Pedagogikos samprata. Pedagogikos ryšiai su kitais mokslais. Mokinių pažinimas – svarbi ugdymo sąlyga. Mokinių pažinimo metodai. Lietuvos švietimo sistemos raida. Svarbiausi šių dienų švietimo principai. Mokytojas – ugdytojas, jo profesijos ypatumai. Mokytojas nuolatinio mokymosi proceso dalyvis. Mokymasis pagal skirtingų lygių programas. Mokymo dalykų standartai. Ugdymo turinys, jį apsprendžiantys dokumentai. Ugdymo turinio individualizavimo principai. Individualios ugdymo programos. Didaktika, jos raida. Bendrosios didaktinės nuostatos. Žymiausi Lietuvos didaktai. Profilinio mokymo samprata, tikslai, turinys. Ugdymo samprata, ugdymo tikslų problema. Mokymo ir mokymosi proceso supratimas. Šio proceso etapai. Mokymo metodų supratimas, klasifikacija, jų parinkimo kriterijai. Pamoka, jos tobulinimo būdai. Mokymo(-si) metodai. Mokymosi motyvacija. Mokymosi etapų (grandžių) charakteristika. Pamokos planavimas. Mokinių žinių vertinimas. Auklėjimas, jo esmė, specifika, ryšys su mokymu. Auklėjimo principai. Pedagoginė sąveika auklėjant. Mokyklos ir klasės bendruomenė, jos įtaka asmenybės ugdymui, santykiai grupėje. Mokinių saviaukla, turinys ir metodai. Pedagoginė pagalba mokinių saviauklai. Auklėjimas veiklai pasaulyje. Papildomo ugdymo uždaviniai, organizavimas ir problemos. Klasės auklėtojo pagrindinės veiklos sritys. Dorovinio auklėjimo esmė, veiksniai, turinys. Estetinis ugdymas, jo uždavinių įgyvendinimas mokykloje.