Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokinių motyvacijos skatinimo galimybės pasaulio pažinimo ugdymo procese
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokinių motyvacijos skatinimo galimybės pasaulio pažinimo ugdymo procese

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Mokinių skatinimo galimybės pasaulio pašinimo procese. Vaizdinės priemonės. Gamtamokslinis tyrinėjimas. Ugdymo metodų taikymas ir įvairovė. Įvadinė pamokos dalis. Pamokos integravimas. Papildomas gamtamokslinis ugdymas. Ekskursija. Vertinimo įtaka mokinių motyvacijos skatinimui. Kiti veiksniai lemiantys motyvacijos skatinimą (ir mažinimą). Bendradarbiavimas. Išvados.

Ištrauka

Motyvacija – tai sudėtingas procesas, skatinantis elgtis taip, kad būtų pasiekta svarbių žmogui tikslų arba kad būtų patenkinti poreikiai ir motyvai. Mokymosi motyvacija – tai visų veiksmų ir elgesio žadinimas ir skatinimas, apimantis mokinio poreikius, troškimus, įsisąmonintus norus ir interesus. Motyvacija perkelia mokinius iš nuobodulio į susidomėjimą, sukelia mokinių energiją ir padeda ją nukreipti viena linkme. Čia svarbu dirbti kryptingai ir veržliai. Motyvacija turi įtakos mokymosi rezultatams, dalyvauja pasirenkant bei įsisąmoninant mokymosi būdus ir tikslus. Pradinukams sunkiai sekasi iškelti sau konkretų mokymosi tikslą. Todėl mokytojas privalo išmokyti juos numatyti ir nusakyti mokymosi tikslus. Tai suvokdami mokiniai savo energiją nukreipia konkrečiam tikslui pasiekti.
Pasaulio pažinimo pamokų paskirtis – įvesdinti vaiką į artimiausią socialinę bei gamtinę aplinką; padėti suvokti, kaip gamtinė, kultūrinė, socialinė aplinka veikia žmonių gyvenimą; sudaryti sąlygas išsiugdyti toje aplinkoje reikiamus gyvenimui gebėjimus, įgūdžius, vertybines nuostatas, kurios įgalina mokinius tapti brandžiomis asmenybėmis.
Pasaulio pažinimo mokomojo dalyko turinio didaktinės nuostatos bei turinio pagrindiniai komponentai pateikiami "Bendrosiose programose". Gamtamokslinis ugdymas yra standartizuotas. Pasaulio pažinimo (gamtamokslinio) ugdymo standartai pradinei mokyklai pateikiami trimis lygmenimis:
1. Minimalus (mokinys žino informaciją, kurios būtinai reikia teigiamam įvertinimui);
2. Pagrindinis lygmuo (mokinys turi pakankamai žinių, būtinų sėkmingo gamtamokslinio raštingumo plėtotei)
3. Aukštesnysis lygmuo (ypač geri pasiekimai)
Gamtamokslinis ugdymas pradinėje mokykloje yra neatsiejama bendravimo ugdymo dalis, ne tik perteikianti moksleiviams esmines gamtos mokslų žinias, bet ir ugdanti jų bendruosius bei dalykinius gebėjimus, moko atsirinkti reikiamą informaciją ir perteikti ją kitiems, drauge dirbti. Siekiama, kad moksleiviai pradinėje mokykloje gautu bendrinių žinių apie gamtą, juos supančią aplinką, gebėjimus, kurie padėtų pažinti pasaulį ir išsiugdytų vertybines nuostatas.
Nepakanka mokiniui žinoti kelias gyvūnų ir augalų rūšis. Jis privalo suvokti, kas iš esmės yra augalas, kuo jis skiriasi nuo gyvūno, gyvūnas nuo žmogaus, žemynas nuo Pasaulio, Pasaulis nuo Visatos, Kosmoso, būties...
Gamtamokslinių žinių sistemos įsisavinimas priklauso ir nuo mokytojo (mokymo metodų, formų pasirinkimo, taikymo ir kt.) ir nuo moksleivio (mokymosi metodų, motyvacijos, bendrųjų gebėjimų ir pan.). Gamtamoksliniam ugdymui būdinga mokymo ir mokymosi turinio , formų ir metodų, veiklos įvairovė. Visa tai aktyvina ugdymo(si) procesą:
• Plėtoja moksleivių intelektinius gebėjimus ir įgūdžius;
• Sudaro sąlygas jų aktyviai veiklai;
• Lavina vaikų mąstymo operacijas;
• Ugdo estetinius jausmus; ir kt.
Mokytojas privalo pamokos medžiagą pateikti taip, kad vaikui būtų įdomu, kad informacija ir jos pateikimo būdai skatintų vaikų motyvaciją, susidomėjimą mokomu dalyku, tema.
Jeigu nenorime, kad nuo pirmųjų mokslo metų vaikas pradėtu bodėtis mokykla ir mokslu, turime pasistengti sužadinti tokius mokymosi motyvus, kurie sietųsi ne su mokymosi procesu, o su juo pačiu. Reikia iškelti tikslą, kad vaikas mokytųsi būtent dėl to, kad jam norisi mokytis, kad jam tektų malonumą pats mokymasis.
Janas Amonas Komenskis ragino mokinio darbą padaryti protinio pasitenkinimo ir dvasios džiaugsmo šaltiniu. Mokytis galima su malonumu, ne tik iš pareigos.
Skatinamieji motyvai yra tiesiogiai susiję su veiklos turiniu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-14
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis21.16 KB
Autoriuskristoshius
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniu motyvacijos skatinimo galimybes pasaulio pazinimo ugdymo procese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą