Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Veiksniai, įtakojantys pradinuko savęs vertinimą
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Veiksniai, įtakojantys pradinuko savęs vertinimą

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Savęs vertinimo samprata. Vaikų savęs vertinimo ypatumai. Vaikų savęs vertinimo kitimo tendencijos. Deprivuotų vaikų savęs vertinimo sąsajos su pedagogų vertinimu. Pradinukų savęs vertinimo ypatumai kaip socialinės brandos apraiškos. Vaikų savęs vertinimas mokymosi procese. Teigiamo savęs vertinimo formavimas. Mokinių savęs vertinimo ugdymas. Vaiko savigarbos stiprinimas.

Ištrauka

Temos aktualumas. Šeimoje yra palankios sąlygos socialinei vaiko raidai ir raiškai, tačiau mokyklai keliami socialinio ugdymo uždaviniai tampa vis aktualesni.(Gumuliauskienė A. Jaunesniųjų moksleivių savęs vertinimo ypatumai kaip socialinės brandos apraiškos. Pedagogika, Nr. 54, Vilnius, 2001, psl.: 79). Mokykla – esminis vaiko pažintinės raidos veiksnys, sąlygojantis jo intelektinį, socialinį, kultūrinį, dvasinį tapsmą. Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaiko brandos turinį nusako jo santykis su mokymusi kaip socialiai orientuota veikla, plečiančia vaiko asmenybės vertinimą ir savęs vertinimą.(Pradinių klasių mokinių savęs vertinimas mokymosi procese. Pedagogika, Nr. 61, Vilnius, 2002, psl.: 98).
Moksleivių savęs vertinimo lygis koreliuoja ir su jų mokymosi motyvacija. Tokioje situacijoje teigiamas vertinimas tampa mokymosi interesus formuojančiu veiksniu. Todėl mokinių savęs vertinimo tyrimai svarbūs pradinės mokyklos ugdymo procesui efektyvinti.( Pradinių klasių mokinių savęs vertinimas mokymosi procese. Pedagogika, Nr. 61, Vilnius, 2002, psl.: 98).
Nors iki šiol atlikta nemaža jaunesniųjų moksleivių savęs pažinimo ir vertinimo tyrimų, augant socialinio ugdymo aktualumui kyla mokslinis interesas įsigilinti į šį socialinės brandos rodiklį, nustatyti jo ypatumus. (Gumuliauskienė A. Jaunesniųjų moksleivių savęs vertinimo ypatumai kaip socialinės brandos apraiškos. Pedagogika, Nr. 54, Vilnius, 2001, psl.: 79).

Tikslas. Išsiaiškinti pradinių klasių moksleivių savęs vertinimo ypatumus, apibūdinti jo kitimo tendencijas.

Uždaviniai.
• Apžvelgti literatūros šaltinius.
• Išanalizuoti pradinių klasių mokinių savęs vertinimo kitimą skirtingais amžiaus tarpsniais.
• Nustatyti veiksnius, įtakojančius pradinukų savęs vertinimą.

Darbo objektas. Pradinių klasių mokiniai.

Darbo metodai.
• Interviu.
• Literatūros šaltinių analizavimas.

S. Šalkauskis savęs vertinimą apibūdina, kaip veiklos rezultatą, tam tikrą daugiau ar mažiau susiformavusią nuomonę apie save. Ši nuomonė arba minčių sistema, vadinama Aš vaizdu.
Savęs vertinimas apibūdinamas ir kaip didelės arba mažos savo vertės jausmas (D.G. Myers, 2000, 491).
Gausybę savęs vertinimo apibūdinimų J. Pikūnas skirsto į 4 pagrindinius tipus:
• savęs vertinimas kaip socialinė nuostata;
• savęs vertinimas kaip skirtumas tarp nuostatų;
• savęs vertinimas kaip psichologinė reakcija;
• savęs vertinimas kaip asmenybės funkcija.
(Gumuliauskienė A. Jaunesniųjų moksleivių savęs vertinimo ypatumai kaip socialinės brandos apraiškos. Pedagogika, Nr. 54, Vilnius, 2001, psl.: 79 - 80).

Sąvokos ,,savęs vertinimas", ,,savigarba" labai dažnai minimos šiuolaikinėje pedagoginėje psichologinėje literatūroje, seminaruose mokytojams, individualiose konsultacijose. Kalbama apie būtinybę nepamiršti pagirti mokinį, kad formuotųsi teigiamas jo savęs vertinimas. Bet neretai tenka išgirsti mokytojų nusiskundimų, kad jų pagyrimai mažai naudingi.
Atėjus į mokyklą, šį vidinį vaizdą formuoja mokytojas. Ne paslaptis, kad mūsų mokykloje vaikai dažnai vertinami pagal mokymąsi. Jei mokinys nėra pakankamai gabus matematikai ar kalbai, dar prisideda tamsių spalvų į savojo Aš vaizdą. Vaikui rodoma, kad jis beviltiškas, jo pastangos iš esmės nieko nelemia. Arba jei vaikas perfekcionistas, negali būti geriausias – tai kam tada stengtis? Čia suaugusiems lieka tik tai stebėtis ir dūsauti: ,,Kurgi dingo mokymosi motyvacija?". O jei jis dar elgiasi savaip, drąsiai gina savo nuomonę, ardo tvarką, prikabina ,,etiketę" ir taip dar patamsina jo vidinį paveikslą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-21
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai0 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis27.03 KB
Autoriuslaima
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasMačionienė
Failo pavadinimasMicrosoft Word Veiksniai itakojantys pradinuko saves vertinima [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • 3 Klasė/kursas
  • Mačionienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą