Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokyklos ir šeimos bendravimas ir bendradarbiavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokyklos ir šeimos bendravimas ir bendradarbiavimas

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Pradinės mokyklos vaidmuo ugdant ateities žmogų. Sėkmingas mokyklos ir šeimos ryšys. Šeimos ir pedagogo bendradarbiavimas. Bendravimas ir bendradarbiavimas: mokykla – šeima. Tėvai mokyklos gyvenime. Klasės auklėtojo vaidmuo kuriant mokinių ir tėvų bendruomenę. Išvados.

Ištrauka

Nuo 1994 m. kaip vienas svarbesnių Lietuvos mokyklos uždavinių minimas mokyklos bendravimas ir bendradarbiavimas su tėvais. Šią sąveiką, kurios dalyviai yra ir ugdymo objektai, ir ugdymo subjektai, būtų galima pavaizduoti kaip kvadratą.Tėvai ir mokytojai yra dvi jėgos, labiausiai priartėjusios prie mokinio. Dėl to kvadratas pavirsta trikampiu. Visos ugdymo proceso grandys – mokytojai, mokiniai, tėvai – veikia viena kitą.
Mokytojai, tėvai, mokiniai, mokyklos vadovybė vienodai atsakingi už ugdymosi ir asmenybės tobulėjimo sėkmę. Visos grandys suinteresuotos, kad gerėtų mokinių ugdymosi rezultatai, tarpusavio santykiai. Kaip konkrečiai palaikyti ryšius su tėvais, kokiais būdais juos įtraukti į klasės, mokyklos veiklą? Kaip tai daroma klasėje? Bendradarbiavimo forma,o tai būtų: tėvų susirinkimai, įvairios tėvų pedagoginio švietimo formos, susirašinėjimai, mokinių lankymas, bendradarbiavimas ugdant, bendri renginiai, šventės, išvykos, specialistų konsultacijos, kt.
Tėvų, mokytojų ir mokinių bendravimą sudaro klasės įrangos, vaizdinių priemonių, stendų gamyba, finansinė pagalba šventėms, renginiams, ekskursijoms, knygų fondo kaupimas, klasės istorijos rašymas.
Šiaip ar taip, galima teigti, kad pedagogai taiko įvairias bendradarbiavimo su tėvais formas. Formų pasirinkimą lemia ugdymo proceso nuostatos, pakitęs visuomenės požiūris į mokyklą, konkrečios mokyklos ir klasės bendruomenės narių poreikiai, tradicijos, prioritetai.

Mokykla turėtų ugdyti jauną žmogų žvelgdama į ateitį, suspėti keistis, visada tobulėti keldama sau vis didesnius siekius ir reikalavimus. Kokia bus mokyklos kultūra, tokį ateities žmogų mes ir išugdysime, nes žmogus viską kuria, kaip leidžia jo vidinė kultūra. V. Humboltas pabrėžė, kad ,,norint ką nors diegti gyvenime, pirmiausia tai reikia diegti mokykloje". Todėl visa mokyklos bendruomenė, kurią sudaro moksleiviai, pedagogai, administracija, tėvai, turėtų padėti kurti mokyklos kultūrą ir ją plėtoti.
Pradinės mokyklos mokytojams daug talkina tėvai. Mokyklos ir šeimos tarpusavio santykių harmonija – svarbus veiksnys plėtojant jos kultūrą ir visapusiškai ugdant vaiką. Demokratiškoje mokykloje ir tėvai, ir mokykla yra vienodai atsakingi už mokinių visapusišką ugdymą. Tėvai gauna iš mokyklos visokeriopą informaciją apie darbo organizavimą, veiklos tikslus, uždavinius ir kryptis, mokymo turinį ir būdus. Pradinių klasių mokytojas turi nuolat bendrauti su tėvais taikydamas įvairius būdus ir metodus, nes tai jam leistų daugiau sužinoti apie savo mokinius, geriau juos pažinti, kad iškilus reikalui tinkamai galėtų jiems padėti. Juo labiau kad pradinukai dar yra maži ir jiems reikalinga suaugusiųjų globa bei pagalba. Tačiau darni mokyklos veikla turi remtis ne tik tėvų, mokytojų ir moksleivių, bet ir tėvų tarpusavio bendradarbiavimu. Pedagogai turi įtraukti į mokyklos gyvenimą tėvus, kad šie domėtųsi savo vaikų mokymusi, elgesiu, be to, rengti vaikų ir tėvų vakarones, spektaklius, varžybas, stovyklas, išvykas, skatinti, kad tėvai aktyviau dalyvautų įgyvendinant įvairius projektus. R. Želvio žodžiais, "Mokyklos gyvenimas yra kultūra", todėl tėvai taip pat prisideda prie mokyklos kultūros kūrimo. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-15
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis16.35 KB
AutoriusIeva
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokyklos ir seimos bendravimas ir bendradarbiavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą