Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kūrybinių vaidmeninių žaidimų vystymasis
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Kūrybinių vaidmeninių žaidimų vystymasis

Aprašymas

Jaunesniojo ikimokyklinio amžiaus vaikų žaidimai. Ko reikia efektyviam, vaidybiniam žaidimui. Kada geriausia imtis vaidybinio žaidimo. Kaip vadovauti vaidybiniam žaidimui. Siužetinio vaidmeninio žaidimo vystymosi etapai. Neorganizuoto elgesio etapas. Pavienio žaidimo etapas. Žaidimo greta etapas. Trumpo bendravimo-sąveikavimo etapas. Ilgo bendravimo ir sąveikavimo etapas.

Ištrauka

Žaidimas nueina tam tikrą vystymosi kelią, jis priklauso nuo bendrųjų vaiko vystymosi dėsningumų: mąstymo, vaizduotės, emocinės sferos, socialinių jausmų, kūrybiškumo.
N. Aksarina, K. Abramovič ir kt., tyrinėję ankstyvojo amžiaus vaikų žaidimus, nustatė, kad pirmaisiais gyvenimo metais pastebimi tik žaidimo elementai. Dažnai šis periodas vadinamas "veiksmų su daiktais" veiklos periodu. Vaikui augant šių veiksmų pobūdis keičiasi. Pirmoje kūdikystės fazėje (nuo 3 iki 7-8 mėn.) būdingi susipažinimo su žaislais, aplinkoje esančiais daiktais veiksmai. Žaisdamas su jais, vaikas susipažįsta su daiktų savybėmis (kietas, minkštas, šaltas ir t.t. ) Taip plečiasi kūdikio jutiminė patirtis. Antroje kūdikystės fazėje (nuo 7-8 mėn.) atsiranda vaizduojamoji žaidimų su daiktais veikla. Ji gali trukti iki 1,5 metų. Šiame periode vaikas ne bet kaip veikia, 0 tikslingai, stengiasi atlikti specifinius veiksmus su daiktais. Pvz. ima barškutį, jį apžiūrinėje, įsiklauso į garsus, ridena kamuoliuką ir t. t. Šis procesas vyksta ne spontaniškai, o vadovaujant suaugusiajam. Antraisiais gyvenimo metais dominuoja veiksmai su daiktais. Vaikui pradėjus vaikščioti, kalbėti keičiasi ir jo veiklos, mėgdžiojimo pobūdis. Vaikai pakartoja ne tiek jiems rodomus veiksmus, bet ir suaugusių darbą, kurį jie patys stebi. Pereinama nuo atskirų veiksmų prie tam tikro siužeto pavaizdavimo. Pirmoje ankstyvosios vaikystės fazėje (nuo 1–1,5) metų atsiranda siužetinis vaizduojamasis žaidimas. Antrų metų pabaigoje, trečių pradžioje išmokstama veikti su įsivaizduojamais daiktais. Antroje ankstyvosios vaikystės stadijoje( 3 metai) žaidimas įgyja naują kokybę - atsiranda vaidmuo. Vaiko veiklos objektu tampa ne daikto paskirtis, o santykiai tarp žmonių atliekant tam tikram vaidmeniui būdingus veiksmus. Šioje fazėje pradeda formuotis siužctinis vaidmeninis žaidimas.
D. Mendžeriekaja nurodo tokias pagrindines ikimokyklinio amžiaus vaikų žaidimo, aktyvios kūrybinės veiklos vystymosi tendencijas: gebėjimą sugalvoti žaidimą, plėtoti ir gilinti jo turinį, jausmų vystymąsi, išraiškos priemonių turtėjimą, žaidžiančiųjų kolektyviškumo formavimąsi.
Žaidimo sumanymas - sudėtingas mąstymo procesas. Jam būdingi tam tikri komponentai: žaidimo motyvas, tikslas, žaidimo planavimas, įspūdžių komponavimas, vaidmens traktavimas.
Nurodoma, kad žemesnėje žaidimo pakopoje žaidimo motyvu gali būti atsitiktinai po ranka pakliuvęs daiktas, žaislas, draugo pavyzdys. Tikslai paaiškėja žaidimo eigoje: paruošti lėlei pusryčius, važiuoti mašina ir pan. Jie nepastovūs, dažnai keičiasi. Ketvirtaisiais amžiaus metais formuojasi gebėjimas eiti nuo minties prie veiksmo ( L.Vygodskis ), sudaroma prielaida iš anksto numatyti žaidimo temą, vaidmenis, t.y. planuoti veiklą. Tačiau šiame amžiuje vis tik pagrindinį žaidimo motyvą sudaro vaidmenų atlikimas. Kartu žaidžiant, kiekvienas žaidimo dalyvis gali turėti savo tikslą, pasireikšti vieno kurio nors iniciatyva, kolektyviai suderinti tikslai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-15
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis24.48 KB
AutoriusAdas
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kurybiniu vaidmeniniu zaidimu vystymasis [speros.lt].rtf
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • 2 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą