebėta, kad šiuolaikinės ugdymo tendencijos pasislinko nuo orientacijų, formuojančių "žmogų žinantį", link "žmogaus kūrybiškai mąstančio", gebančio spęsti problemas dinamiškai kintančiame pasaulyje. Šį poslinkį paskatina naujausių ugdymo technologijų diegimas, aktyviųjų ugdymo metodų taikymas, mokytojo veiklos vidinis auditas.
Dabartinė švietimo sistema kelia naujus reikalavimus ne tik mokytojui: profesinius ir asmenybės požiūriu, bet ir mokymo procesui. Mokytojui metamas iššūkis – siekiant išugdyti visuminę mokinio asmenybę, reikia visuminio pasiruošimo ugdomajam praocesui. Dėl to ieškoma adekvačių mokytojo veiklos tobulinimo būdų.
Vienas iš pagrindinių mokomųjų dalykų yra gamtos pažinimas, kuris jungia daugelį mokslų: botaniką, zoologiją, geografiją, žmogaus anatomiją, fiziologiją ir kt. Kitaip sakant jis sudarytas integracijos principu. Todėl mokantis ir mokant gamtos pažinimo, pedagogas pats privalo turėti daug žinių ir sugebėti panaudoti įvairius mokymo būdus. Vienas iš mokymo būdų yra probleminis mokymas, kuris, kaip pastebėta, ypač populiarus naudoti per pasaulio pažinimo pamokas (ŠMM (1997): Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrosios programos. Vilnius)
Mokytojas dėstantis probleminiu mokymo būdu turi stengtis ugdyti vaikų protines, moralines, ekologines, estetines savybes. Didele dalimi nuo pedagogo pašaukimo priklauso mokomojo dalyko dėstomas turinys per pamoką .
Pamoka - pagrindinė mokymo organizavimo forma, kurios metu mokytojas ir mokiniai suderina veiklą ir atlieka ją nustatyta tvarka, tam tikru režimu (Oniščiukas, V. (1980)). Be abejo probleminis mokymas vyksta taip pat pamokos metu.
Tinkamą probleminio mokymo būdą galima kaitalioti su kitais mokymo metodais ir lyginti pasiektus rezultatus. Tačiau patikimiau yra mokinius mokyti remiantis mokymo metodikomis ir kuo įvairesniais mokymo būdais.
Šį darbą pradėsiu nuo ugdymo metodo sampratos, kaip mokytojui pasirinkti tinkamą mokymo metodą, kokie pasirinkimo kriterijai, apžvelgsiu mokymo metodų klasifikavimo problemą. Susipažinus kas yra pats mokymo metodas nagrinėsiu patį probleminį mokymą, pateiksiu 10 probleminio ugdymo būdų pamokoje, palyginsiu tradicinį ir probleminį ugdymą, apžvelgsiu problemines situacijas, pateiksiu probleminio pobūdžio pamokos struktūrą, kokie bendriniai struktūriniai elementai būdingi probleminio pobūdžio pamokai it t.t.

Mokytojo profesija – tai ne prikimšti mokinių galvas faktų, bet atverti mokinius mokymuisi. Tai reiškia, kad mokytojo darbas yra teikti paslaugas taip, kad jos būtų mokiniams naudingos. Laikantis tokios nuostatos, galima tvirtai sakyti, kad mokytojui visada svarbiausias yra mokinys. Šiandien mokymas planuojamas atsižvelgiant į mokinį ir labiausiai yra pabrėžiami mokymo metodai. (E. Jensen, 1999) Tad ir pabandykime pasigilinti į pačią metodo sampratą.
Žodis "metodas" (gr. meta - hodos susideda iš "už" ir "hodos" - t,y. už kelio, per kelią. Methodos ( lotyniškai buvo verčiamas "via et ratio" – kelias ir protas - racionalus kelias, tyrinėjimas, mokymasis, ugdymo būdas. Mokymo metodai – tai specifiniai ugdomosios veiklos būdai mokymo procese. Jie gana įvairiai apibūdinami. (V. Šernas, 1995) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-29
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai18
Dydis22.66 KB
AutoriusDovile
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasDoc. Dr. Antanas Lukoševičius
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Probleminis mokymas (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Doc. Dr. Antanas Lukoševičius
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą