Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Diferencijuoto mokymo organizavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Diferencijuoto mokymo organizavimas

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Ugdytinio pažinimas. Ugdytinio pažinimo principai. Ugdytinių pažinimo metodai. Ugdytinių grupavimas(is). Idealios grupės požymiai. Grupių susibūrimo būdai. Ugdytinių grupavimo(si) kriterijai. Savarankiškas diferencijuotas ugdytinių mokymasis. Išvados.

Ištrauka

Jau XX a. Pradžioje pedagogai priėjo vieningos nuomonės, jog visiems vienodas, standartizuotas mokymo organizavimas yra ugdymo pažangos stabdis. XX a. Pradžioje pradedama kitaip mąstyti apie patį vaiką, jo psichiką. Pradedama kitaip žiūrėti ir į patį mokymo tyrinį bei jo organizavimą. Mokymo diferencijavimas, diferencijuoto mokymo organizavimas tampa svarbus klausimas visiems švietėjams.
Iš Lietuvos pedagogų, rašiusių apie mokymo diferencijavimą būtų galima išskirti J. Laužiką, parašiusį ne vieną darbą šia tema, taip pat L. Šiaučiukėnienę, L. Jovaišą ir daugybę kitų.
Diferencijuotas mokymas – tai tokia mokymo kryptis, kai atsižvelgiant į individualias ir tipines ugdytinių skirtybes jie buriami į specialias mokymo grupes, kurios skirtingai mokomos. Tiek asmeninių ugdomųjų interesų, tiek visuomeniniu požiūriu, tiek pagaliau ir auklėjamuoju požiūriu yra tikslinga diferencijuoti mokymą.
Norint ugdyti talentingus ir gabius žmones reikia jiems sudaryti būtinas sąlygas tobulėti. Tam labai pasitarnauja mokymo diferencijavimas.
Dauguma pedagogų diferencijuoto mokymo organizavimą skiria į tris etapus:
1. Ugdytinių pažinimas;
2. Ugdytinių grupavimas ir grupavimasis;
3. Savarankiškas diferencijuotas ugdytinių darbas.

Referato tikslas – apžvelgti diferencijuoto mokymo organizavimo seką.

Referato uždaviniai –
1) Išsiaiškinti, kokie yra ugdytinių pažinimo principai bei metodai;
2) Atskleisti ugdytinių grupavimo(si) kriterijus, grupių susibūrimo būdus, panagrinėti, kuo ypatingas savarankiškas diferencijuotas ugdytinių mokymasis.


" Pažinkite mane. Pastebėkite mano spacialius gabumus, interesus. Atkreipkite į mane, kaip į individą, dėmesį. Duokite man kasdien galimybę ką nors pasiekti, kad ir mažoje srityje" – taip rašė V. J. Černius ( 1993 ). Diferencijuotas mokymas prasideda ugdytinių pažinimu, ir sudaro sąlygas ugdytojui matyti ugdytinį kaip subjektą tiek pedagoginiu, tiek psichologiniu požiūriu.
Mokymo procese ugdytojas ir ugdytinis keičiasi turima patirtimi, kurios turinį sudaro žinių, mokėjimų bei įgūdžių sistema. Būtent šiuo patirties keitimusi ir prasideda tarpusavio bendravimas.
Bendravimo sąvoką apibrėžti yra labai sunku, nes nėra vieningos nuomonės apie ją, taip pat kaip ir nėra vieningo požiūrio į pedagoginio bendravimo reiškinį. Skirtingi autoriai skirtingai akcentuoja pedagoginio bendravimo aspektus. Pavyzdžiui, H. J. Fenneris ( 1978 ) bei S. Krugas pagrindinį dėmesį skiria ugdytinio ir ugdytojo sąveikai. O tokie autoriai kaip G. Ruckemannas ar H. Barenzas ugdytinio ir ugdytojo bendravimą visų pirma aiškina kaip komunikacinį procesą.
Netiesioginis pažinimas ir bendravimas tarp ugdytojo ir ugdomojo paprastai prasideda pedagogui susipažįstant su ugdytinio tolesniu pasirengimu mokytis. Toks netiesioginis pasirengimas – tai ugdytojo pažintis su ankstesniais ugdytinio darbais bei pažymiais ir pan. O tiesioginis pažinimas ir bendravimas prasideda jau per pirmuosius užsiėmimus. Bendravimo pradžioje ugdytinis ir ugdytojas pirmiausia vienas kitą suvokia, įvertina vienas kito geranoriškumą bei nuoširdumą. Taigi pirmasis įspūdis yra labai svarbu. Tolesniam ugdytinio pažinimui jau būtina tiksli ir veiksminga grįžtamoji informacija.
Pedagogas turi teikti pagalbą ugdytinio veiklai, jo profesiniam tapsmui, o svarbiausia – asmenybės brandai. Tokia pedagoginė parama ir pagalba dirbant diferencijuotu būdu yra ypač veiksminga, jei iš anksto atliekama ugdytinio didaktinė ar diferencinė diagnostika. "Taigi ugdytinio pažinimas per pirminę diagnostiką yra prielaida, laiduojanti sėkmingą tolimesnį pedagoginį bendravimą, laukiamų rezultatų siekimą". ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-16
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis18.78 KB
Autoriusbooma
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Failo pavadinimasMicrosoft Word Diferencijuoto mokymo organizavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • 2 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą