Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Rusų pedagogo K. Ušinskio pedagoginės idėjos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Rusų pedagogo K. Ušinskio pedagoginės idėjos

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. K. Ušinskis įžymusis rusų liaudies pedagogas. K. Ušinskio veikla, pedagoginės idėjos. Svarbesnės K. Ušinskio didaktinės mintys. Mokytojas ir jo parengimas. Apibendrinimas.

Ištrauka

Žmogus negali gyventi be gamtos, be visuomenės, be savo svajonės ir vilties. Taigi žmoguje svarbiausia ne jis pats, bet jo ryšiai ir santykiai su gamta, visuomene, žmonėmis, savo svajone, viltimi. Mūsų planetoje tik žmogus tiria gamtą, tikrovę. Tik žmogus, būdamas gamtos dalis ir jos kūrinys ir paties savęs kūrėjas, išsiskiria iš gamtos ją tirdamas, siekdamas pažinti ir valdyti. Taip pat siekia pažinti ir pats save.Kiek tai įmanoma, kiek atitinka jo jėgas ir galimybes turi atsakyti mokslas apie žmogų. Žmogų, jo kilmę, raidą, gyvenimo būdą tiria daugelis mokslų – vienas iš jų pedagogika.
Pedagogika – ugdymo mokslas, kuris ne tik pamoko apie naujų kartų ugdymą ir jų ruošimą gyvenimo tikslams pasiekti, bet ir pats ugdomasis darbas, kuriuo jaunoji karta yra ruošiama gyvenimo reikalams.
Pedagogikos istorija nagrinėja auklėjimo, mokyklos ir pedagoginių teorijų vystymąsi įvairiais istorijos laikotarpiais – nuo seniausių laikų iki šių dienų. Ji atskleidžia klasinę auklėjimo teorijos ir praktikos esmę, parodo istorinius auklėjimo teorijos ir praktikos raidos dėsningumus. Pedagogikos istorijoje, daug žymių pedagogų – klasikų, kurių kiekvienas iš jų atskleidė savo pedagogines idėjas. Pvz. Dž.Diujis į pirmą vietą iškėlė mokinį, jo savarankišką veiklą, mokymąsi bei "gyvenimo mokyklos" reikšmingumą. Dž.Diujis- naujosios, progresyviosios didaktinės sistemos kūrėjas. Tačiau šiame darbe aš kalbėsiu ne apie Dž.Diuji pedagogines idėjas.
Mano darbo tikslas - atskleisti K. Ušinskio asmenybę, jo įnašą pedagogikai, apžvelgti jo iškeltas pedagogines idėjas.


K.Ušinskis- rusų mokslinės pedagogikos pagrindėjas, klasikas-demokratas, rusų liaudies mokyklos tėvas, sėkmingai grindęs liaudies švietimo pertvarkymo problemas. Jis parengė vientisą didaktinę sistemą, mokinių pažintinės veiklos organizavimo teoriją, pagrįstą psichologija ir fiziologija.
Konstantinas Dmitrijevičius Ušinskis gimė 1824 metais, Tuloje. Vaikystę praleido netoli Šiaurės Novgorodo, nedideliame tėvų dvare. Gavęs vidurinį išsilavinimą Novgorodo gimnazijoje, K. Ušinskis įstojo į Maskvos universiteto juridinį fakultetą, kurį puikiai baigė 1844 m. Dvejus metus jis ėjo profesoriaus pareigas Jaroslavilio juridiniame licėjuje. 1849 m. dėl pažangių įsitikinimų jis buvo atleistas iš profesoriaus pareigų. Po to Ušinskis buvo priverstas tarnauti smulkiu valdininku vidaus reikalų ministerijoje, aktyviai bendradarbiavo žurnaluose "Amžininkas", "Skaitymo biblioteka", tačiau šis darbas jo netenkino. 1854 m. Ušinskiui pavyko gauti paskyrimą iš pradžių mokytoju, o paskui inspektoriumi Gatčino našlaičių institute, kur jis labai pagerino mokymo ir auklėjimo darbą.
Visuomeninio – pedagoginio judėjimo veikiamas Ušinskis 1858 m. "Auklėjimo žurnale" išspausdino keletą straipsnių ("Apie pedagoginės literatūros naudą; "Apie tautiškumą visuomeniniame auklėjime "....), kurie išgarsino jo vardą. 1859 m. Ušinskis buvo paskirtas Smolnio kilmingųjų merginų instituto klasių inspektoriumi. Šioje įstaigoje klestėjo pataikavimo ir meilinimosi carienės artimiesiems aplinka. Merginos buvo auklėjamos krikščioniškos moralės dvasia, mažai buvo duodama realių žinių ir labiau rūpinamasi išmokyti aristokratiškų manierų, nuolankumo carizmui. Nepaisydamas pedagogų priešinimosi, Ušinskis drąsiai įvykdė instituto reformą, įvedė naują mokymo planą, kurio svarbiausiais dalykais padarė rusų kalbą, gamtos mokslą, mokyme plačiai naudojo vaidumą, darė bandymus per biologijos ir fizikos pamokas. Dėstyti pakvietė žymius pedagogus metodistus. Siekiant auklėtines paruošti naudingam darbui, šalia septynių bendrojo lavinimo klasių, buvo įvesta dvimetė pedagoginė klasė.
Caro vyriausybė 1862 m. K.Ušinskį ilgam laikui komandiravo į užsienį, ištirti moterų švietimo organizavimą. Užsienyje K. Ušinskis įvairiose šalyse studijavo moterų švietimo būklę, pradinio mokymo sutvarkymą Šveicarijoje, sudarė puikią knygą klasiniams skaitiniams – "Gimtąjį žodį", o jos metodinį vadovą, parengė spaudai du tomus svarbiausio savo psichologinio – pedagoginio kūrinio "Žmogus, kaip auklėjimo objektas" ir surinko medžiagą trečiam šio didelio ir svarbaus mokslinio darbo tomui. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-15
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis22.32 KB
AutoriusVida
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasMatematikos ir informatikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Rusu pedagogo K. Usinskio pedagogines idejos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2007-05-16 IP: 88.118.223.15
    vaida sako

    geras darbas, issamus , daug informacijos. Man patiko.

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą