Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Diferencijuotas mokymas (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Diferencijuotas mokymas (2)

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Diferencijuoto mokymo samprata. Diferencijuoto mokymo raidos bruožai. Diferencijuoto mokymo laipsniškumas. Diferencijavimo mokykloje problema. Didaktinis diferencijavimas – mokymo veiklos individualizavimo prielaida. Diferencijuoto mokymo būdai. Diferencijuoto mokymo programų ir priemonių klausimai. Grupių skirstymas. Išvados.

Ištrauka

Diferencijuotas mokymas – tai tokia mokymo kryptis, kai atsižvelgiant į individualias ir tipines mokinių skirtybes jie buriami į specialias mokymo grupes, kurios skirtingai mokomos.
Jau seniai pastebėta, kad vaikai yra skirtingi, kad kiekvienas žmogus – individualybė. Visų pirma skirtingos vaikų įgimtos vystymosi prielaidos, arba įgymiai, kiekvieno vis kitokios gyvenimo sąlygos. Todėl kiekvienam būdingi savi polinkiai ir norai, skirtingi interesai ir gebėjimai vienai ar kitai veiklai, taip pat ir mokymuisi. Todėl jau seniai kilo svarbi ir labai sudėtinga problema – kaip sudaryti kuo geresnes sąlygas kiekvieno moksleivio mokymui bei auklėjimui, kuriomis geriausiai plėtotųsi jo gebėjimai, polinkiai, interesai, kad galėtų žengti pirmyn pagal savo galias. Juk mokydamas iš karto visus ( frontaliai ), mokytojas paprastai orientuojasi į vidutinį mokinį, todėl nukenčia ir silpnesnieji, kuriems sunku mokytis ir tenka visą laiką vytis vidutiniuosius, ir stipriausieji, kurie galėtų išmokti sudėtingesnę medžiagą, bet dirbtinai pristabdomi.
Išeitis yra – tai diferencijuotas mokymas, vidinis ir išorinis, kuris buvo įvairiai taikytas, galima sakyti, nuo pat organizuoto mokymo pradžios.
Diferencijuoto mokymo sistemos uždavinys – siekti ugdytinio saviraiškos bei savirealizacijos.
Tikslas – išanalizuoti kai kuriuos didaktinio diferencijavimo mokymo procese teorinius aspektus.

Diferencijuoto mokymo sistema grindžiama idėja, kad svarbiausia yra ne mokymas, ne žinių, mokėjimų ir įgūdžių formavimas, bet pats mokymasis. Taikydamas diferencijuotą mokymą mokytojas stengiasi padėti, palengvinti, skatinti mokymąsi, atskleisti mokinio polinkius, interesus, gebėjimus, padėti formuotis vaiko asmenybei ir realizuoti save. Vadinasi, mokymas diferencijuojamas remiantis individualiu požiūriu į besimokantįjį – yra glaudus diferencijavimo ir individualizavimo ryšys.
Edukologijos tyrinėtojai diferencijuoto mokymo sąvoką traktuoja įvairiai. Antai L. Jovaiša knygoje "Pedagogikos terminai" nurodo, kad "diferencijuotas mokymas – mokymo sistema, kai mokiniai suskirstomi homogeniškomis grupėmis pagal gabumus ar pagal polinkius ir interesus į atskiras mokyklas, arba toje pačioje mokykloje ar klasėje siekiant plėtoti jų individualias galias". Anot V. Rajecko, "diferencijuotas mokymas – tokia mokymo kryptis, kai atsižvelgiant į tipiškas mokinių savybes, sudaromos specialios mokymo grupės, kurios mokomos skirtingai. Panašiai diferencijuotą mokymą traktuoja A. Budėnas, T. Stulpinas ir kiti pedagogai.
Diferencijuoto mokymo sistemos centre yra žmogus ( ugdytinis ), kuris per šią sistemą sąveikauja su aplinka. Diferencijuoto mokymo turinys, metodai ir formos turi atitikti ugdytinio individualybės ir amžiaus tarpsnio ypatumus. Tai leidžia kiekvienam mokytis pagal savo potencines galimybes ir užtikrina mokymosi sėkmę. Daugelis pedagogikos mokslininkų ( L. Jovaiša, J. Laužikas, T. Stulpinas, L. Šiaučiukėnienė ir kt. ) skiria vidinį ( didaktinį ) ir išorinį diferencijavimą. Anot J. Laužiko vidinis diferencijavimas vyksta klasės viduje, išorinis – tarp klasių, mokyklų. Taigi didaktinis mokymo diferencijavimas vyksta klasėje. Mokytojas dirba su stipriųjų (A), vidutinių (B) ir silpnesnių (C) mokinių grupėmis. Didaktinį mokymo diferencijavimą galima taikyti tam tikriems dalykams ir atskiroms temoms.čia derinamas frontalus, grupinis ir individualus darbas. Tokia diferenciacija grindžiama individualiomis namų ir klasės užduotimis, taip pat skirtingu mokymo turiniu.
Diferencijuotos pamokos schema gali būti įvairi, tai priklauso nuo pasirinkto pamoks tipo. J. Laužikas nurodo, kad pamoka gali būti: 1) nediferencijuota, 2) kai kurios jos dalys diferencijuotos, 3) visa diferencijuota. Naujos medžiagos dėstymo diferencijuotos pamokos schema pateikiama 1 lentelėje: ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-11-14
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis21.12 KB
AutoriusLaima
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Diferencijuotas mokymas (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą