Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymasis bendradarbiaujant per pamoką
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokymasis bendradarbiaujant per pamoką

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Įvadas. Mokymosi bendradarbiaujant idėjų apraiškos. Bendroji bendradarbiavimo samprata. Grupinės veiklos strategija. Mokymosi bendradarbiaujant modeliavimas. Bendradarbiaujančių grupių ypatumai. Aktyvaus mokymo ir mokymosi privalumai. Mokymosi bendradarbiaujant organizavimas pasaulio pažinimo pamokoje. Pasaulio pažinimo būdai. Gimtoji kalba. Pažinimas stebint, tyrinėjant, išgyvenant, vertinant. Žaidimas ir darbo pradmenys. Menas.

Ištrauka

Lietuvos švietimo koncepcijoje yra apibrėžta, kad "istorinis tautos posūkis reikalauja visuomenės mentaliteto kaitos: pamatinių demokratijos vertybių įsisąmoninimo, naujo politinio ir ekonominio raštingumo, dorinės kultūros brandos. Šie visuomeninio gyvenimo pokyčiai įmanomi tik radikaliai reformuojant Lietuvos švietimą, keliant jam esmiškai naujas užduotis". (27) "Reformuoto ugdymo pagrindinis tikslas – savarankiška ir kūrybinga maksimaliai jau mokykloje savo gebėjimus išskleidžianti asmenybė". (27).
Lietuvos švietimo reforma paremta išties patraukliomis teorinėmis formuluotėmis, kurias šiuo metu bandoma perkelti į kasdieninio mokyklos gyvenimo situaciją, į visuomenę, kur vaikas ir jaunuolis įgyja psichologinį imunitetą nuo daugelio gyvenimo pavojų – nusikaltimų, alkoholizmo ir narkomanijos, savižudybių. Moksliniai tyrimai bei psichologų praktinio darbo patirtis rodo, kad dažniausia visų socialinių patologijų priežastis – nepakankama asmenybės psichologinė branda. Tik orumas ir pasitikėjimo jausmas padeda asmenybei kūrybiškai bendrauti ir bendradarbiauti.
Pastaruoju metu socialiniai mokslai vis daugiau dėmesio skiria grupinės veiklos ir mokymosi bendradarbiaujant idėjoms diegti praktikoje. Lietuvos Respublikoje ikimokyklinės ir mokyklinės socialinės pedagogikos ir psichologijos klausimai buvo keliami žinomo Lietuvos psichologo ir pedagogo J. Vabalo - Gudaičio (1934) darbuose. Pastarąjį dešimtmetį mokymosi bendradarbiaujant idėjos pasiekia mus iš įvairių šaltinių: užsienio ir naujai leidžiamos edukacinės lietuvių literatūros; kvalifikacijos tobulinimo kursų ar aktyvaus mokymo metodų; jos akcentuojamos ir LR švietimo dokumentuose. Modernioje visuomenėje bendradarbiavimas labai svarbus, nes skatina ir plėtoja toleranciją kito nuomonei, dialogą, pasitikėjimą savimi, atsakomybę, visuomenės galvosenos pasikeitimus: iš autokratinio modelio, kur viskas žinoma ir sprendžiama "iš viršaus", į demokratinę, kur vyrauja bendri sprendimai, remiamasi prielaida, kad ir kiti turi ką pasakyti. Teresevičienė M. ir Gedvilienė G. Cituodamos R.I. Arends teigia, kad mokymasis bendradarbiaujant patenkina mažiausiai tris tikslus:
- Didina akademinio mokymosi vertę, duoda naudos tiek gabiesiems, tiek silpnesniems mokiniams;
- Sudaro sąlygas mokytis, vieniems kitus suprasti ir pripažinti. Tai ypač akcentuotina tarp skirtingų etninių grupių ar kitaip manančių;
- Padeda išmokti socialinių gebėjimų ( 25 ,p.10)
Socialinės pedagogikos srityje šis metodas socialiniu požiūriu itin vertingas vykdant Jaunimo politikos koncepciją ("Valstybės žinios, 1996 07 10, Nr. 65-1537), "Vaikų ir paauglių nusikalstamumo prevencijos nacionalinę programą" (Žin., 1997, Nr. 21-510), "Socialinių ir pedagoginių vaikų mokymosi sąlygų sudarymo programą" (Žin., 1999, Nr. 52-1696).
Kursinio darbo tikslas – Išanalizuoti mokymosi bendradarbiaujant metodo taikymo galimybes per pasaulio pažinimo pamoką.
uždaviniai:
1. Literatūros šaltinių pagrindu apžvelgti mokymosi bendradarbiaujant idėjų apraiškas.
2. Išanalizuoti mokymosi bendradarbiaujant organizavimą pasaulio pažinimo pamokoje.
3. Panagrinėti pasaulio pažinimo būdus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-08
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai27 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis36.39 KB
AutoriusSamanta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymasis bendradarbiaujant per pamoka [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 21 puslapis 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą