Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymo organizavimo formų raida
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Mokymo organizavimo formų raida

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Individualus mokymas. Klasės-pamokos sistema. Belo ir Lanksterio bendro mokymo sistema. Daltono planas. Trampo planas. Mokymo organizavimo formų įvairovė. Pamoka - svarbiausia mokymo forma. Pamokos esmė ir reikšmė. Reikalavimai šiuolaikinei pamokai. Pamokų tipai ir struktūra. Išvados.

Ištrauka

Pirmoji, seniausia mokymo forma – vaikų lavinimas namuose, šeimoje.
Keletą šimtmečių vyravo individualus (toks buvo visų pirma turtingųjų namuose) arba individualus – grupinis mokymas. Individualus pasižymėjo tuo, jog mokytojas dirbo su vienu mokiniu jo namuose. Atsiradus pirmosioms mokykloms Senovės Rytuose, vėliau Graikijoje ir Romoje, taip pat viduramžiais, mokiniai į jas rinkdavosi įvairiu laiku, pavieniui ar nedidelėmis grupelėmis. Mokytojas su kiekvienu jų paprastai irgi dirbdavo atskirai: skirdavo individualias užduotis, individualiai tikrindavo kaip jas atliko. Vadinasi, nors individualaus – grupinio mokymo metu mokytojas vienu metu dirbo su visa grupe, tačiau jo veikla irgi buvo beveik individuali, nes mokiniai buvo įvairaus amžiaus, skirtingo pasirengimo, ne visada kartu susirinkdavo.
KLASĖS – PAMOKOS SISTEMA
Augant miestams, plėtojantis prekybai, amatams, mokytų žmonių reikėjo vis daugiau. Kita vertus, įgudus spausdinti knygas, išmokti skaityti galėjo jau ne tik mokslui, intelektiniam darbui savo gyvenimą skyrusieji, bet ir dauguma trečiojo luomo jaunų žmonių. Šį uždavinį išspręsti individualaus mokymo forma jau nebe buvo galima.
XVII a. J. A. Komenskis iškėlė visuotinio mokymo idėją. Jai realizuoti pasiūlė grupinio mokymo formą, vėliau gavusią klasinės – pamokinės sistemos pavadinimą. Jis manė, kad vienas pedagogas gali sėkmingai mokyti net 300 mokinių, jeigu jie bus daugmaž vienodo amžiaus ir vienodo išsilavinimo. Moksleivius jis grupavo klasėmis, nustatė mokomųjų dalykų turinį, pamokos trukmę, mokslo metų pradžią ir pabaigą, pamokų tvarkaraštį. Pradines mokslo žinias reikalavo teikti gimtąja kalba, mokyti ir berniukus, ir mergaites. Kad vienas pedagogas sėkmingai galėtų dirbti su keliais šimtais mokinių, juos siūlė suskirstyti dešimtimis, kiekvienai tokiai grupei paskirti vadovauti geresnį mokinį – mokytojo padėjėją (dekurioną). Jie pamokai pasibaigus galėjo dar papildomai padirbėti savo grupėse. J. A. Komenskis reikalavo vieną dalyką mokyti iš to paties autoriaus vadovėlio, viską daryti rūpestingai, savo laiku. Šiuos novatoriškus reikalavimus, apibendrino tokia išvada: dėstyti "nuodugniai, trumpai, aiškiai, taip, jog supratimas lyg raktu būtų atrakinamas ir daiktai patys atsivertų".
Tikriausiai ir pats J. A. Komenskis namanė, kad jo pasiūlytoji grupinė mokymo forma bus pripažinta visame pasaulyje, per trumpiausią laiką įsitvirtins ir išliks kelis šimtmečius. Tai buvo perversmas švietimo praktikoje. Suprantama, ilgainiui ji kiek modifikuota: įsitikinta, kad vaikus turi mokyti pedagogas (atsisakyta dekurionų), vienam mokytojui skirtos tik kelios dešimtys vaikų, atmestos kai kurios nepasiteisinusios mokymo taisyklės.
BELO IR LANKSTERIO BENDRO MOKYMO SISTEMA
Visuotinio mokymo įvedimas davė akstiną ieškoti naujų mokymo formų, įgalinančių per neilgą laiko tarpą suteikti tūkstančiams vaikų bent žinių pradmenis.
XVIII a. pabaigoje – XIX a. pirmoje pusėje paplito Belo ir Lankasterio mokymo forma, kai vienas mokytojas įstengė organizuoti kelių šimtų moksleivių mokymą. Antai, pats A. Belas, gyvendamas Indijoje, mokė 200, o D. Lankasteris vienoje Londono priemiesčio mokykloje 1798 m. dirbo net su 800 – 1000 moksleivių. Iš ryto pedagogas dirbo su grupe gabesniųjų moksleivių. Jie vadinti monitoriais. Po to kiekvienas monitorius dirbo su grupele likusių vaikų, mokė juos to, ko patys ką tik mokytojo vadovaujami sužinojo.
Šis mokymo būdas, patrauklus savo forma, o dar labiau pigumu, itin paplito Indijoje, po to Prancūzijoje, Belgijoje, Anglijoje, JAV. Deja, visapusiško išsilavinimo, žinių sistemos ši mokymo forma negalėjo suteikti, todėl ilgainiui jos atsisakyta. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-20
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis28.67 KB
AutoriusGINTARĖ
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymo organizavimo formu raida [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 18 puslapių 
  • Marijampolės kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą